• Anonym (,)

    Hur är det att bo i Norrland eller någonstans långt bort i jämförelse med Stockholm?

    Ja, vad är skillnaderna? Är man mycket isolerad? Är folket vänligare? Mindre affärer? Kostar allt mer? Kostar det mindre att ha hus? Ja, vad är skillnaden med att bo någonstans långt bort i Sverige, eller Norrland i jämförelse med Stockholm? 

  • Svar på tråden Hur är det att bo i Norrland eller någonstans långt bort i jämförelse med Stockholm?
  • YummyMami

    Stockholm är som att bo i en rövhål, norrland är mer som rövhåren på själva röven. Inget är riktigt bra men de är betydligt trevligare på själva röven än i rövhålet. 


    Stulna hundar, borttappade hundar och EN upphittad hund, dyslexiamaniac.bloggplatsen.se
  • Anonym (,)
    YummyMami skrev 2013-01-25 17:41:48 följande:
    Stockholm är som att bo i en rövhål, norrland är mer som rövhåren på själva röven. Inget är riktigt bra men de är betydligt trevligare på själva röven än i rövhålet. 
    ... Jag förstår inte.
  • YummyMami

    Stockholm är full med skit! Folk är otrevliga, stressar, det är trångt och man blir rånad eller våldtagen där. 
    Norrland är trevligare men det är jävla kallt! 


    Stulna hundar, borttappade hundar och EN upphittad hund, dyslexiamaniac.bloggplatsen.se
  • Anonym (,)
    YummyMami skrev 2013-01-25 17:43:50 följande:
    Stockholm är full med skit! Folk är otrevliga, stressar, det är trångt och man blir rånad eller våldtagen där. 
    Norrland är trevligare men det är jävla kallt! 
    Jaha okej! Jag bor i Stockholm

    tycker det är lite trångt att bo här med min stora hund o djur o det, tycker norrland verkar trevligt.

    Bor du där? Jag hatar ju kylan.. =( Kostar det mer att köpa/hyra hus där? Är det svårt att få tag i lägenhet som i Stockholm? FInns det H&M och sånt?  
  • nobilis

    Nårrland å Nårrland, Tacke vetja Småland. vi är sega, snåla o snälla.

    Aldrig i livet bo i Stockholm, har varit där två ggr, det räcker  

  • Lijkan

    Jag har bott i båda. Jag kör för och nackdelar med norrland då.

    Plus:

    Det är lungt, mycket natur, billigare hyror, billigare hus, mer utomhusaktiviteter, trevligt folk, du slipper stressade människor, du slipper köer överallt.

    Nackdelar:

    Det finns mindre att göra, färre cafeer, ingen sushi

    Så ja, Norrland är väl bäst :)

  • Anonym (,)
    nobilis skrev 2013-01-25 17:46:19 följande:
    Nårrland å Nårrland, Tacke vetja Småland. vi är sega, snåla o snälla.

    Aldrig i livet bo i Stockholm, har varit där två ggr, det räcker  
    Berätta gärna!!! Hur är folket?Hur ser ni på stora hundar? Är ni rädda för dom? Är det kallt? Är det mycket folk? Får man bli lämnad ifred? Är det mycket farliga människor?? 
  • Anonym

    det e väl klart de finns affärer i norrland såsom ikea hm m.m men de beror väl på vart i norrland du tänkt bosätta dej??  ja det är mysigare och trevligarr att bo på landet vad kan man göra i sthlm när pengarna är slut liksom?

  • Anonym (,)
    Lijkan skrev 2013-01-25 17:46:49 följande:
    Jag har bott i båda. Jag kör för och nackdelar med norrland då.

    Plus:
    Det är lungt, mycket natur, billigare hyror, billigare hus, mer utomhusaktiviteter, trevligt folk, du slipper stressade människor, du slipper köer överallt.
    Nackdelar:
    Det finns mindre att göra, färre cafeer, ingen sushi

    Så ja, Norrland är väl bäst :)
    Det verkar ju vara drömstället? Jag hatar sushi och jag fikar aldrig!!!!!

    Vad har du för för och nackdelar med stockholm?

    Jo en nackdel är väl att jag känner ingen i Norrland och alla jag känner bor i Stockholm så man är på ruta 1 igen!!  
  • YummyMami
    Anonym (,) skrev 2013-01-25 17:45:37 följande:
    Jaha okej! Jag bor i Stockholm

    tycker det är lite trångt att bo här med min stora hund o djur o det, tycker norrland verkar trevligt.

    Bor du där? Jag hatar ju kylan.. =( Kostar det mer att köpa/hyra hus där? Är det svårt att få tag i lägenhet som i Stockholm? FInns det H&M och sånt?  
    Om du ska bo mitt i skogen i urnorrland så lär du inte hitta H&M eller så. Jag bor i en liten stad, med H&M, Lindex, Åhlens, Shushi,  osv osv och har nära till större stad. Vet inte vad hus kostar, känns dumt o köpa sånt när man kan bo i en lägenhet i en hus som ger känsla av hus men man slipper all skottning, laga saker osv osv osv. 
    Stulna hundar, borttappade hundar och EN upphittad hund, dyslexiamaniac.bloggplatsen.se
Svar på tråden Hur är det att bo i Norrland eller någonstans långt bort i jämförelse med Stockholm?