• Anonym (Rosa)

    Magnesium gör mig smal!

    Jag började ta magnesium då jag läst att det hjälper mot ångest. Ja det hjälpte faktiskt mot ångest men blev lös i magen. Det var rätt skönt då jag ofta är hård i magen men var ju inte helt bra att vara så lös heller. Jag fortsatte med magnesium då jag läst att de skulle gå över men jag fortsatte i allafall. Jag sänkte dosen lite men var fortfarande lös. Efter ett tag märkte jag att jag var mycket mindre hungrig och sällan sugen på godis eller annat sött. Nu en månad senare har jag börjat äta betydligt mindre och är 5 kilo lättare. Förutom att jag är ganska lös i magen så mår jag bra och har mindre ångest. Kommer fortsätta tills alla 15 överviktskilona är borta och sen ta en lägre dos. Detta var det absolut lättaste bantningen jag varit med om och då har jag försökt många gånger.

  • Svar på tråden Magnesium gör mig smal!
  • Anonym (reklam)

    Finns det något särskilt preparat som du kan rekommendera?

  • Anonym (Rätt!)

    Du har helt rätt i att magnesium minskar, botar sockersuget, det borde flera veta!

  • Anonym (Rosa)

    Jag köper de tuggtabletterna som finns på Apoteket.

  • Anonym (Rosa)

    Konstigt att inte magnesium rekommenderas till överviktiga

  • Anonym

    Fast det ska väl räcka med magnesium man får i sig via kosten. Överviktiga som går till t.ex dietist får ju hjälp att äta rätt och därigenom får i sig magnesium :)

  • Anonym

    Grönt te är också bra att dricka om man vill minska i vikt. Hjälper ämnesomsättningen och innehåller mycket antioxidanter.

  • Inteutanproblem

    Magnesium brist eller låga nivåer av detta är väldigt vanligt i västvärlden. Även om man äter korrekt kan det vara svårt att få i sig tillräckligt då vi typiskt aldrig riktigt haft en magnesium rik kost i vår del av världen, sedan lever vi ju i ett samhälle där det är enkelt att slarva när man är stressad/trött och så hamnar man i en fälla av skräpmat och/eller sockersug.

    Jag personligen har inte märkt en större förändring, men det beror garanterat på att jag är så tankspridd! Glömmer bort att ta magnesiumet hela tiden, vilket jag borde egentligen. Är inte överviktig men har ett sötsug som irriterar mig och sover dåligt, många säger magnesium hjälpt dom att sova lite bättre nämligen.

  • Mandel

    Vilket märke använder du eller vilken styrka har tabletterna? Vilken dagsmängd tar du? I mg?


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
Svar på tråden Magnesium gör mig smal!