• Maria123

    Rörigt boende för barnen efter separation?

    Hej!
    Jag och min man har beslutat oss för att separera, vi känner att vi älskar varandra men är inte kära i varandra och efter ett halvår med mycket bråk och olika åsikter känns detta som rätt beslut, för att minimera bråken framför barnen. 
    Vi är abslout fortfarande nära vänner och har tänkt att bo på samma gata eller liknande bara inte under samma tak. Vi har två barn, en son på 14 månader och en dotter som precis blivit 4.
    Vi vill såklart göra det bästa för dem och tänker ha delad vårdnad och kommer att ses mycket som vänner förhoppningsvis. Eftersom jag arbetar på förskola med samma öppning och stängningstider som barnens förskola kommer det bli så att jag inte kan hämta och lämna vissa dagar så vi ska försöka få ihop ett boende schema för barnen efter det. Kommer att bli att de bor hos mig 2-3 dagar och lämnas på förskolan på morgonen och hämtas av pappan på eftermiddagen och är där 2-3 dagar. Det kommer ev bli så att vissa dagar när jag arbetar sent så kommer pappan få hämta dem och ge dem middag och så hämtar jag dem hos honom.

    Kommer detta nära samarbete och vänskap göra det väldigt rörigt och jobbigt för barnen eller kommer det ge en trygghet. Kan förstå om det i vilket fall som helst kommer bli rörigt i början men jag tänker med på längre sikt .Nu kan ju inte vi lösa det så men jag kan känna att varannan vecka blir för lång tid emellan, speciellt för sonen som är väldigt mammig och precis börjat på förskola som också är en stor förändring.

    Tacksam för svar!

    Mvh Maria   

Svar på tråden Rörigt boende för barnen efter separation?