• ungot
    Äldre 24 Feb 15:06
    14171 visningar
    12 svar
    12
    14171

    Min hund äter godis..(det godiset som vi äter, alltså)

    Hej, min hund penny (11 månader, blir 12 månader om NÄSTAN en vecka)
    Hon äter Ahlgrens bilar (typ 6 st) hon äter också snacks som ostbågar.
    Går det bra? Det är en Jack Russell terrier förresten (hon har en mormor som är en svensk dansk gårdshund)


  • Svar på tråden Min hund äter godis..(det godiset som vi äter, alltså)
  • Eerie
    Äldre 24 Feb 15:07
    #1

    choklad fixar hundar inte, det vet du va?

  • ungot
    Äldre 24 Feb 15:11
    #2

    Nej har gett henne en hel Chockladkaka -SJÄLVKLART vet jag att hundar inte ska äta chocklad.


    Eerie skrev 2013-02-24 15:07:16 följande:
    choklad fixar hundar inte, det vet du va?

  • Äldre 24 Feb 15:19
    #3

    Du bör ju tänka på att hunden är väldigt liten! Inte bra att ge för mycket med andra ord.
    Mina föräldrar skaffade en dansk svensk gårdshund för något år sen. Dom har bara haft stora hundar tidigare. Det tog pappa lång tid att inse att man inte kan förvänta sig att den lilla kan få i sig lika mycket. Nu gällde det här matrester, pappa kokade skinka till jul tex - tidigare hundar har ätit upp svålen under några dagar. Den här lilla åt ju inte alls lika mycket och pappa fick inse att han inte kunde förvänta sig det

  • Äldre 24 Feb 15:32
    #4

    Vi har en Jack Russell, visst får hon testa snacks ibland men typ minibit chips, liten bit ostbåge .. Har lärt mig att de e för mycket salt i "vårat godis" mot deras eget o man ska gärna undvika ge dem pga det.

    Vår hund får ibland smaka lite godis Men det är sällan och då en liten bit :)

  • Äldre 24 Feb 15:34
    #5

    Det är inte bra för hundar att äta godis! Demon De behöver inte socker överhuvudtaget. Om du nu MÅSTE ge din hund godis, så köp godis som är till för hundar, alltså HUNDGODIS! Solig

  • linjes
    Äldre 24 Feb 15:46
    #6

    Finns en anledning till att det finns hundgodis !! Min hund äter oxå godis,han älskar polly men inte fan får han det om han inte snor åt sig nånstans

  • Äldre 24 Feb 20:12
    #7

    Borstar du tänderna på din hund?

  • Äldre 1 Mar 13:14
    #8

    Har du någon gång tänkt tanken på vad socker gör mot din stackars hund? 

  • Nockan
    Äldre 1 Mar 13:28
    #9

    Men varför ger man godis till en hund överhuvudtaget? Att man tappar en chipsbit eller ostbåge ibland som hunden äter upp är en sak men att mata dem? 
    Precis som att godis och snacks inte är bra för människor egentligen så är det ju inte bra för djur heller! Skillnaden är att vi vet om det och tar eget ansvar för om vi äter det eller inte.

    Ge hunden tuggben, grisöron eller dylikt istället om du vill skämma bort den lite. 


    I'll be here patiently waiting. To see what you find.
  • Äldre 31 Dec 17:10
    #10

    Jag tror att godis inte är bra eller vet. Har du gett vovven choklad eller tuggummi?
    Tuggummi är inte bra!

    PS vad heter vovven?

  • Scoops
    Äldre 31 Dec 18:46
    #11

    Ostbågar har jag bjudit mina hundar på också..och chips ibland. Men jag skulle nog inte bjuda dem på lösgodis och sånt... De har mer glädje av en bit leverpastej.

  • Äldre 1 Jan 00:38
    #12

    Har ibland gett ett fåtal chips när jag slickat av all smak på, men skulle ALDRIG ge godis. Choklad kan vara direkt livsfarligt. Xylitol med, som finns i tuggummi bla.

    En gång för ca 4 år sedan då min hund var omkring 1 år stal hon en skål med blandade nappar och ahlgrens bilar då jag var borta hemifrån. Inget hände som tur var. Konstigt nog. Det är första och sista gången hon stulit mat. Och då lämnar jag ändå allt möjligt framme. Hon har aldrig nånsin sedan dess stulit nåt från bordet. (Och eftersom jag inte tog henne på bar gärning fick hon ingen som helst tillsägelse när jag väl märkte att skålen var tom.)

    Men nej, hundar ska på sin höjda ha hundgodis. Inte människogodis.


    Jag skulle vara mer optimistisk om jag trodde att det hjälpte
Svar på tråden Min hund äter godis..(det godiset som vi äter, alltså)