• Anonym
    Äldre 3 Feb 15:33
    4877 visningar
    4 svar
    4
    4877

    Någon som provat ta bort kroppshår med IPL hemma?

    Någon som har provat ta bort kroppshår hemma med hjälp av IPL? Funderar på att köpa en braun venus ipl men vet inte om det är värt det. Någon som har någon erfarenhet?

  • Svar på tråden Någon som provat ta bort kroppshår med IPL hemma?
  • Anonym
    Äldre 3 Feb 18:25
    #1

    Jag har gjort massa ipl behandlingar i ansiktet och även huden ovanför brösten. I mitt fall var det för roseacea och solfläckar, typ mörka pigmentfläckar man får mer och mer av ju äldre man blir. Har alltid blivit behandlad på en klinik av en leg, ssk'a ( USA) visste inte ens att man kunde köpa en ipl att ha hemma? Vad kostar det? Hur bestämmer man styrka, hur vet man? I alla fall, ipl kan fungera för hårborttagning, men då endast mot mörkare hårstrån, lite grövre. Fungerar inte alls mot blont, typ "peach fuzz" dom flesta har mer eller mindre i ansiktet. Om du nu har just mörkare hår du vill få bort, kan det ju vara värt att testa om nu inte maskinen är allt för dyr. Annars skulle jag nog i ditt fall låta mig behandlad på klinik, först få bedömning om det ens går. annars tror jag det faktiskt finns bättre laser behandling mot just hårborttagning än just ipl. Googla lite, och ring runt. Blir det permanent borttagning, och bra gjort, så kan det vara värt vartenda öre. Som sagt, tror inte ipl är första och bästa valet i detta fall. Däremot är ipl helt underbart och effektivt för att ta bort fula röda hudtoner och "broken capillaries" och förminskar porerna och föryngrar huden. Tyvärr kan jag inte göra fler på mina kinder, får lätt melasma nu i sånt fall. Men, gjorde faktiskt nyss ipl på hakan för att jämna ut hudtonen lite och ta bort gamla acneärr och gjorde även YAG laser runt näsan mot envisa brustna blodkärl. YAG är direktfungerande, försvinner på studs. I mitt fall så återkommer dom rackarna alltid efter några månader, men alltid lite mindre tydligare. Lycka till!

  • Äldre 8 Feb 06:28
    #2

    Ohhhh är det bra? Jag har sån extremt pinsam skägg som en karl. Grova. HEMSKT. Har googlat om man kan döda en hår säck. Men fattar noll.

  • Äldre 18 May 21:43
    #3

    Jag har køpt en lpl , har anvænt några gånger och det hjælper vældigt bra ,
    kanon bra , kostar runt 4000kr men det ær det vært , hakan børjar bli slæt och fin hihi, benen likaså , rekomenderar verkligen denna produkt

Svar på tråden Någon som provat ta bort kroppshår med IPL hemma?