• Anonym (liten a-kupa)

    Hur lära sig acceptera sina små bröst?

    Kan någon hjälpa mig lära mig acceptera mina små bröst. Fyller inte ens ut en a-kupa. Det känns jättejobbigt och jag känne rmig okvinnlig. Jag känner mig hotad av alla andra kvinnor som har mycket större bröst än mig och som har former. Att jag inte ska duga åt en partner. Tänker att de han varit med innan mig alla har haft större bröst (mindre är svåra att hitta) och jag vet att de flesta män vill ha stora bröst att ta i. Usch...vill känna mig trygg och att jag duger och är sexig och snygg fastän jag har små bröst. Har inga andra kvinnliga attribut heller såsom snygg rumpa, midja eller höfter. Men vill inte heller gå hela livet och känna mig underlägsen och olycklig, svartsjuk osv...

    Hade tänkt göra en bröstförstoring men börjar nu tveka. Det finns ändå så många risker med det och jag vill inte riskera min hälsa. Dessutom så är jag inte säker att jag skulle vara nöjdare med två hårda bollar frampå som skulle skava mot kroppen. Riskera känslebortfall osv Och sedan börjar ju vävnaden åldras och brösten hänga ned och då syns det ju också att det är onaturligt häng. Kanterna av inläggen syns och känns.

    Nej nu vill jag höra av er som har lyckats komma från detta komplex, hur ni gjorde. Jag vill vara nöjd med mig själv och spara de poengar en operation kostar!     

  • Svar på tråden Hur lära sig acceptera sina små bröst?
  • Musungen

    Det är bara du själv som kan bestämma dig för att du duger om du är. Eller överväga annan utväg som op.

  • Anonym (Också liten)

    Jag har också små bröst. Visst skulle det vara kul med lite större, men jag bryr mig faktiskt inte längre.

    Några frågor som jag ställt till mig själv:

    Vad är viktigt för mig? Svar: musik (framför allt piano)

    Visst är jag fin som jag är, även om jag har små bröst? Svar: ja.

    Sedan har yoga nidra (yogisk sömn) hjälpt mig att acceptera mig själv, samt mitt sankalpa.

  • Anonym (liten a-kupa)
    Musungen skrev 2013-01-29 18:51:27 följande:
    Det är bara du själv som kan bestämma dig för att du duger om du är. Eller överväga annan utväg som op.

    Jag vill inte operera mig. Det finns för mycket risker enligt mig. Och är rädd at jag inte ska vara nöjd med mina onaturliga bröst, att jag ändå tyckte jag var bättre som jag var naturell men då skulle det vara för sent för att ångra sig.
  • Anonym

    Har små bröst men har ändå alltid tyckt om dom. Mitt liv består inte så mycket i vad som finns i min BH, utan så mycket mer som ger mig glädje och lycka.

  • Anonym (liten a-kupa)
    Anonym skrev 2013-01-29 19:24:03 följande:

    Har små bröst men har ändå alltid tyckt om dom. Mitt liv består inte så mycket i vad som finns i min BH, utan så mycket mer som ger mig glädje och lycka.


    Självklart är det så! Men hur hanterar du andra kvinnors bröst och former? Hur hanterar du att din partner ser på andra kvinnor och kanske jämför? Att han tänder på större bröst exempelvis? Känner du att du har något att erbjuda i jämförelse? Jag kan känna mig dålig i jämförelse...vad har jag liksom att erbjuda jämfört med andra kvinnliga kvinnor? Rynkar på näsan
  • Angels

    Skönheten och kvinnligheten sitter väl ändå inte i brösten? Jag har också jättesmå bröst, fyller inte heller en A-kupa men jag har då rakt inget problem med att få män att se efter mig och har haft samma karl i snart 9 år. Klä dig snyggt och se till att skaffa en stor portion självförtroende så ska du se att det sista en seriös karl är intresserad av är din BH-storlek.

  • Musungen

    Finns ju massvis med killar som älskar små bröst :) och vet du vad...de är inte brösten dom blir kära i! :)

  • Anonym (liten a-kupa)

    Tack behöver höra det nu! Var sååå nära att göra en operaion men började gråta när jag tänkte ta steget för jag vill ju inte det. Vill vara mig själv....och vill inte bli sjuk. Men vill slippa denna känsla av underlägsenhet. Tänker inte männen så? Att man är mer värd som kvinna med former?

  • Spartacus

    börja med att se dig om i modevärlden! i princip ALLA kläder sitter långt bättre på oss med mindre byst...

    nu vet jag inte hur formen är för dig men jag tycker även att det är jävligt schysst att kunna ha finare kläder typ klänningar där bhar hade gjort att det såg fult ut eller sticker fram i djupa urringningar.

    förr brukade jag ha fyllda bhar, push up mm. idag gillar jag att ha bara tunna tygbhar eller toppar...

    har varit gravid och ammat, har provat den "andra sidan". och jag vill inte tillbaka! kände mig som ett par pattar på två ben.

    en till fördel är att, enligt vad jag både uppmärksammat och fått höra av vänner, jag inte blir stirrad i urringningen utan killar tittar mig i ögonen när jag pratar med dom, trevligt va?

              

  • Spartacus
    Anonym (liten a-kupa) skrev 2013-01-29 19:38:24 följande:
    Tack behöver höra det nu! Var sååå nära att göra en operaion men började gråta när jag tänkte ta steget för jag vill ju inte det. Vill vara mig själv....och vill inte bli sjuk. Men vill slippa denna känsla av underlägsenhet. Tänker inte männen så? Att man är mer värd som kvinna med former?
    mer värd? min uppfattning är att de tjejerkompisar jag hade blev tafsade på och killarna tyckte sig ha rätt att både tafsa och kommentera pga att de var bystiga... det är inte respekt om du frågar mig!

    men självklart är det de dumma killarnas fel...

    tjejer i alla former är jättevackra, det är ju det som är så vackert med kvinnor! att de är så väldigt olika i sina kurvor och kan vara precis lika fina ändå!    
Svar på tråden Hur lära sig acceptera sina små bröst?