• Anonym (Kaffedraken)

    Känner mig lurad

    Jag har ett problem som jag inte kan släppa. Det började med att någon hade skickat en orosanmälan till de sociala myndigheterna i min tidigare hemkommun. Orosanmälan gällde bristande omvårdnad av min äldste son som bor hos pappa. Jag konfronterade min nye man om det var han som hade gjort det men han nekade. När jag sedan fick kopia på anmälan från sociala så fick jag se min nye mans namn i sidhuvudet på baksidan av anmälan. Jag konfronterade honom ytterligare en gång och då erkände han att det var han som skickat anmälan.   Detta ledde till någon slags förtroendekris från min sida. Jag frågade om det var något annat som han låtit bli att berätta t.ex. Jag har blivit väldigt misstänksam av mig efter händelsen. Jag har bl.a. kollat hans telefon, vilka han har ringt osv. Jag har även tagit mig in på ett socialt forum på hans inloggning och läst privata meddelande som har skickats. Där kunde jag se att det har chattats en del med andra tjejer. Bl.a. så har han skrivit till någon att han tycker att hon är söt osv. och frågat om de ska träffas. Jag har även konfronterat honom med detta. Han kan inte svara på varför han har gjort detta utan han säger att han inte minns (detta är något år sedan detta skrevs på chatten). Jag kände mig väldigt sårad eftersom att vi var relativt nyförlovade vid den tiden och försökte skaffa barn.   Varför ville han träffa andra då? Jag vill ha svar men får inga. Jag känner att jag har tagit väldigt illa vid mig och tror att det kan finnas en massa "dolt" som han inte har berättat för mig. Min man tycker att jag är på snudd till paranoid. Hur kommer vi vidare? Går det att släppa och gå vidare?

  • Svar på tråden Känner mig lurad
  • Anonym (Kaffedraken)

    Hej!

    Det går inte att släppa utan förändringar. När man har hemligheter i en relation skadas förtroendet. Det finns alltid ett klart samband mellan en partner som undanhåller saker och den andre som blir misstänksam. Detta måste din partner förstå och han behöver göra stora förändringar för att er relation skall repareras. Du får inga svar men du behöver svar. Han måste bemöda sig att ge dig svar. En vuxen person behöver ha koll på sitt eget beteende och hur det påverkar ens partner. Sopa inte detta under mattan för det är ingen hållbar lösning. Din man behöver vara 100 % öppen och ärlig mot dig.

    Hälsningar
    Gerd  

Svar på tråden Känner mig lurad