• Anonym

    Passiva inkomster

    Jobbar 45 timmar i veckan men vill dryga ut kassan. Förslag på passiva inkomster?  Har enbart en budget på 10 000

  • Svar på tråden Passiva inkomster
  • Anonym

    Microlån kanske man ska kolla då? Lånar du ut, hur går det till?

    Aktier känns mer som att köpa lotter när man inte kan nåt, har en del fonder

  • Fattiglappen

    Aktier är oftast rätt så säkra, om du köper på bland de bolag som ligger på Large Cap samt om de ser det som ett långsiktigt sparande. Du  kan  googla på utdelningsportfölj så får du se en strategi som fungerar i längden.

    Gällande Microlån så har jag inte så stor kunskap, länken som jag gav ovan tror jag dessutom du inte ens får någon ränta på pengarna. Men det finns ju andra ställen som har liknande upplägg.

    Jag har personligen ingen erfarenhet av det, men det kan ju alltid vara värt ett försök. =) 

  • Anonym (...)

    definitivt aktier eller kapitalförsäkringar. Jag har under 5-6 år byggt upp en portfölj att min årliga utdelning från 3 av företagen jag har är ca 150 000 kr efter skatt.

    Om det går bra några år till, kommer jag vara självförsörjande.

  • Anonym

    Är riktig nybörjare på det här, vad är kapitalförsäkring?

  • kaffeamanda

    Har oxå funderat på passiva inkomster men då mer fastigheter el dyl. Men måste jobba upp ett kapital först, om man inte vill in i aktiejungeln, vad gör man då?

  • Cattis8303

    Jag har en passiv inkomst - mycket enkelt att bygga upp. Snabbare än att investera i fonder och sådant där avkastningen är minimal... 

    Hör av dig om du vill veta mer.

    Cattis 

  • dfuoih
    Cattis8303 skrev 2013-02-08 18:06:21 följande:
    Jag har en passiv inkomst - mycket enkelt att bygga upp. Snabbare än att investera i fonder och sådant där avkastningen är minimal... 

    Hör av dig om du vill veta mer.

    Cattis 
    Varför skriver du inte här i tråden?
Svar på tråden Passiva inkomster