• Anonym (Kaffedraken)

    Tips på hur man på bästa sätt sprider sin blogg?

    Hej hej,

    Jag vill ha tips på hur man sprider sin blogg...
    Hur gör ni för att folka ska hitta till er?
    Några smarta knet och tips?

    MVH www.viktigawavva.blog.se     

  • Svar på tråden Tips på hur man på bästa sätt sprider sin blogg?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Kommentera gärna hos andra men läs då igenom inlägget du svarar på.
    Spamma inte på forum eller andra bloggar, det gör folk irriterade och det är ingen bra reklam. ( iaf inte för mig )
    Skriv om något som du gillar och blogga inte för att andra ska läsa. Det märks om bloggar skriver framkrystade inlägg.

    Skriver från mobilen så orkar inte skriva så mkt. Men det viktigaste för mig är att inte se någon spamma. Jag tröttnar snabbt och går inte in på den bloggen något mer. :)

  • Anonym (Kaffedraken)

    Tack snälla :) Men jag skriver endast svar på den röda tråden i andras inlägg. Blir själv galen på sånna som tex skriver: fin blogg! Var med och tävla inne hos mig osv osv. Jag skriver endast för att jag själv vill skriva av mig och för att dela med mig om tankar och känslor kring övervikt och viktnedgång. Var med i senaste numret av damernas värld och på löpsedeln i expressen igår. Men det verkar inte vara så lockande ändå. Även fast dom skrev med min bloggadress. Ha en fin dag :)

  • Anonym (Kaffedraken)

    Gör länkbyten för att på så sätt öka SEOvärdet på bloggen. Du bör ha minst 40 domäner till dig för att det ska göra skillnad. 

  • Anonym (Kaffedraken)

    Som sagt, läs och kommentera andras. 
    Skriv "lagom" långa inlägg, blanda med bilder. Dvs, inte enbart bilder (om du inte har en utpräglad bildblogg), och  kanske inte heller bara milslånga texter, om du inte skriver om något superviktigt, jätteintressant och extremt bra.
    Tänker att det kan vara bra med en eller några ämnen som man skriver kring för att få en bra och tydlig profil.

    Sedan lite småpraktiska saker för att sprida bloggen; sätt länken i din sidfot så den syns när du skirver forumsinlägg (kan ofta göras i fler forum än på fl)
    Länka på FB och be dina vänner att sprida vidare. 


    Veni Sancte Spiritus - - - Blogg: stadiggrund.blogspot.se/
  • Anonym (Kaffedraken)

    Tänk på hur du använder språket, det tycker jag är a och o. Bilder är viktigt men är språket uruselt så vänder jag i dörren. Och sedan lite mer innehåll än"idag åt jag äggmacka till frukost och sen vek jag tvätt" Tror du fattar

     


  • Anonym (Kaffedraken)

    :)
    Tack snälla ni :)
    Om ni vill så kan ni ju besöka min blogg och säga vad ni tycker? Det vore kul att höra hur och vad andra människor tycker då man oftast kör på i sitt race som vanligt och kanske inte riktigt tänker på hur det ser ut från andras ögon.
    MVH www.viktigawavva.blog.se   

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag har just börjat blogga och läser med stort intresse....men jag är så tekniskt obegåvad att jag knappt förstår hälften....sen läser jag inga bloggar i stort sett, bara några bekantas och två matbloggar. Måste kanske tänka om där.... Eller inte, skriver ju mest för min egen skull. Jag lade upp ett gammalt inlägg på Fb, instagram och twitter...valde det mest lästa. Då spred det sig snabbt! Det var mitt enda tips!

    Voltairesvardag.blogspot.se

    Tjingeling!

  • Anonym (Kaffedraken)

    Usch, ja jag undrar desamma. Jag försöker lägga ut mina små blogginlägg här på fl men tillslut har jag fattat att jag är den enda i tråden som verkar lägga ut..... hrpmpf... varför verkar inte andra vilja lägga ut sina blogginlägg här på fl? Så var det ju förr har jag för mig?


  • Anonym (Kaffedraken)
    Flickanx2 skrev 2016-03-23 20:34:04 följande:
    Usch, ja jag undrar desamma. Jag försöker lägga ut mina små blogginlägg här på fl men tillslut har jag fattat att jag är den enda i tråden som verkar lägga ut..... hrpmpf... varför verkar inte andra vilja lägga ut sina blogginlägg här på fl? Så var det ju förr har jag för mig?
    Jag brukar lägga ut ibland, men jag får väldigt få besökare härifrån så det känns inte så motiverande att lägga tid på.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Det gäller att nå ut till rätt målgrupp. Jag skriver om gratistips, rabattkoder, billiga recept (veganska), tävlingar, kampanjer och liknande. Kommenterar på andras bloggar som skriver om liknande saker och i facebookgrupper där folk kan vara intresserade. 


     


    http://howtosaveinhappyways



     


     

Svar på tråden Tips på hur man på bästa sätt sprider sin blogg?