• Anonym (Ajajaj)

    Plötslig smärta i foten, sedan upp mot vaden, GÖR SJUKT ONT!

    Jag har inte gjort något speciellt, vad jag vet, för att få denna smärta.
    Jag bara vaknade upp mitt i natten med en fruktansvärd smärta på
    utsidan av foten, smärtan börjar nästan vid lilltån och går längs utkanten
    mot fotknölen. Det gör djävulskt ont, kan knappt stödja mig på foten, vissa stunder
    kan jag inte alls stödja mig på den. Nu har även vaden börjat smärta men kanske
    det beror på att jag spänt mig pga foten? Min sambo behöver bara ta lite lätt på
    foten för att det ska göra riktigt ont och jag har en hög smärtgräns.

    Någon som varit med om detta och vad var det? Gick det över av sig självt?

    Hjälp snälla!

    (Inga råd om att ringa  1177 tack, jag vet att det numret finns)


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-04 22:48
    Detta har smärtat i 3 dagar nu. Tror inte det är sendrag.
  • Svar på tråden Plötslig smärta i foten, sedan upp mot vaden, GÖR SJUKT ONT!
  • Anonym

    Du kan inte ha fått kramp? Det har jag fått några gånger och det gör riktigt ont. Ofta får jag detta på natten. Dagen efter är jag riktigt öm och lite halt.

  • Anonym (Ajajaj)
    Anonym (Ajajaj) skrev 2013-02-04 22:45:12 följande:

    Jag har inte gjort något speciellt, vad jag vet, för att få denna smärta.
    Jag bara vaknade upp mitt i natten med en fruktansvärd smärta på
    utsidan av foten, smärtan börjar nästan vid lilltån och går längs utkanten
    mot fotknölen. Det gör djävulskt ont, kan knappt stödja mig på foten, vissa stunder
    kan jag inte alls stödja mig på den. Nu har även vaden börjat smärta men kanske
    det beror på att jag spänt mig pga foten? Min sambo behöver bara ta lite lätt på
    foten för att det ska göra riktigt ont och jag har en hög smärtgräns.

    Någon som varit med om detta och vad var det? Gick det över av sig självt?

    Hjälp snälla!

    (Inga råd om att ringa  1177 tack, jag vet att det numret finns)



    Detta har smärtat i 3 dagar nu.
  • Anonym (#2)
    Anonym (Ajajaj) skrev 2013-02-04 22:47:53 följande:

    Detta har smärtat i 3 dagar nu.
    Men inte lika ont som när det först hände, eller hur?
  • Anonym (Ajajaj)
    Anonym skrev 2013-02-04 22:49:10 följande:
    Propp? Är du svullen/varm/öm? 

    Jag är bara öm av de alternativen du skrev... Kan en propp ge den smärtan i foten?
  • Amd

    Det låter som kramp och är vanligt och inte farligt. Men jävligt obehagligt och gör ont. Ett råd är att stretcha innan du går och lägger dig. :)

  • Anonym (Ajajaj)
    Amd skrev 2013-02-04 22:51:47 följande:
    Det låter som kramp och är vanligt och inte farligt. Men jävligt obehagligt och gör ont. Ett råd är att stretcha innan du går och lägger dig. :)

    Jag har haft kramp ett flertal gånger i foten och jag vet att det gör sjukt ont, men detta är inte att tala om kramp...Aldrig i hela mitt liv att jag skulle få för mig att stetcha denna fot. Obestämd
  • Anonym (#2)
    Anonym (Ajajaj) skrev 2013-02-04 22:54:23 följande:

    Jag har haft kramp ett flertal gånger i foten och jag vet att det gör sjukt ont, men detta är inte att tala om kramp...Aldrig i hela mitt liv att jag skulle få för mig att stetcha denna fot. Obestämd
    Men du, jag skulle också gissa på kramp. Men om du nu är orolig och inte tror på våra gissningar (vilket du inte borde då vi inte är sjukvårdspersonal) så får du helt enkelt gå till doktorn.
  • Anonym (Ajajaj)
    Anonym (#2) skrev 2013-02-04 22:56:37 följande:
    Men du, jag skulle också gissa på kramp. Men om du nu är orolig och inte tror på våra gissningar (vilket du inte borde då vi inte är sjukvårdspersonal) så får du helt enkelt gå till doktorn.

    Jag bara väntar på att någon ska ha upplevt detta utan att det är kramp. Kramp kan ju inte vara det enda alternativet. Tänker inte betala 200kr för ett läkarbesök än.
Svar på tråden Plötslig smärta i foten, sedan upp mot vaden, GÖR SJUKT ONT!