• m77
    Äldre 17 Feb 21:41
    12030 visningar
    9 svar
    9
    12030

    Bakåtvänd bilbarnstol i hyrbilar på Teneriffa, någon som vet?

    Hej!
    Vi ska åka till Teneriffa i mars och jag har bokat hyrbil med bilbarnstol. Ringde sedan och frågade om det går att beställa så man får en bakåtvänd, men fick svaret att de inte har bakåtvända alls. Är det någon som varit på Teneriffa och vet om det finns något hyrbilsbolag som hyr ut bakåtvända, eller något fristående företag som man kan hyra av och montera in själv i sin hyrbil?

    Tack på förhand!
    Magdalena 

  • Svar på tråden Bakåtvänd bilbarnstol i hyrbilar på Teneriffa, någon som vet?
  • Äldre 17 Feb 21:51
    #1

    Det är nästan bara i Sverige som vi har våra barn bakåtvända efter babyskyddet... Så tror inte att du kommer hitta ngt på teneriffa. Tråkigt men tyvärr sant.

    Jag har tagit med mig vårt när vi rest...

  • Äldre 1 Mar 13:07
    #2

    Vi var på Mallorca för två år sedan och hyrde bil med Hertz. Den stol vi fick gick att sätta både bakåt och framåt, så det var inte bara en bältesstol, utan för mindre barn.

  • gbgumm­an
    Äldre 1 Mar 19:26
    #3

    Vi fick en vanlig bilstol likadana som i Sverige. Det gick att fästa den bakåt. Men den var framåt när vi fick den. Om jag minns så fanns den klisterlapp om man vill ha den bakåt.

  • Äldre 2 Mar 18:50
    #4

    Det finns i regel ytterst få rent bakåtvända stolar utomlands och de flesta av de som går att ha åt båda hållen är godkända bakåt bara upp till 13 kilo (eftersom de är monterade med enbart bilbälte, som ett babydkydd) och därefter måste de monteras framåtvänt.
    Väger barnet mer behöver det alltså vara en stol som monteras med isofix och/eller underförankringsband för att barnet ska kunna åka säkert.

  • Äldre 14 Aug 20:59
    #5

    Puffar tråden för jag undrar samma sak! Fler med erfarenheter? Jag har en 2,5 åring och en 8 månaders, och skulle gärna slippa släpa med mig stolar till dem....

  • Äldre 15 Aug 21:23
    #6
    isolande skrev 2013-08-14 20:59:51 följande:
    Puffar tråden för jag undrar samma sak! Fler med erfarenheter? Jag har en 2,5 åring och en 8 månaders, och skulle gärna slippa släpa med mig stolar till dem....
    En 8månaders kan du ha i ett babyskydd och de är alltid bakåtvända. 2,5åringen är det värre med.

    Å vad jag längtar tills bägge barnen är stora nog för att sitta framåtvända (om så där en evighet eftersom bebisen inte ens är född än)
  • Äldre 6 Dec 13:40
    #7

    Kan bekräfta att vi fick två framåtvända stolar av Avis som vi hyrde av, trots att vi bokat "infant Child seat" samt "toddler seat". Jag hade t.om ringt innan för att försäkra mig om att stolarna var bakåtvända men icke..... Efter att jag blivit rasande plockades nån typ av babyskydd fram ur ett förråd, men det kändes typ som en leksaksstol. Enda bilresorna som vi gjorde med barnen blev till och från flygplatsen kan jag säga.....

  • Äldre 27 Dec 11:02
    #8

    Det finns att hyra på Bebeland i Santa Cruz, kostar 8 euro om dagen och man måste lämna deposition på 250 euro, men det får man tillbak sen :) Världens service!! Världens gulligaste tjejer som jobbade där!

  • Äldre 31 Dec 08:08
    #9
    +1
    Billiga hyrbilar - http://rentalcars.com Jag har hyrt av Rentalcars flera gånger för ett antal år sedan utan problem.
Svar på tråden Bakåtvänd bilbarnstol i hyrbilar på Teneriffa, någon som vet?