• Anonym
    Äldre 25 Feb 07:44
    6426 visningar
    4 svar
    4
    6426

    får plötsligt (ofta) ont i höfterna när jag rider, så vi måste avbryta

    alltså... är de nån fler som har problem med att dem får ont i höfterna under sex?

    har inte nått problem med mina höfter annars, men ofta när vi har sex (speciellt när jag -vänd mot honom- rider på honom när han ligger eller sitter upp, men har även hänt i missionären) så får jag - från ingenstans tycker jag - plötsligt så ont i höfterna så att det blir rent outhärdligt, och vi måste oftast avbryta.

    när jag är nära att komma blir allt liksom helt förstört av detta. kan inte komma tillbaka dit sen igen. (lite pga att jag blir irriterad också)

    men har aldrig nått problem eller ont i höfterna i annat fall... undrar om nån mer upplever detta?

  • Svar på tråden får plötsligt (ofta) ont i höfterna när jag rider, så vi måste avbryta
  • Anonym (jepp)
    Äldre 25 Feb 07:46
    #1

    jag har samma problem. som att det blir en låsning i höften. får ibland även muskelkramp. olägligt, ja. men har ingen aning om vad man kan göra åt saken..

  • Bitcho­s
    Äldre 25 Feb 09:13
    #2

    Jag har haft problem med höfterna. Fick så ont efter promenad att jag knappt kunde gå men detta var nu flera år sedan. Fick rådet av min osteopat att träna benen, hela benen: insida, utsida, lår, baksida och rumpa. Kör detta en gång per vecka.

  • Äldre 20 Sep 22:54
    #3

    Jag har också sådär, jag vet däremot att jag har hip dips (ena benet kortare än det andra och smärta i höftleden).

    Det jag gör åt det är träna upp rumpan och musklerna på höftens utsida. Allt ifrån squats, lunges, lunges från sida till sida, kissande hunden fast liggandes.

    Sen brukar jag strecha rumpan och värma upp innan vi har sex, typ att torrjucka på varandra eller bara låtsasrida på en tjock/stor kudde ????

    Hoppas du fick några bra tips och att dom hjälper!

  • Anonym (foglo­ssning­)
    Äldre 13 Jan 12:47
    #4

    Hej
    har/haft det blir mer sällan nu. Jag fick det problemet efter sista gravidetet fick foglossning v10 och blev helt sjukskriven i v15. nu 6år efter börjar det bli bättre och känner mig glad för det. 

Svar på tråden får plötsligt (ofta) ont i höfterna när jag rider, så vi måste avbryta