• Äldre 23 Jan 17:15
    5562 visningar
    14 svar
    14
    5562

    Ha förskoleplats utan att nyttja den?

    Försökt hitta info på Stockholms kommun sida men hittar inte så vänder mig till pålitliga FL;)

    Ngn som vet  (inte bara tror) om det är OK att acceptera plats på förskola i t ex januari, betala avgiften men sedan inte låta barnet börja förrän t ex mars/april?  Förstått att det är mkt svårt i storstadsregionerna att få förskoleplats mitt under en termin...

    Mkt tacksam för svar.

  • Svar på tråden Ha förskoleplats utan att nyttja den?
  • Äldre 23 Jan 17:35
    #3

    www.familjeliv.se/Forum-3-26/m68459464.html

    Hittade den här tråden som lyfter samma ämne dock hos ngn vars barn som (vad jag förstår) redan gått ett tag på dagis...

  • Äldre 30 Jan 10:13
    #12
    arkeologitjejen skrev 2013-01-23 17:45:34 följande:
    På Södermalm är reglerna att en månad får barnet vara ledigt och du behåller platsen, en månad till kan du ansöka om hos förskolechefen, men sedan sägs platsen upp. Bekanta till oss fick åka hem efter två månader från en resa som den ena föräldern fått stipendium för (jobbrelaterat) trots att de fått tre månaders vistelse utomlands då de annars hade blivit av med sin förskoleplats.
    Bor på söder jag med... Vårt barn är väldigt prematurt och vi har råtts vänta tills efter värsta infektionssäsongen är över innan vi sätter vårt barn i förskola men förstått som sagt att det är väldigt svårt att f¨å plats mitt under en terminen. Vår läkare säger dock att det är ett råd o inget krav o vill därför ej skriva ngt intyg om det...
  • Äldre 30 Jan 12:03
    #13
    skogsvitter skrev 2013-01-23 17:36:52 följande:
    Det bästa är såklart att ringa den enskilda förskolan eftersom sånt här kan skilja väldigt mycket mellan olika ställen hur flexibla de är. Jag kan dock inte se varför det skulle vara ett problem så länge du betalar för platsen.
    mm sant men svårt när man inte vet var man  börjar förrän ca 4v innan...
Svar på tråden Ha förskoleplats utan att nyttja den?