• jagärglad

    Får jag gissa könet på bebisar? :) Måste ha ul-bilder från v 12-14 ca!

    Profilbilder där men ser hela bebisen :) 

    Jag är ingen expert men tycker sånt är kul :) 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-16 22:07
    Kan även gissa på skallen på bebisen, då vill jag ha en bra profilbild på huvudet bara :)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-16 22:11
    Har du pott-bilder gissar jag gärna med! Men då vill jag ha dom efter vecka 14 plus!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-17 20:54
    Skriv gärna vilken vecka exakt du är i på kortet, iaf om det är taget i tidig graviditet. Efter vecka 15 är det inte så noga.

    Jag kan läsa av skallen i vilken vecka som helst, så det går bra att posta äldre bebisar också :) Och så bra bilder som möjligt på skallen i profil helst :)

    Ibland vill jag dubbelkolla så kan ändra mig, så kolla gärna en extra gång om jag skrivit två ggr till dig!

    Och en sista grej, har du bilder från vul eller ul i vecka 6-10 kan jag försöka göra en könsbestämmelse, teorin ska vara 97% men jag är inte så duktig på den och har just börjat läsa om den. Men jag gissar gärna!

  • Svar på tråden Får jag gissa könet på bebisar? :) Måste ha ul-bilder från v 12-14 ca!
  • Madde87
    jagärglad skrev 2013-02-17 12:15:37 följande:
    Jo väldigt långsökt!

    Jag ska ha i aug nångång, har ej fått datum. Ska med 80 % säkerhet ha en pojke :) Har en lite tidigt tagen potty shot, men skulle förvåna mig om bebisen har en sådan svullen klitoris ;)
    Vad kul, grattis =)
    När har du RUL och ska du ta reda på könet, även om du vet vad det är.  
  • AngelicaLi

    Åh vad spännande :) Vill gärna veta bebisens kön men h*n vägrade att visa (hade benen i kors hela tiden). Ska dock tillbaka på onsdag för att kolla igen :) så kan lägga in bilderna vi fick.




    *håller tummarna att du kan se*


     

  • jagärglad
    Madde87 skrev 2013-02-17 12:19:50 följande:
    Vad kul, grattis =)
    När har du RUL och ska du ta reda på könet, även om du vet vad det är.  
    Tack! Jo det ska jag, eller annars kan jag nog inte titta i huvudtaget :P Men jag behöver nog inte fråga utan, bara be om vinklar :) Har rul den 4e :)
  • Madde87
    jagärglad skrev 2013-02-17 12:29:23 följande:
    Tack! Jo det ska jag, eller annars kan jag nog inte titta i huvudtaget :P Men jag behöver nog inte fråga utan, bara be om vinklar :) Har rul den 4e :)
    Lycka till!
    Du gissade pojke utifrån skallteorin på min bild, brukar du ha rätt när du gissaR? 
  • jagärglad
    AngelicaLi skrev 2013-02-17 12:19:54 följande:
    Åh vad spännande :) Vill gärna veta bebisens kön men h*n vägrade att visa (hade benen i kors hela tiden). Ska dock tillbaka på onsdag för att kolla igen :) så kan lägga in bilderna vi fick.

    *håller tummarna att du kan se*


     


    Oj den här vill ju inte visa sig ser jag ;) Det är 50/50 men jag säger kille, baserat på näst sista bilden, där jag ser en liten prick, och det är antingen en liten snoppbit eller en skugga. Tror själv att det är en skugga men det är det ända jag kan gå på här. Och skallen är förmodligen väldigt orättvis på er bebis, eftersom jag tror att bebisen inte kommer födas med det avståndet mellan pannben och näsa, utan bebisen rör på sig så skallbenet inte kommer med helt i bild. Om du vill får du gärna lägga upp bilder imorgon utan att säga vad könet är först :) 

    Kollade bm under rumpan sist?  

    Grattis och lycka till imorgon! 
  • jagärglad
    Madde87 skrev 2013-02-17 12:32:58 följande:
    Lycka till!
    Du gissade pojke utifrån skallteorin på min bild, brukar du ha rätt när du gissaR? 
    Jag var tvungen att kolla igen, och på just den bilden du har lagt upp så är det väldigt mycket pojke, men den bilden är det ända jag har att gå på, och skallbenet är inte jätteskarpt tyvärr. Men sen var du i vecka 19 där va? Och jag ser något som sticker ut som skulle kunna vara en antydan till en snopp, men det kan vara en skugga eller något annat. 

    Lycka till själv på förlossningen! Är det första?

    Jag har gissat lite rätt här i tråden, och den jag gissade först på var bara klantigt av mig :P Och på min förstfödda stämde det jättebra på :) Men då fick vi en riktigt bra bild också :) Sen har jag inte haft möjlighet att gissa på så många andra, brukar gissa på bloggar och folk som skriver här. Men har ingen aning om jag har rätt eftersom dom inte är födda än :P 
  • Madde87
    jagärglad skrev 2013-02-17 12:46:05 följande:
    Jag var tvungen att kolla igen, och på just den bilden du har lagt upp så är det väldigt mycket pojke, men den bilden är det ända jag har att gå på, och skallbenet är inte jätteskarpt tyvärr. Men sen var du i vecka 19 där va? Och jag ser något som sticker ut som skulle kunna vara en antydan till en snopp, men det kan vara en skugga eller något annat. 

    Lycka till själv på förlossningen! Är det första?

    Jag har gissat lite rätt här i tråden, och den jag gissade först på var bara klantigt av mig :P Och på min förstfödda stämde det jättebra på :) Men då fick vi en riktigt bra bild också :) Sen har jag inte haft möjlighet att gissa på så många andra, brukar gissa på bloggar och folk som skriver här. Men har ingen aning om jag har rätt eftersom dom inte är födda än :P Jag 
     Det ska bli intressant och se vad det blir, jag är verkligen sjukt nyfiken och längtar. 
    Ja det är första barnet, så allt är extra spännande :=)
    Jag får återkomma när barnet är fött sen och tala om vad det blev för något, det är ju som sagt inte långt kvar. Den kanske till och med kommer titta ut tidigare än beräknat, man vet aldrig.  
Svar på tråden Får jag gissa könet på bebisar? :) Måste ha ul-bilder från v 12-14 ca!