• Enaminus

    Bantningspiller?

    Hej! Vad har ni för erfarenheter av bantningspiller? Är det värt att slänga ut 300 kr i månaden på det?
    Någon som har märkt av bra resultat i samband med strikt diet? 
    Tar emot råd med öppna armar! 

  • Svar på tråden Bantningspiller?
  • kiriaki

    Att lara dig hur man ater och ror pa sig ordentligt fungerar battre an alla bantningspiller i varlden och med dagens teknik och tex google sa ar det dessutom helt gratis att lara sig allt som behovs om kost och motion! Sa gjorde jag i alla fall, tappade 40 kg pa ett ar och har hallt mig smal och frisk sedan dess utan problem :) 

  • Enaminus
    kiriaki skrev 2012-12-20 01:07:23 följande:
    Att lara dig hur man ater och ror pa sig ordentligt fungerar battre an alla bantningspiller i varlden och med dagens teknik och tex google sa ar det dessutom helt gratis att lara sig allt som behovs om kost och motion! Sa gjorde jag i alla fall, tappade 40 kg pa ett ar och har hallt mig smal och frisk sedan dess utan problem :) 
    Jo jag vet.. Men bantningspiller kanske kan öka motivationen, samt att man kanske kan dubbla sin vikt nedgång och få det att gå lite snabbare.. Gick ner 11 kg på 4 månader i somras, då hade jag en väldigt strikt diet, samt 4 dagar på gymmet i veckan..Tyckte det gick väldigt segt.. Man tappar liksom motivationen.. Har du något annat tips än bantningspiller som skulle kunna få vikt raset att gå lite snabbare?
  • kiriaki
    Enaminus skrev 2012-12-23 23:16:38 följande:
    Jo jag vet.. Men bantningspiller kanske kan öka motivationen, samt att man kanske kan dubbla sin vikt nedgång och få det att gå lite snabbare.. Gick ner 11 kg på 4 månader i somras, då hade jag en väldigt strikt diet, samt 4 dagar på gymmet i veckan..Tyckte det gick väldigt segt.. Man tappar liksom motivationen.. Har du något annat tips än bantningspiller som skulle kunna få vikt raset att gå lite snabbare?
    Nej jag har testat bantningspiller (aven den illegala sorten), du gar bara upp igen efterat for att du inte forandrar dina vanor och dom kan orsaka pafrestningar pa kroppen/hjartat...

    Knepet ar ju att ata ratt, traning ar mindre viktigt.. Du kan fokusera mer pa traning nar du vill se mer fit ut, for ren viktnedgang sa ar det inte speciellt effektivt.. Det basta ar faktiskt snabba promenader, det branner jattemycket kalorier (mer an att jogga). Sa en timmes/halvtimmes promenix per dag ar skitbra, Och det handlar egentligen inte om att vara pa en strikt diet, utan du kan ata mycket av de bra grejerna.. Jag at mycket sallad med fetaost, plus en smaskig kottbit eller kyckling till. Tzatsiki ar gott till det mesta ocksa och enkelt att gora sjalv. Socker ska ju saklart undvikas sa mycket som mojligt. 

    Om man skippar fettkanterna pa kott och skinnet pa kyckling sa skippar man ocksa halften av kalorierna.. Sedan finns det ju BRA fett ocksa som behovs for att forbranna daligt fett, som finns i tex avocado (jag at en per dag) samt olivolja. Tomma kolhydrater ar ju ratt onodiga typ pasta, potatis osv om det inte ar fullkorn men om du bara ater LITE av det sa ar det ju ingen fara liksom. Du ska ju ha en balanserad kost som du kan leva pa i flera ar, det ar sa man haller vikten nere i slutandan ocksa. Jag brukade byta ut potatis mot skivad zuccini som jag stekte med lite smor, salt, peppar och en skvatt citron.. Supergott faktiskt! Vitt brod och mackor i allmanhet undvek jag.. Samt att jag bara drack vatten. De flesta kalorier folk far i sig ar i diverse drickor faktiskt. En ostskiva per dag ar typ 5 kg overvikt pa ett ar ocksa, sant tals ju att funderas pa ocksa. Rakna kalorier ar ganska bra, sa man har lite koll i alla fall.. Om du ater for lite kalorier sa gar du tex inte ner i vikt ALLS sa hall dig pa rekommenderat dagligt kaloriintag men se till att det ar bra grejer du ater. 

    Jag at alltid mina maltider pa en mindre tallrik an vanligt (en assiett), forsokte att ata sma portioner var 4:e timme for att halla igang matsmaltningen samt blodsockret pa en bra niva, drack minst 3 liter vatten per dag och OM jag tog en 2:a portion mat sa tog jag enbart sallad. Jag gick ner de forsta 20 kilona extremt snabbt, snabbare an med bantningspiller.. De resterande 20 gick lite mer langsamt men som sagt 40 kg pa ett ar och har hallt vikten.. Eller snarare haft svart att inte bli for smal.. Gick fran ett BMI pa 31 (fetma) till att ett tag vara nere pa 19 i BMI..

    Men som sagt, jag rader dig till att utbilda dig sjalv om korrekt kosthallning. Det ar gratis, kommer att hjalpa dig bli smal och snygg och stanna kvar dar och om du har barn eller far barn sa kan du ge dom varldens basta gava - kunskapen om bra kost sa att dom kan vaxa upp friska och halsosamma istallet for att bli tjocka, fa halsoproblem och bli korkade (ja det ar bevisat att tjocka manniskor ar dummare an smala).. Lycka till!

     
  • StorOden

    Hej Emanimus.

    Jag håller med dig att bantningspiller kan vara en bra idé för att förbättra effekten av en diet eller träning.

    Men ska du köpa ett, se till o läs på innan så du köper ett som verkligen fungerar och inte ett av de bluffpiller som finns på nätet...

    En läsvärd artikel har viktvägvisaren skrivit om just bantningspiller

    lycka till!

  • cime

    Bantningspiller kan vara en bra komplement till träning och sundare mat vaner.

  • elle9

    Har testat både Alli och Friggs fettbindare. Bägge funkar. Själv gillade jag Friggs bäst eftersom de håller hungern i schack också. Det går att ta paus med Friggs också om man vill unna sig några chips. Det funkar inte med Alli.

Svar på tråden Bantningspiller?