• Iwashere

    FEEDBACK personligbrev(till lokalvårdare)

    Hejsan

    Kan jag få lite feedback på mitt brev. Jag vill verkligen ha ett jobb som lokalvårdare så snabbt som möjligt. Jag tänkte ha en liten blomma eller något för att brevet ska sticka ut. Vad tycker ni?


    Ert nya ansikte utåt


     


    Att hjälpa människor med städning är något jag alltid har trivts med. Min mamma har varit sjuk under en lång tid och har hjälpt mycket med städningen hemma. Detta har varit en god erfarenhet i mitt liv som har utvecklat mina egenskaper som noggrannhet, positiv inställning och speciellt ansvarstagande.  Man får en tillfredställande känsla när man ser skillnaden på ett välstädat hem och inte så välstädat. Jag lärde mig verkligen att uppskatta ett väl genomfört arbete och noggrannheten som man lärde sig med tiden.


    Anledningen till att jag söker tjänsten hos er på YYY är för att jag har läst mycket om hur mycket passion ni har för ert yrke, hur ni behandlar er personal och den kvalité ert arbete har. Detta har inspirerat mig till att söka hos er och det är något jag skulle vilja arbete med under en längre tid. Jag vill inte bara vara en ”lokalvårdare”, jag vill bli den bästa lokalvårdaren jag kan vara genom att utveckla min kunskap, erfarenhet och arbetsmoral och jag är säker på att ni är den rätta företag jag vill jobba för. Ni erbjuder de möjligheter som skulle kunna få mig att växa som på många olika sätt. Detta är klart något som skiljer er från andra städföretag som jag har läst om, att ni erbjuder er personal möjligheten att få lära sig kunskapsmässigt och reflektera en gång i månaden vad man kan göra bättre, både för kunden men också en själv. Det är något jag vill vara en del av.


    Annat om mig? Jag gick ut gymnasiet 20// och har alltid varit en ambitiös OOO. Jag gick ut med rätt bra betyg(11 MVG:n, 9VG:n och 7 G:n).  Jag är väldigt seriös och engagerad i allt jag ger mig in på. Jag gör aldrig något halvdant utan presterar mitt allra bästa vad det än gäller. Jag tycker väldigt mycket om att jobba och gör det så fort jag får chansen, skulle det behövas  ringas in folk med kort varsel är jag ofta tillgänglig!


    Vill ni veta mer om mig kan vi med fördel ta det vid en eventuell intervju. Tack så mycket för att ni tog er tid att läsa min ansökan, jag hoppas att den gjorde er intresserade.


    Med vänliga hälsningar


    WWW

  • Svar på tråden FEEDBACK personligbrev(till lokalvårdare)
  • Margaux

    Jag tycker att brevet är för långt och lite svamlande....
    Du kan ta bort betygen men du kan gärna skriva att du är ambitiös och hade goda betyg. 


    Att hjälpa människor med städning är något jag alltid har trivts med. Min mamma har varit sjuk under en lång tid och jag har därför hjälpt mycket med städningen hemma. Detta har varit en god erfarenhet i mitt liv som har utvecklat mina egenskaper som noggrannhet, positiv inställning och speciellt ansvarstagande.  Jag får en sådan tillfredställande tillfredställelse när jag ser skillnaden på ett välstädat hem jämfört med ett och inte så välstädat. Jag lärde mig verkligen att uppskatta ett väl genomfört arbete och noggrannheten som jag lärde sig med tid och erfarenhet.


    Anledningen till att jag söker tjänsten hos er på YYY är för att jag har läst mycket om hur mycket passion ni har för ert yrke, hur ni behandlar er personal och den kvalité ert arbete har håller. Detta har inspirerat mig till att söka hos er och det är något jag skulle vilja arbete med under en längre tid. Jag vill inte bara vara en ”lokalvårdare”, jag vill bli den bästa lokalvårdaren jag kan vara möjligt genom att utveckla min kunskap, erfarenhet och arbetsmoral och jag är säker på att ni YYY är den rätta företaget jag vill jobba för för detta. Ni erbjuder de möjligheter som skulle kunna få mig att växa som på många olika sätt (Detta är klart något som skiljer er från andra städföretag som jag har läst om, att ni erbjuder er personal möjligheten att få lära sig kunskapsmässigt och reflektera en gång i månaden vad man kan göra bättre, både för kunden men också en själv.) och Det detta är något jag gärna vill vara en del av.


    Annat om mig? Jag gick ut gymnasiet GGG och har alltid varit en ambitiös kille både i skolan.  Jag är väldigt seriös och engagerad i allt jag ger mig in på. Jag gör aldrig något halvdant utan presterar mitt allra bästa vad det än gäller. Jag tycker väldigt mycket om att jobba och gör det så fort jag får chansen, skulle det behövas ringas in folk med kort varsel är jag ofta tillgänglig!

    Annat om mig? Jag är en engagerad och ambitiös kille som gick ut gymnasiet med goda betyg. Jag tar stolthet i att aldrig göra något halvdant, jag är även flexibel och har inget emot att ställa upp på kort varsel. 


    Vill ni veta mer om mig kan vi med fördel ta det vid en eventuell intervju. Tack så mycket för att ni tog er tid att läsa min ansökan, jag hoppas att den gjorde er intresserade. höra från er inom kort!


    Med vänliga hälsningar


     
  • Iwashere
    Fidelis ad urnam skrev 2013-02-06 21:04:02 följande:



    Ja. Läs runt lite, kolla mallarna och se om du får några nya idéer.
    Tack, det ska jag göra. :)
  • Iwashere
    Margaux skrev 2013-02-06 21:05:19 följande:
    Jag tycker att brevet är för långt och lite svamlande....
    Du kan ta bort betygen men du kan gärna skriva att du är ambitiös och hade goda betyg. 

    Att hjälpa människor med städning är något jag alltid har trivts med. Min mamma har varit sjuk under en lång tid och jag har därför hjälpt mycket med städningen hemma. Detta har varit en god erfarenhet i mitt liv som har utvecklat mina egenskaper som noggrannhet, positiv inställning och speciellt ansvarstagande.  Jag får en sådan tillfredställande tillfredställelse när jag ser skillnaden på ett välstädat hem jämfört med ett och inte så välstädat. Jag lärde mig verkligen att uppskatta ett väl genomfört arbete och noggrannheten som jag lärde sig med tid och erfarenhet.


    Anledningen till att jag söker tjänsten hos er på YYY är för att jag har läst mycket om hur mycket passion ni har för ert yrke, hur ni behandlar er personal och den kvalité ert arbete har håller. Detta har inspirerat mig till att söka hos er och det är något jag skulle vilja arbete med under en längre tid. Jag vill inte bara vara en ”lokalvårdare”, jag vill bli den bästa lokalvårdaren jag kan vara möjligt genom att utveckla min kunskap, erfarenhet och arbetsmoral och jag är säker på att ni YYY är den rätta företaget jag vill jobba för för detta. Ni erbjuder de möjligheter som skulle kunna få mig att växa som på många olika sätt (Detta är klart något som skiljer er från andra städföretag som jag har läst om, att ni erbjuder er personal möjligheten att få lära sig kunskapsmässigt och reflektera en gång i månaden vad man kan göra bättre, både för kunden men också en själv.) och Det detta är något jag gärna vill vara en del av.


    Annat om mig? Jag gick ut gymnasiet GGG och har alltid varit en ambitiös kille både i skolan.  Jag är väldigt seriös och engagerad i allt jag ger mig in på. Jag gör aldrig något halvdant utan presterar mitt allra bästa vad det än gäller. Jag tycker väldigt mycket om att jobba och gör det så fort jag får chansen, skulle det behövas ringas in folk med kort varsel är jag ofta tillgänglig!

    Annat om mig? Jag är en engagerad och ambitiös kille som gick ut gymnasiet med goda betyg. Jag tar stolthet i att aldrig göra något halvdant, jag är även flexibel och har inget emot att ställa upp på kort varsel. 


    Vill ni veta mer om mig kan vi med fördel ta det vid en eventuell intervju. Tack så mycket för att ni tog er tid att läsa min ansökan, jag hoppas att den gjorde er intresserade. höra från er inom kort!


    Med vänliga hälsningar


     
    Tack Margaux! :)

    Jag tänkte ta bort den första stycket och jobba på med resten, både innehållsmässigt och språkligt. Ska också beskriva mina sommarjobb, vad jag har lärt mig och hur det kan hjälpa mig att bidra till deras företag. Vad tycker du?
  • Margaux

    Du lägger väl med en CV också? 
    JAg tycker arbetserfarenhet ska stå där.

    Du söker ett jobb som du inte behöver så mycket kvalifikationer till så det som är viktigst att få fram är dina personlighetsdrag som är positiva för jobbet. 

    Lycka till! 

  • LMH84

    Jag tycker faktiskt att ditt brev var bra och personligt! Det beror ju helt på vilket slags jobb du söker, men just för det här jobbet är det passande. Med maragux hjälp blev det ännu bättre! Lycka till!

  • Aileen Allannah

    Vad är det som ska städas? Är det dagtid, när personal finns närvarande, eller är det nattjobb? Det spelar lite roll nämligen, är det dagtid bland kunder och personal så räcker det inte att bara vara noggrann, då ska man också vara effektiv, jobba "osynligt" och flexibelt samt vara sjukt trevlig.

  • Iwashere
    Margaux skrev 2013-02-06 21:15:50 följande:
    Du lägger väl med en CV också? 
    JAg tycker arbetserfarenhet ska stå där.

    Du söker ett jobb som du inte behöver så mycket kvalifikationer till så det som är viktigst att få fram är dina personlighetsdrag som är positiva för jobbet. 

    Lycka till! 
    Japp, jag ska också skriva ett CV och jag ska beskriva kort om vad arbetserfarenheterna har gett mig i personliga brevet.

    Exakt. Det behövs inte så mycket kvalifikationer till att vara lokalvårdare, men jag vill stå ut bland ansökarna och vill verkligen ha ett jobb inom 2 månader alla fall. Ska försöka få fram dessa egenskaper som du beskriver. Tack så mycket!

    Jag återkommer för mer feedback! ;)

  • Iwashere
    Aileen Allannah skrev 2013-02-06 21:20:48 följande:
    Vad är det som ska städas? Är det dagtid, när personal finns närvarande, eller är det nattjobb? Det spelar lite roll nämligen, är det dagtid bland kunder och personal så räcker det inte att bara vara noggrann, då ska man också vara effektiv, jobba "osynligt" och flexibelt samt vara sjukt trevlig.
    Det är dagtid. Tack, ska försöka skriva det också.
  • Iwashere
    Iwashere skrev 2013-02-06 21:24:44 följande:
    Det är dagtid. Tack, ska försöka skriva det också.
    Det står inte ordagrant, men det företag som jag söker till gör olika slags städningar
    Aileen Allannah skrev 2013-02-06 21:20:48 följande:
    Vad är det som ska städas? 

    Stod inte ordagrant i ansökan, men de håller på med kontorstädning, städa på skolorna osv.
Svar på tråden FEEDBACK personligbrev(till lokalvårdare)