• Äldre 21 Jan 11:48
    5421 visningar
    46 svar
    46
    5421

    Mysko blödningar!! Gravid/icke gravid?

    Hörrni, det här är så konstigt. I början av januari misstänkte jag att jag började få ägglossning (är ingen som har superkoll på det utan bara vet på ett ungefär) så då körde vi på lite. Den 6 jan så hade vi sex och då fick jag precis samma känsla som jag fick förra gången jag blev gravid med vår dotter, typ att "där satt den!". Efter det så har jag känt en hel del tecken på graviditet, såsom lite molvärk, huvudvärk, yrsel, trötthet vid ansträngning, frossa, mycket kisseri, inte velat dricka alkohol, ömma bröstvårtor samt en slags beskyddande känsla om någon rör vid magen (om nån fattar vad jag menar??). Jag har varit ganska säker på att jag blev gravid där den 6 jan.

    Sen i lördags (alltså den 18:e) fick jag något som liknade en mensblödning. Så då tänkte jag på en gång "nähä, falskt alarm den här gången, ingen graviditet här inte"! Men sen så har det bara kommit några "strängar" av blod sen i lördagskväll och i söndags, idag har jag inte sett en tillstymmelse av blod. Grejen är den att när jag får mens så verkligen forsar det! Inte så trevlig info kanske, men det gör det verkligen. Men nu så som sagt så har det bara kommit enstaka små blödningar och det är mer brunt blod, liksom uttorkat på nåt sätt, och inte färskt, klarrött blod som vid mens. 

    Nån som varit med om nåt liknande? Alla tips, råd, erfarenheter är välkomna!! Tycker att det är jätteskumt. :-S    

  • Svar på tråden Mysko blödningar!! Gravid/icke gravid?
  • Äldre 22 Jan 13:22
    #2

    Igår eftermiddag (ganska snart efter att jag skrivit det här inlägget) så fick jag en lite större blödning som var mer klarröd och lite "trådig". Dock fortfarande alldeles för tunn och för lite för att det skulle vara en mensblödning. Hade några fler såna blödningar på sen eftermiddag, men aldrig jättemycket. På kvällen slutade det helt och på natten ingenting. Nu på morgonen ingenting heller, men nu när jag kollade så hade jag fått en blödning till. Fortfarande klarröd men "tunn". Det är som att när jag är uppe och rör på mig mycket så kommer det, men då jag är mer stillasittande eller sover så kommer det ingenting.

    Tycker fortfarande att det är skumt. Min mens har aldrig nånsin varit så här, tror inte att det är mensen faktiskt. Har inte ont i magen, mer än lite molvärk då och då. De graviditetssymptom som jag hade tidigare tycker jag dock har försvunnit.

    Kan det vara ett tidigt missfall? Borde det inte komma mer blod då, och borde det inte göra mer ont då?

    För en nidblödning beter sig väl inte så här??      

  • Äldre 22 Jan 16:02
    #3

    Hur går det för dig, MattsonE? Har du fått nå mer blödningar eller märkt nå mer konstigt?

  • Äldre 22 Jan 21:28
    #6

    Typiskt!! Dessa konstiga blödningar. Dessvärre är det väl inte så mycket o göra annat än o gilla läget o vänta o se helt enkelt. Tidigare idag var jag som sagt säker på att det inte var mens, men nu börjar jag ändå tro att det är det. Har kommit lite mer nu som liknar mens. Men konstigaste röda veckan i världshistorien för mig i så fall!! Håller ändå tummarna för dig MattssonE att det ändå är ett plus på väg för dig!!

  • Äldre 22 Jan 22:15
    #9
    Siilje skrev 2013-01-22 21:35:38 följande:
    Jag fick mens på dagen då den skulle komma. Blev en blodfläck i trosan.. Sedan avtog det blev liksom inget men småblödde. testade negativt. Sedan försvann den helt och fick mitt plus och är nu i vecka 20.

    Det var nåt liknande som du beskriver som jag trodde att jag hade/har, Siilje. Blödningarna har ju kommit ungefär då jag beräknat mensen. Jag vet ju att man kan få en typ "falsk" mens, fast man är gravid. Då jag var gravid förra gången fick jag nästan varje månad en blodblandad flytning vid tiden för mens, dock aldrig en sån blödning som jag haft nu. Jaja, antar att det bara är att avvakta och se vad som händer, inte så mycket annat att göra... Hoppas det blir bra för dig hur det än blir då, MattssonE! Men förstår att det känns konstigt med tanke på att du har p-medel. Ibland vill naturen mer än vad vi är beredda på...
  • Äldre 23 Jan 11:07
    #11
    MattssonE skrev 2013-01-22 22:22:34 följande:
    alltså jag är säkert helt knäpp men.. varför känns det som att man ser graviditet överallt? man bara råkar börja kolla på en film som handlar om någon gravid, det pratas om barn och graviditet i vartenda serie på tv?

    mitt huvud spelar mig nog ett spratt men... när Anna Anka besökte ett medium i kvällens program av "Sveriges hollywoodfruar" så sa mediet att hon skulle få en pojke 2013, och att hon såg namnet "Dimitri" av någon anledning.... jag har länge funderat på Dimitri om jag skulle få en son, lite läskigt men som sagt, mitt huvud spelar mig ett spratt nu..

    Ja, det låter ju verkligen som att det vore menat för dig att vara gravid nu, MattssonE! Som att du får signaler om det.  Som sagt, hoppas att det blir bra för dig hur det än blir!!

    Jag ringde till 1177 för jag blir inte klok på detta, och hon bekräftade väl egentligen bara det som jag själv tänkt ut: 

    a) jag är inte gravid utan det bara blivit nåt knas i mencykeln.

    b) jag är gravid och detta är en ofarlig blödning som inte helt ovanligt dyker upp vid det tillfälle då mensen skulle kommit.

    c) jag är gravid men detta är ett tidigt tecken på missfall och då kommer det att visa sig längre fram med mer blödningar och smärta.

    Så det är bara att vänta och se!!  

                 

       

      
  • Äldre 23 Jan 11:13
    #12

    Nämnde förresten det här med "nidblödning" för hon som jag pratade med på 1177 och hon lät bara som ett stort frågetecken och sa "Nid vadå??", och så fick jag förklara för henne vad det var för nånting. Så det verkar ju inte som att det tillhör de vanligaste blödningarna i så fall! Tyckte bara det var lite lustigt...

  • Äldre 23 Jan 14:33
    #14

    Gör de, gör ett test! Så slipper du fundera.

    Jag tänker vänta några veckor till innan jag gör ett test, för att vara säker på att det visar rätt och att det inte är för tidigt för det. Då hinner jag se vad som händer med blödningarna också. Det var även det rådet jag fick från 1177. 

    Jag har också mått tjyvens idag med lite illamående och huvudvärk. Tänker nog gå hem tidigare från jobbet.

    Jag håller tummarna för dig, MattssonE, att det blir det resultat som du vill! Du får uppdatera hur det blev.          

  • Äldre 23 Jan 21:00
    #21

    [quote=68506604][quote-nick]Siilje Ja så kan det vara. Tänkte precis som du att nu kommer mensen. Jag hade klar blödning som liksom bara blev en skvätt för att sedan ebba ut i blodblandad flytningar i flera dagar. Trodde nästan att jag haft min mens då den försvann för jag testade negativt. Men anade ändå "oråd" och tog ett till test B-) jag håller tummarna för dig. Hoppas på att det är samma som jag hade. Det jobbigaste är att man måste vänta och se.[/ Fast jag har mer än bara blodblandade flytningar. Just nu så får jag till och från blödningar som liknar mens, dock aldrig att det är liksom "ihållande" och inte så att jag fyller upp en binda. Då jag har mens fyller jag upp en binda med en tampong i! Så det är stooor skillnad på mängden, och det är därför jag reagerar. Men nu är jag nästan inställd på att det är en konstig mens bara. Gör ett test om några veckor om jag fortsätter känna av grav.symptomen. Man vet ju aldrig... Så, fortsättning följer. Gör ett till test om ett tag för säkerhets skull, MattssonE! Bra ändå att du fick det besked som du ville ha, än så länge.

  • Äldre 23 Jan 21:02
    #22

    Oj vad konstigt ovanstående inlägg blev. Hoppas det går och tyda ändå.

  • Äldre 24 Jan 09:57
    #24
    Siilje skrev 2013-01-24 08:59:59 följande:


    Håller tummarna.

    Tack!

    Vaknade med illamående idag som hållt i sig under morgonen och förmiddagen. Fick även kraftiga liksom "ilningar" på sidorna ner mot ljumskarna. Små typ "vattniga" blödningar fortfarande. Frossa.

    Om det inte är en graviditet så spelar verkligen kroppen mig ett spratt!! Obestämd  
  • Äldre 24 Jan 17:38
    #27

    Ja, jag har fått det här ganska exakt då jag skulle fått mensen, möjligtvis några dagar senare. Hade nästan inga blödningar under morgonen, bara så att man såg lite "vattnigt" rött på papperet då jag torkade. Sen nu på eftermiddagen kom en lite större blödning, men sen inget mer. Så jag pendlar hela tiden mellan "jo, men jag är nog gravid" till att "nej, men det är nog mensen ändå!". Men jag blir ju ändå inge klokare, så det är ju bara att avvakta och försöka släppa det. :-0

  • Äldre 25 Jan 10:22
    #31
    Siilje skrev 2013-01-25 06:57:47 följande:


    Det visar negativt om du är gravid och tar det för tidigt. Hormonhalten är inte stark nog i början. Jag tog mitt runt beräknad mens och utan att kissat på 4 timmar. Men det visade ju negativt. Hade ju blödning också. Testade mig ca 5 dagar senare och det blev positivt. Hade liksom "kännt det på mig" sedan några dagar efter ägglossning. Låter otroligt jag vet men så var det min förra graviditeten med. Jag tror tom jag kännande när ägget fäste. så fast det är för tidigt tror jag man kan bara veta
    haha Vad lustigt, för det var ju precis så där som jag också kände förra gången jag blev gravid, att jag kände av själva befruktningen, och precis samma känsla fick jag den här gången också! Så därför var jag helt bombsäker på att jag blivit gravid, och med graviditetssymptomen på det. Tills nu då, när jag haft dom här blödningarna. Nu är jag ganska säker på att det nog är mens ändå... fast ändå inte helt säker för jag tycker att det är mycket som inte stämmer...

    Men visst är det ganska häftigt att man kan känna av själva befruktningen?!  
  • Äldre 27 Jan 21:52
    #35
    Siilje skrev 2013-01-27 06:14:43 följande:


    Ja det är verkligen fascinerande det där hoppas att din kropp inte spelat dig ett spratt denna gången!

    Det verkar tyvärr som det, att det bara var falskt alarm. Blödningarna har alltmer börjat likna mens och nu är jag helt säker på att det är det. Sjukt konstigt bara att det tog så lång tid, har ju haft det i 8 dagar nu. Min teori är att kroppen börjat återställa sig igen nu efter att jag tog ut spiralen i november och att det därför blivit lite knas med hormonerna den här månaden. Alla graviditetssymptom (som fortfarande finns kvar) måste vara pga mensen helt enkelt.

    Tråkigt, men det är bara att ta nya tag!  
  • Äldre 29 Jan 22:37
    #37

    hehe Ja, vi får göra det.

    Igår  på eftermiddagen fick jag världens smärtor i nedre delen av magen (typ som jättestark mensvärk), mest bara på ena sidan och det strålade ut mot ljumskarna. På det ganska stora blödningar. Tänkte direkt att det var missfall. Då jag kom hem efter att ha hämtat dottern på förskolan hade jag så ont att jag knappt kunde stå på benen, det kändes som att benen domnade av av smärtan. Kunde inte laga mat eller nåt, så jag var tvungen att ringa mina föräldrar och be om hjälp (är ensam för tillfället med dottern). Min mor (som är en mycket erfaren barnmorska) trodde att det kunde vara utomkvedshavandeskap, så hon tyckte vi skulle åka in o kolla upp det. Väl på plats fick jag däremot diagnostiserat att det troligtvis rörde sig om en s.k "dysfunktionell blödning". Något som kan uppstå efter att man tagit ut en spiral, precis som i mitt fall. Är tydligen så att kroppen då kan hoppa över ÄL och att mensen typ "byggs på" inne i kroppen men inte riktigt kommer ut som den ska utan bara i små stötar. Till slut blir det som "översvämning" och allt kommer ut på en och samma gång istället, det är därför man får sådan smärta som jag fick för att det blir liksom för mycket. Ungefär så förstod jag det.

    Eller så kunde det vara ett missfall, och då är det ju inte så mycket och göra åt, kroppen sköter det ju själv. Men mest troligt var det tydligen denna "dysfunktionella blödning".

    Så så var det med. Då har man "outat" för päronen också då, att vi ligger i produktion. Inte vad jag riktigt ville, men hade inte så mycket val. haha       

  • Äldre 30 Jan 17:30
    #40

    Nu är jag dock rätt säker på att det rör sig om missfall. Fick en stor blödning idag med en stor konstig klump i. Så troligtvis är det det. Nu hoppas jag att jag äntligen kan få stopp på dom här jädrans blödningarna! Har ju blött i 11 dagar nu.

  • Äldre 1 Feb 10:10
    #42

    Nu har jag fått klart besked via blodprov: jag var gravid. Men det blev såklart missfall. Nu ska de bara följa upp det och se så att hormonhalten sjunker och att kroppen drivit ut allt på egen hand. Annars kan det vara tecken på utomkvedshavandeskap och då måste det följas upp. 

    Känns skönt att ha fått det bekräftat faktiskt. Att mina graviditetssymptom var riktiga och inte några inbillningar bara, och att min kropp inte bara varit helt "störd" utan att det faktiskt berott på missfall. Så nu är det bara att ta nya tag! :)  

  • Äldre 1 Feb 10:13
    #43
    Ella82 skrev 2013-01-31 12:43:05 följande:
    Hej tjejer Detta är första gången jag har varit här inne sedan november (2012) Har inte orkat med det.... Jag hoppas på hjälp från er/någon. Vi har försökt få barn i 14 månader nu och så i oktober kollade vi sambons simmare och det vara bara 10miljoner/ml doktorn sa att det minsta man bör ha är ca 20miljoner för att lyckas själva... Så jag har läst på en hel del och fått fram att folsyra och zink kan förbättra spermieantalet avsevärt. Så... Jag har därför fått min sambo att äta det sedan oktober. Vi har inte tagit nått mer test... Men det känns bättre för nu vill han ha sex mycket oftare än innan. Vet inte om det har nått att göra med det eller inte...men det är aldrig fel att hoppas... Han har en dotter sedan innan så vi hoppas och hoppas. Efter vårt spermaprov har vi stått i kö till Ivf... Jag har även helt plötsligt bara slutat röka så det känns bra. Hade inga planer på det direkt...en dag var jag bara inte sugen längre :) tjoohooo. Nu till min fråga... Jag har i två månader nu ätit pergotime,doktorn tyckte först att vad spelar det för roll? Han har ju fortfarande inte tillräckligt med spermier.... Men som jag sa till honom...det kan ju inte skada. Första månaden fick jag jättekraftig ägglossning, och när mensen kom så hade jag en sparsam blödning i en dag, och efter det var det slut. Denna månaden har jag inte alls känt av ägglossningen alls....ingen äl flytning heller. Är det någon mer av er som har haft sån konstig mens när ni ätit pergotime? Jag Hoppas verkligen på hjälp :) borde jag undersöka om nått är fel? Kram
    Men det skulle inte kunna vara så att du är gravid då? Jag menar eftersom du inte fått någon riktig mens, mer än en sparsam blödning i en dag. Har du tagit nåt test? 
Svar på tråden Mysko blödningar!! Gravid/icke gravid?