• mamma2st

    Skiljas eller förlåta....?

    HJÄLP!!!!


    Jag har precis kommit på min man med att ha varit otrogen med en på sitt jobb i 3 mån, förra veckan var de på en jobbresa ihop 1 v. och de hade då en kärlekssemester ihop, jag kom på honom när han kom hem utan ring (den klanten hade glömt att sätta på sig den igen).


    Han har ljugit massor under denna tid att det inte finns någon annan, att han varit på jobbsaker men då varit hemma hos henne, när han erkände att han hade en annan fortsatte han att ljuga att de inte legat med varandra osv.


    Sedan läste jag hans mail och de har pratat om hur de ska lösa bostadsfrågan och att han ska avsluta sitt liv med mig på ett snyggt sätt och att de älskar varandra jätte mycket… Jag bad honom dra åt helvete och då bröt han ihop o sa att han ville stanna hos mig och barnen och att vi skulle försöka få det bra mellan oss.


    Hur ska man kunna lita på honom igen, när han för bara 3 dagar sedan planerade ett liv med en annan….????


    Min högsta önskan är att vi ska bli en lycklig familj igen och att vi ska älska varandra igen. Vi har småbarn och har inte prioriterat tid ensamma med varandra det senaste året, men vi har hela tiden tycket om varandra och haft kul ihop tills detta började.


    MEN hur f-n går man vidare… ena stunden hatar jag honom och tycker att han kan dra till henne och att jag inte vill ha kontakt med någon av dem och ena stunden vill jag att allt ska bli bra igen mellan oss.


    Han vill inte sluta sitt jobb så han kommer ha kontakt med henne ibland, hur fasen ska jag klara av det. Och när han har tittat mig i ögonen och ljugit en massa.


    Hur tycker Ni att man ska gå vidare, hur ska man kunna få förtroende för honom igen om vi fortsätter eller ska jag be honom dra?


    Mvh "en förkrossade människa som aldrig varit med om något så vidrigt" L

  • Svar på tråden Skiljas eller förlåta....?
  • Tommy parterapeuten

    Hej
    Otrohet är mycket svårt att vara med om. Att reparera detta tar lång tid och din man behöver visa att han är motiverad att göra en del arbeta för din skull. Jag rekommenderar att ni tar kontakt med en duktig parterapeut och inleder en mer långvarig kontakt där. Ni behöver både reparera och titta framåt samtidigt som ni behöver utvärdera er relation. Att vara otrogen innebär att man stänger av sin partner känslomässigt och detta behöver förändras. din man behöver också bli så ärlig som det överhuvudtaget går. Han kan inte ha några hemligheter för dig. Det kan innebära att du kan få tillgång till telefon och internet. Så klart ska du inte behöva vara överdrivet misstänksam men under en tid är det helt naturligt och din man måste helt enkelt acceptera detta.
    Hälsningar
    Tommy 

Svar på tråden Skiljas eller förlåta....?