• junjul

    Vagga - sen barnsäng?

    Hej! En fråga bara.. Kan man göra såhär:

    Använda en vagga på barnrummet tills barnet växer ur den, och ha ett babynest om barnet vill sova mellan oss i sängen, och sedan köpa en vanlig barnsäng? Eller måste man köpa spjälsäng däremellan? Hjäääääälp!

  • Svar på tråden Vagga - sen barnsäng?
  • Grandmother

    Får du plats med spjälsäng från början så är det det bästa alternativet tyckr jag.Så du menar att bebis skal ligga hos er hela tiden från han/hon växer ur vaggan till den får juniorsäng?

  • junjul
    Grandmother skrev 2013-01-10 16:04:13 följande:

    Får du plats med spjälsäng från början så är det det bästa alternativet tyckr jag.Så du menar att bebis skal ligga hos er hela tiden från han/hon växer ur vaggan till den får juniorsäng?


    Nej, jag undrade om man kunde köpa juniorsäng direkt efter vaggan och komplettera med nån typ av galler eller nåt? :)
  • Grandmother
    junjul skrev 2013-01-10 16:06:13 följande:
    Nej, jag undrade om man kunde köpa juniorsäng direkt efter vaggan och komplettera med nån typ av galler eller nåt? :)

    Goggla efter barn/juniorsängar..enlast då ser du själv alternativen
  • Toppen9

    Växer inte barn ur vaggor vid ca 6 månaders ålder (längdmässigt)? Då är de ju rätt små och kommer krypa/åla snart så då lär sängen ha en kant hela vägen och straxt därefter börjar de klättra... Jag skulle satsa på spjälsäng.

  • FOA

    Skippa vaggan och juniorsängen - köp istället en själsäng för att när den är urvuxen köpa en vanlig 90 säng.

  • Sisisisi

    Barnsäng efter vaggan funkar absolut inte! Mellan 6-18 månader har mina barn sovit i spjälsäng när de inte sovit mellan oss. De är så rörliga då och ramlar lätt ur sängen om det inte finns kanter.

    Jag skulle oxå skippa vaggan, köp spjälsäng med vyssanlull-tassar istället.

  • Grandmother
    Toppen9 skrev 2013-01-10 16:13:25 följande:
    Växer inte barn ur vaggor vid ca 6 månaders ålder (längdmässigt)? Då är de ju rätt små och kommer krypa/åla snart så då lär sängen ha en kant hela vägen och straxt därefter börjar de klättra... Jag skulle satsa på spjälsäng.

    Har ett barnbarn han har legat i spjälsäng sedan 3 mån ålder.Låg i babykorg först
  • Toppen9

    Grandmother - Jaha? Vet inte riktigt vad du vill belysa men jag skrev ju att om jag var henne skulle jag välja spjälsäng...

  • Grandmother
    Toppen9 skrev 2013-01-10 16:43:54 följande:
    Grandmother - Jaha? Vet inte riktigt vad du vill belysa men jag skrev ju att om jag var henne skulle jag välja spjälsäng...

    Menar att det finns ingen ålder som barn växer ur vaggor vid..elelr att de skall ha uppnått specifik längd.En korg resp vagga kan vara lika stora.Bara en upplysning.Hängde du upp dig på de?
  • junjul

    Den vaggan jag tittar på växer dom ur när dom är ungefär ett år.. Men eftersom de tar sig ur den tidigare, så kommer jag nog välja spjälsäng ändå, juniorsäng känns kanske lite onödigt.. Och sen välja 90 säng :D tack för svar allihopa!

Svar på tråden Vagga - sen barnsäng?