• Anonym
    Äldre 6 Feb 13:49
    27258 visningar
    15 svar
    15
    27258

    Dölja blåtira!?

    Ok nu är det så att jag varit hemma några dar eftersom jag varit förkyld och har haft hög feber.. Och när jag snurrade omkring härhemma och var helt febrig i skallen så ramlade jag ner för trappen och slog i huvudet. Så nu är jag inte bara förkyld, jag har dessutom en fet blåtira och har troligtvis en lätt hjärnskakning -- så jävla klantigt!
    Men snart behöver jag ju gå tillbaka till jobbet, tror det kommer bli nu på måndag..
    Hur ska jag få bort blåtiran snabbt? Jag kan ju inte se ut såhär!! Folk kommer ju tro att jag blivit misshandlad eller nåt 

  • Svar på tråden Dölja blåtira!?
  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 6 Feb 14:08
    #3
    Anonym (inte så) skrev 2013-02-06 13:50:43 följande:
    Du skall först kontakta sjukvården så en läkare får undersöka dig o din blåtira
    Jo jag borde väl det.. Men jag är en såndär dum en som helst undviker sjukhus o liknande.. fastän jag borde... 
    Anonym (Vira Blåtira) skrev 2013-02-06 13:59:20 följande:
    Tyvärr är det inte så lätt att dölja en blåtira, den kommer skifta i färg från allt till lila och blågrön och gulaktig innan den försvinner...
    Gjorde en liknande grej för några år sedan när jag var ute med hunded och fick för mig att skotta garageuppfarten.! Jag hade hundens koppel i handen och när jag kastade iväg snön från skyffeln fick jag den stora karbinhaken rätt över ögat ! Såg fan inte klok ut i nästan 2 veckor innan det var borta.

    Det värsta var inte blåtiran utan hur folk blev "konstiga" och verkade tro att jag blivit misshandlad. Alla bara tittade konstigt och försökte undvika mig, ingen påpekade blåtiran fast den liksom lös som ett stopptecken Rynkar på näsan 
    Nää, det dumma är att jag gjorde en liknande grej för bara några månader sen! Fick typ blodsockerfall och ramlade och slog mig så jag fick en blåtira, 7 stygn och skadade tänder.. Snacka om blickar min sambo fick då, och vad folk kommer säga, när det händer igen Skrikandes Är det så omöjligt att fatta att man kan vara klumpig.. :p 
     
  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 6 Feb 14:49
    #5
    Anonym (inte så) skrev 2013-02-06 14:41:38 följande:
    Du blir alltså inte misshandlad?
    Skämtar du nu eller? :p Nej, jag blir inte misshandlad! 
     
  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 6 Feb 14:54
    #7
    Anonym (inte så) skrev 2013-02-06 14:50:14 följande:

    Nej jag är fullt allvarlig
    Ok. Nej, isåfall hade jag skrivit det 
     
  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 6 Feb 14:59
    #9
    Anonym (inte så) skrev 2013-02-06 14:56:26 följande:

    Alla erkänner inte det.Vad hoppades du fö få ut av tråden?
    Nej men vad finns det för anledning att förneka när man är anonym på ett forum?

    Jag undrar hur man får bort den så snabbt som möjligt! 
    Nån som har tips? 
  • Anonym
    Äldre 6 Feb 15:00
    #10

    Hirudoidsalva får blåmärken att gå bort fortare. Att dölja dem är väl inte svårare än att använda en bra och täckande foundation. Själv tycker jag mineralsmink är bäst, det täcker mina ytliga blodkärl utan att ge mig ett sminkat utseende. 

    Du borde kanske ha frigolithjälm på dig när du går omkring? 

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 6 Feb 15:08
    #13
    Anonym skrev 2013-02-06 15:00:54 följande:
    Hirudoidsalva får blåmärken att gå bort fortare. Att dölja dem är väl inte svårare än att använda en bra och täckande foundation. Själv tycker jag mineralsmink är bäst, det täcker mina ytliga blodkärl utan att ge mig ett sminkat utseende. 

    Du borde kanske ha frigolithjälm på dig när du går omkring? 
    Ok, jag har hört att det mest ser konstigt ut om man sminkar över, men jag har MUS cover all mix, fondation och puder som jag ska testa det när svullnaden lagt sig.  

    HAha, nä det är ingen dum idé. :D
  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 6 Feb 15:11
    #14
    Anonym (Boel) skrev 2013-02-06 15:01:31 följande:
    Om jag inte hade någonting att dölja hade jag ju hellre gått omkring öppet med blåtiran istället för att halvt om halvt försökt dölja den. Men för att svara på din fråga ts så kan du ju dölja den med teatersmink eller med sådan kroppsfoundation man kan dölja icke ytliga åderbrock med. Vet även att Kat von D släppt en foundation som man ska kunna (?) dölja tatueringar med.
    Alltså egentligen tänkte jag väl mer på om det finns nåt sätt att få den att läka snabbare. Har läst att man ska kyla ner den men det var ju igår jag ramlade så det kanske är försent nu(?) 
    Men jag ska testa den där krämen, samt sminket jag har hemma så får vi se :p 

    Nja men det ser ju inte så proffsigt ut med en blåtira när man jobbar inom ett serviceyrke..  
  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 6 Feb 15:12
    #15
    Anonym (inte så) skrev 2013-02-06 15:02:26 följande:

    Undrar ingen om du ahr ett stort arti som är sminkat mycket i ansiktet då?


    ja, det funderade jag på också. det är svårt att sminka över när det är väldigt lila. 
     
Svar på tråden Dölja blåtira!?