• Anonym (ttt)
    Äldre 3 Jan 01:20
    1323 visningar
    1 svar
    1
    1323

    panikgråtande barn

    Hej vi har en 6 åring som är glad, leker bra och har många vänner, jag,plast pappa och han kommer väldigt bra överens-
    Vi har även väldigt bra kontakt och relation med hans riktiga far.
    Jag (plastis) har funnits i barnets liv i 2 år och har en väldigt bra relation där han även kallar mig pappa när han är med oss, själklart saknar han sin riktiga pappa ibland precis som han saknar mig och sin mamma också, men det har aldrig varit något problem med saknad förut, tvärtom

    Hans riktiga far har träffat en  ny kvinna som inte vill ha några bilder hemma av barnets  mor och han har frågat om vi kommer ta bort bilder hemma hos oss på hans riktiga pappa, självklart har vi förklarat att han alltid ska kunna se bilder på tex kylen av sin riktiga pappa när han saknar honom, vi har honom varannan vecka.

    Han sa att han vill gömma bilder på mamma hemma hos pappa och har sedan någon vecka gråtit panikartat när han ska sova och sagt att han saknar sin hund och några fiskar som dog över 3 år sedan???han har saknat dom förut men aldrig så det varit ett problem.

    Han är alltid en glad liten kille och det här beteendet är väldigt oroande och vi undrar vad vi skall göra, vi har en bra dialog med hans far som kommer sätta upp bilder av hans mor igen men vi undrar vad det är som får lillkillen att må så dåligt, snälla hjälp.

    Tack 

  • Svar på tråden panikgråtande barn
  • Äldre 11 Jan 15:03
    #1

    Hej!
    Jag tycker att det låter jättebra att ni har en så bra relation till pojkens biologiska pappa och att han förstår det här dilemmat så bra.
    Det låter ju som en alldeles adekvat reaktion från pojkens sida när det kommer in en ny vuxen i relationen till hans pappa som vill sudda ut hans mammas existens och konkurrerar på ett så naivt sätt med henne. 
    Jag tror att detta kommer att lösa sig om pappan  kan stå på sig gentemot den nya kvinnan och förklara betydelsen av att pojken måste få fortsätta att bejaka sin mamma även när han bor hos dem.
    Prata med pojken om detta och visa att ni tagit det på allvar så tror jag snart att symtomen kommer att försvinna.
    Med vänlig hälsning.
    Margit Ekenbark 

Svar på tråden panikgråtande barn