• Äldre 20 Jan 16:36
    12194 visningar
    17 svar
    17
    12194

    Ditt livs bästa och värsta dag!

    Vilken dag är ditt livs värsta dag och varför? Gråter
    Dagen då jag var 19 och min pappa gick bort efter många års lidande av olika fruktansvärda sjukdomar och hälsoproblem. Men på ngt sjukt vis var det också "positivt" då han fick slut på sitt lidande och komma till paradiset! 
     
    Vilken dag är ditt livs bästa dag och varför? Solig
    Dagen då jag insåg att jag hade funnit mitt livs kärlek! HjärtaNu får ni gärna beskriva era dagar...! 
  • Svar på tråden Ditt livs bästa och värsta dag!
  • Aimee6­8
    Äldre 20 Jan 17:13
    #1

    Mitt livs värsta dag var måndagen den 19 november ca kl 13 när läkaren ringde mig hem och berättade att jag hade en hjärntumör. Den ångest jag hade i tre dagar innan jag fick höra att den var extremt godartad och förkalkad går inte beskriva i ord. Att behöva sitta ner med barnen och berätta detta var grymt jobbigt och känslomässigt. Jag har fått ett annat tänk idag och uppskattar det enkla i livet på ett annat sätt. Tyckte att folk som gnällde om ytliga och materiella saker var hemska.

    Mina två bästa dagar i livet är när jag födde mina två underbara barnSolig Trodde väl aldrig man kunde älska nån annan så mkt.

  • Äldre 20 Jan 17:17
    #2

    svårt.

    Värsta:
    När min mamma hamnade på intensiven med en massiv hjärnblödning och vi fick veta att hon hade max 24 timmar kvar att "leva" 

    Bästa:
    En dag på Gotland med sol, värme, fantastiskt sällskap och ett 3 månaders kolikbarn som för första gången sedan hon föddes var nöjd, lugn och glad. 

  • MLB
    Äldre 20 Jan 17:18
    #3

    Mitt livs bästa dag är lätt, det var när jag i maj 2008 insåg att det finns människor som bryr sig om andra. Det blev vändpunkten för min del, annars tror jag inte att jag skulle sitta här och kunna svara i tråden.

    Mitt livs värsta dag har jag ingen aning om när det var. Augusti 2002 - maj 2005 bröts mitt självförtroende gradvis ner så att jag till sist inte trodde att jag hade rätt att leva. När jag hösten 2007 inte återhämtat mig såg jag inte heller någon orsak att leva.

  • Äldre 20 Jan 17:54
    #4
    MLB skrev 2013-01-20 17:18:23 följande:
    Mitt livs bästa dag är lätt, det var när jag i maj 2008 insåg att det finns människor som bryr sig om andra. Det blev vändpunkten för min del, annars tror jag inte att jag skulle sitta här och kunna svara i tråden.

    Mitt livs värsta dag har jag ingen aning om när det var. Augusti 2002 - maj 2005 bröts mitt självförtroende gradvis ner så att jag till sist inte trodde att jag hade rätt att leva. När jag hösten 2007 inte återhämtat mig såg jag inte heller någon orsak att leva.
    Vad lyckosamt att maj 2008 kom och räddade dig!
  • Äldre 20 Jan 17:57
    #5
    Aimee68 skrev 2013-01-20 17:13:06 följande:
    Mitt livs värsta dag var måndagen den 19 november ca kl 13 när läkaren ringde mig hem och berättade att jag hade en hjärntumör. Den ångest jag hade i tre dagar innan jag fick höra att den var extremt godartad och förkalkad går inte beskriva i ord. Att behöva sitta ner med barnen och berätta detta var grymt jobbigt och känslomässigt. Jag har fått ett annat tänk idag och uppskattar det enkla i livet på ett annat sätt. Tyckte att folk som gnällde om ytliga och materiella saker var hemska.

    Mina två bästa dagar i livet är när jag födde mina två underbara barnSolig Trodde väl aldrig man kunde älska nån annan så mkt.
    Oj efter ett sådant traumatiskt besked förstår jag att din livssyn har förändrats. Härligt att det hemska beskedet visade sig vara harmlöst och att du kunde vända hela erfarenheten till ngt positivt!
  • Anonym
    Äldre 20 Jan 17:58
    #6

    Mitt livs bästa dag var när jag skulle åka och hämta min 8-veckors gamla valp.

    Mitt livs värsta dag var när denna underbara älskade hund blev gammal och för sjuk för att kunna fortsätta sitt liv.

    Nu känns mina dagar tomma och innehållslösa.  

  • MLB
    Äldre 20 Jan 18:03
    #7
    Uniqie skrev 2013-01-20 17:54:14 följande:
    Vad lyckosamt att maj 2008 kom och räddade dig!
    Rena rama turen. Och tur för min del att jag som omväxling inte var förkyld den tiden.
  • Anonym (Ankan­)
    Äldre 20 Jan 18:11
    #8

    Mitt livs bästa dag är utan tvekan när mitt barn föddes.

    Den värsta är väl när jag kom på maken med att vara otrogen.  

  • Anonym
    Äldre 20 Jan 18:27
    #9

    Bästa dagen då jag gifte mig (tar inte med då barnen föddes) värsta dagen när vi sökte hjälp på vc då vår yngsta son hade ett konstigt blåmärke vi blev genast skickad in på sjukhuset där vi blev inlagda med en gång på en barncancer avdelning vi fick gå hela helgen ovetandes vad det var alla läkare sa att antingen var det leukumi eller ITP. Tack o lov var det ITP och vi kunde åka hem i slutet på nästa vecka

  • Frila2
    Äldre 20 Jan 18:32
    #10

    Den bästa dagen i mitt liv var när mina tvillingar föddes. Det var så fantastiskt det bara kunde eftersom de var stora, stabila och allt var så lugnt och fint. Vi fick mysa tillsammans bara vi.  Det blev också den värsta dagen i mitt liv eftersom min pappa dog bara timmar efter att pojkarna föddes.

    När mitt första barn föddes är tyvärr inte den bästa dagen i mitt liv eftersom hon var extremprematur, jag var dödligt sjuk och allt var osäkert och hemskt.

  • Anonym
    Äldre 20 Jan 18:40
    #11

    Mitt livs värsta dag är den 19 Juni 2012. Då hittade jag min 7 åriga dotter drunknad i våran pool. minbebis.com/blogg/helena76/ Mitt livs bästa: när barnen föddes och när jag gifte mig!

  • Äldre 20 Jan 18:56
    #12
    Anonym skrev 2013-01-20 18:40:34 följande:
    Mitt livs värsta dag är den 19 Juni 2012. Då hittade jag min 7 åriga dotter drunknad i våran pool. minbebis.com/blogg/helena76/ Mitt livs bästa: när barnen föddes och när jag gifte mig!
    Så sorgligt :( Jag beklagar. Gick in på din blogg och läste lite och det går inte att föreställa sig den sorg du och din familj måste genomleva.

    Beskriver ngt av dina inlägg det tragiska händelseförloppet? 

    Må ni ha styrkan med er! Kram 
  • Anonym
    Äldre 20 Jan 19:28
    #13

    Uniqie: Kan någon hjälpa mig! Skrev det i september. Kram

  • Äldre 24 Sep 01:14
    #14

    Bästa dagen i mitt liv. Jag bröt söndet min Samsung S6. Aldrig mer nått s..t från samsung. Hoppas nu att TV, kyl, frys pajar snart. Tack för att jag fick skriva av mig.

  • Anonym (Mio)
    Äldre 24 Sep 01:30
    #15

    Mitt livs bästa dag: Första gången jag såg mitt barn. Efter 10 års barnlöshet och x antal provrörsbefruktningar trodde jag aldrig att jag skulle få bli mamma.

    Värsta dagen: när min man berättade att han tänkte lämna mej.

  • Anonym (Lilit­h)
    Äldre 24 Sep 01:37
    #16

    Bäst: när mina barn föddes

    Värst: när jag kom på min mans otrohet

  • Anonym (6)
    Äldre 24 Sep 01:39
    #17

    Är kanske inget mot andras svar i tråden, men here goes:

    Värsta: När jag insåg att utbildningen jag påbörjat och redan läst i 3 år inte alls skulle passa mig och att jag skulle bli väldigt olycklig med att arbeta med detta. Samtidigt insåg jag väl att jag aldrig kommer bli något i livet.

    Bästa: Svårt att säga så där specifikt, har många glada minnen från när jag var barn/ungdom. Finns ingen dag som sticker ut direkt.

Svar på tråden Ditt livs bästa och värsta dag!