• Anonym (Ledse­n)
    Äldre 7 Oct 15:59
    8625 visningar
    13 svar
    13
    8625

    Förlorat en förälder??

    Jag förlorade min älskade pappa för snart två veckor sedan. Det känns fortfarande overkligt. Jag har varit på begravningsbyrå, sett ut gravplats, talat med den som kommer att hålla i ceremonin och det har gått förvånansvärt bra. Det är när jag kommer hem till min mamma, där jag bott nu sista tiden, som tårarna kommer. Vi tänder ljus varje dag för pappa intill de blommor vi fått.

    Min pappa var allvarligt sjuk, med flera sjukdomar, men ingen har sagt åt oss att nu är det så pass allvarligt att det är ett år, några månader, veckor kvar. Det var först sista veckan som pappa blev plötsligt sämre som de sa att det nu inte fanns mer att göra. Det var bara dagar kvar. Jag och mamma satt bredvid pappa när han somnade in, men han var tyvärr inte vaken när det hände, han sov de sista dagarna så det blev inget riktigt farväl. Det kändes dock som att han höll våra  händer lite hårdare den sista dagen, jag vet inte. Det gör oerhört ont.

    Jag är nog inne i någon form av chocktillstånd just nu, för just nu kan jag inte gråta trots att jag skriver detta. Det känns som att hela mitt liv är vänt upp och ner. Vad ska jag göra nu? Vem är jag nu? Jag är enda barnet och jag, mamma och pappa har varit oerhört nära i hela mitt liv. Nu känner jag mig vilsen. Jag kan rent förnuftsmässigt inse att pappa var svårt sjuk, det kanske inte fanns mer att göra. Inom några dagar kommer vi få besked på vad obduktionen visade, till och med läkarna visste inte riktigt vad som hänt. Det känns som att jag är i ett vakuum, att jag går upp, går ut, men inte riktigt är närvarande. Ibland inbillar jag mig fortfarande att pappa nog bara är ute på en resa eller kvar på sjukhus, men kommer hem när som helst. Jag har sovit uselt sedan det hände. Jag är inte ens 40 och definitivt inte redo att förlora min pappa. Jag känner mig som ett ltiet barn som skriker efter pappa. Begravningen kommer att bli outhärdlig. 

Svar på tråden Förlorat en förälder??