• Anonym (tufft liv)
    Äldre 29 Dec 03:09
    1511 visningar
    1 svar
    1
    1511

    14 år och självmordstankar! :'(

    Nu är det så att jag har haft den jävligt jobbigt nu pga en kille jag gillat och även hållt på med och som helt plötsligt gillade min bästavän och om håller på nu!
    Klarar inte av detta eftersom jag är barn och går i samma klass som de (8an).
    Det känns som om jag inte har några vänner eller någon familj jag kan prata med detta om så den ända utvägen är att ta självmord!
    Jag vet att det finns några enstaka personer utanför familjen som skulle bry sig men det är inte många!
    Jag har runt 3 styckna riktiga vänner som jag verkligen kan lita på som jag vet aldrig skulle svika mig och jag gör allt för dom! Sen finns det ju 'falska vänner'. Som man har stött på många gånger. Man träffa nytt folk och berätta för mycket och helt plötsligt är man inte deras vän utan rättare sagt deras offer!
    Har haft mycket ångest över hur mitt tånårsliv kommer att se ut och just med självmordstankarna! Har försökt ett bra tag att bekämpa mina tankar men de går snart överstyr!
    Jag vill verkligen leva men ändå inte!
    Vill ha ett bra liv där folk gillar mig som den jag är! Och inte går efter utsidan där jag inte ser så snygg ut! Har små bröst osv. tjejproblemen bara svämmar över!  Jag är inget en kille vill ha och därför har jag ingen pojkvän!
    Allt dethära kan sammanfattas med att mitt liv suger! 
  • Svar på tråden 14 år och självmordstankar! :'(
  • Äldre 29 Dec 13:02
    #1

    Hej!
    Vad fint du beskriver din olyckliga situation. Det du varit med om är något av det svåraste som finns att stå ut med. Det är när man blir lämnad av någon man tycker om. 
    Då behöver man sina föräldrar och sina vänner väldigt mycket och då ska man prata med dem om hur det känns just nu. Jag förstår att du varit uppe ensam mitt i natten och skrivit det här och natten brukar vara en tid då man kanske ibland översvämmas av sina känslor, som du nu, och inte har så mycket glädje av sitt vanliga förnuft.
    Att du funderar över att ta ditt liv är mycket allvarligt och ett tecken på att du omedelbart ska prata med dina föräldrar för att få hjälp med hur du ska hantera dina tankar. Du säger ju själv att du vill leva men att det är svårt att se utvägar just nu.
    Kärlekssorg är outhärdlig men den går över med tiden. Att vara tonåring är svårt för att det är första gången man är med om detta svåra och även andra saker som påverkar självkänslan.
    Så lyssna nu på mig och prata med dina föräldrar idag om varför du är så ledsen och be dem hjälpa dig genom att prata med dig, göra saker med dig och visa dig vilken fin liten människa du är och hur mycket de älskar dig.
    Om du tycker att de inte är så duktiga på att prata om allt så kan du ringa närmaste ungdomsmottagning eller bara gå dit när de har öppet. Du kan också be dina föräldrar ringa BUP för att få samtal med en psykolog.
    Du har redan tagit det första steget genom att skriva hit och be om hjälp. Jättebra!
    Lycka till med livet!
    Margit Ekenbark 

Svar på tråden 14 år och självmordstankar! :'(