• Sommar08

    Till Paris med månglingar

    Vi har planerat att åka till Paris till sommaren.. Jätte spännande och tänkte kolla om någon här inne varit i Paris med sina små ? Tar tacksamt i mot tips :)

  • Svar på tråden Till Paris med månglingar
  • Lejonfamilj

    Vi har varit det med 2 1-åringar och en 3-åring. Dock tog vi oss bara genom Paris mot Eurodisney där vi spenderade våra dagar. Roligt men väldigt intensivt Inte så mycket till avkoppling men kul var det!

  • Sommar08

    Hej :) Vi skall spendera 6 dagar på Disneyland med 4 galna 4 åringar :) är inte så orolig för det men jätte orolig att dom skall riva Eiffeltornet ;) alla vet ju att det är gammalt ;) kommer absolut inte prova på Louvren kan ni tänka er tidningsartiklarna " någon har målat mustach på Mona Lisa !!" Nä skämt och sidor dom är jätte snälla ( oftast) men lite tips på roliga saker som passar mindre barn hade varit tacksamt :)

  • Lejonfamilj

    Å vad spännande det låter Nu var ju våra barn lite mindre när vi var där men vi tyckte mycket om Walt Disney Studios parken där de hade framträdanden för mindre barn vid vissa tider. I alla fall en dag där rekommenderar jag. Håll koll på schemat för när Disney karaktärer är i parken så kan ni få fotas med dem vid vissa tidpunkter!

    Disneyparken: För 4-åringar kan Adventure land vara spännande, med sjörövarskepp, möjligheter att klättra mm. Fantasyland måste man ju se, det är ju för de lite mindre barnen med sagoslottet o draken, Disney paraden är ju också given, riktigt skoj när alla figurer tågar genom parken dagligen. Min son som då var 3 år älskade "Dumbo the flying elephant" attraktionen, tror vi åkte den typ 10 gånger på en dag...En annan häftig attraktion tyckte vi var Peter Pan där man flyger och jagar kapten Krok (även vi vuxna uppskattade den). Annars måste jag rekommendera "Pirates of the Caribbean" där man åker båtar inne i en grotta. Absolut rekommenderat att boka ett besök på restaurangen inne i grottan - god mat och framför allt fantastisk miljö att äta i! Dock måste man oftast boka minst 1 dag innan då det brukar vara väldigt populärt att äta där. Bra barnmeny också!

    Fast pass är ett bra tips eftersom ni är många och alla kanske inte vill åka samma saker. Då får ni biljett och sen kan ni återkomma när väntetiden är över     
      
    Nu vet jag ju inte när ni åker, om ni har bokat och så men vi bokade boende med ingående helpension, vilket vi sparade massor med pengar på. Bodde på Santa Fe, ett enkelt hotell med shuttle bus till parkerna. Åt på olika ställen i parkerna samt frukost o middag på hotellet, kanonbra! Känns som det verkligen är gjort för barnfamiljer så inne på ED lär ni inte ha problem att få dagarna att löpa på smidigt. 

    Det var lite av mina tips Hoppas ni får en härlig semester!

  • Sommar08

    Hej :) Vi har varit på Disneyland förr men aldrig med alla små så det blir spännande vi har bokat i för sommar och kommer bo på disney land men valde utan halv pension denna gången då vi ändå åt alla måltider på mickey mouse café så blev fet bökigt och rörigt :( Tack för alla tips :) kollade ni något på Paris ? Eiffeltornet är ju givet men vad mer ?

  • Lejonfamilj

    Det kommer säkert att bli jättebra Vi var aldrig inne och turistade i Paris sist, men Eiffeltornet är väl givet om man vill in till stan. Dock är väl köerna långa så preparera er med allt som kan behövas...sisådär 25-30 min kö är ju ingen ovanlighet om man vill upp i tornet...Annars tycker jag rent generellt att Triumfbågen och utsikten därifrån är ganska häftig. Har dock aldrig varit mer än på genomresa med barn så jag har inget att rekommendera där. Önskar er en helt underbart rolig och mysig resa!!

Svar på tråden Till Paris med månglingar