• Äldre 18 Jan 10:46
    4044 visningar
    9 svar
    9
    4044

    Vad tycker ni om bankfack, 645 kr per år? Vill höra era åsikter. Brandskåp istället?

    Jag har haft bankfack i 20 år nu och tills för 2-3 år sedan har avgiften legat på 200 kr per år, vilket ju är rimligt o man inte förvarar typ diamanter där, men nu är alltså avgiften hutlösa 645 kr per år (vilket för fasen nästan blir 7000 kr på 10 år!!) och jag vet att i vissa andra städer/banker så kostar det 2000 per år, så jag börjar nu fundera på att säga upp bankfacket.

    Det jag hittills förvarat där är till 90% kvitton och vid ett tillfälle då vi blev bestulna på en nyinköpt sak hade vi faktiskt användning av dessa kvitton som vi visade för försäkringsbolaget, men nuförtiden när det finns dator och man kan scanna in sådant börjar jag fundera i det vettiga att lägga dem i bankfack, särskilt ovettigt är det då de flesta kvitton bleknat bort inom 4-5 månader.

    Har också ett par smycken där, men har räknat ut att värdet på smyckena är inte så högt att jag tjänar något på att ha dem i ett bankfack, snarare kommer jag inom kort att börja gå back på det Rynkar på näsan

    Ju mer jag tänker påd et desto sjukare verkar det vara att ha bankfack när avgiften är så hög. Dessutom får man inte längre förvara varken fotografier eller kontanter där, så gamla kort ifrån t ex barndomen kan man inte heller förvara där ifall man t ex är rädd att de skulle försvinna i en brand.

    Ett alternativ är ju att man börjar använda facket mer vettigt och t ex lägger in saker ifrån barndomen man vill "rädda" ifrån katastrofer å ndra sidan är väl risken att det snart blir kutym med ännu högre avgift typ 2000 per år och vem har råd att av nostalgiska skäl betala den summan ??? Inte känns det roligt tycker jag och snart försvinner väl bankfacken för fler lär väl reagera på priserna så ingen vill ha det längre?

    Har börjat fundera på om vi ska köpa ett brandskåp istället, man tjänar ju fort in summan för brandskåpet menar jag!

    Hur tänker ni kring bankfack?

Svar på tråden Vad tycker ni om bankfack, 645 kr per år? Vill höra era åsikter. Brandskåp istället?