• Anonym (Blivande lärare ?)

    Lärare - hur mycket tjänar ni?

    ? Ålder?
    ? Hur lång erfarenhet?
    ? Vilka ämnen?
    ? Vilket stadie?

    Funderar på att läsa till lärare, och nej det är inte lönen som lockar. Men det skulle vara intressant att veta hur mycket lärare tjänar. Så är du själv lärare eller känner en så svara gärna

  • Svar på tråden Lärare - hur mycket tjänar ni?
  • Anonym (Gympafröken)

    Lönerna ser väldigt olika ut i olika städer och skiftar också ofta beroende på om man jobbar på kommunal skola eller på friskola. Om mig då; Idrottslärare, 33 år, 8 års erfarenhet, undervisar år 6-9, Göteborg, 27100 kr/mån.

  • Anonym

    Har examensarbetet kvar att göra. Arbetar inom vuxenutbildningen och har 23'500 i lön.

    Mina kollegor i åldern 30+ har ungefär 25'000 i lön. De har tagit examen de närmaste åren.

  • Anonym (f)

    Sv /So 1-6 i svensk större stad, 15 års erfarenhet. 28000+.

  • Anonym (29700)

    Förskollärare, 31 år, jobbar kommunalt, 29 700 kr. Jobbat i tio år, dock varit förskollärare i ett år.

  • Coruscant

    Ingångslön för förskollärare i Stockholm är nu ca 30.000kr, iaf bland mina kollegor. För det är verkligen stor brist på förskollärare!

  • Coruscant

    Jag är förskollärare, eller "lärare för yngre åldrar - barn 1-9år" och får undervisa upp till tredje klass beroende på ämne.

  • Anonym (Norrbotten)

    Är 1-7 lärare sv/so. Har jobbat 8 år, senaste lön 23500. Har vart föräldraledig 2 år efter det...

Svar på tråden Lärare - hur mycket tjänar ni?