• Nattafnatta

    Ni som fått beskedet "Flicka" på RUL

    Vad har barnmorskan sagt till er då hon kikade efter könet? Bara inga pojkdelar och/eller tre streck som oftast betyder flicka? Verkar vara lite olika vad dom baserar det på och själv blir jag inte klok efter vårt rul och bm's uttalande! Så berätta gärna hur det var för er! :) Är ju tydligen inte alltid så lätt att se...

  • Svar på tråden Ni som fått beskedet "Flicka" på RUL
  • Solguld

    "Det ser ut som en flicka".

    Inga detaljer om streck eller liknande. Sen på ett senare ul zoomades könsdelarna in, så då var det ingen tvekan om tös. Jag var rätt säker när hon föddes o ut kom en tjej.

  • Tant Groda

    BM sa att hon tyckte det såg ut som en lite flicka! Sen la hon till att hon inte hittade något som hängde ut och hon tyckte sig se de där strecken, som hon visade också.

  • Cariol

    Vår barnmorska sa att det såg ut som en tjej och att hon såg blygdläpparna. Är i vecka 27, så jag vet inte om det stämmer :)

  • milli79

    Vi såg själva att det inte fanns någon snopp så jag sa själv att "det är en tjej va". Kände hela tiden på mig att det var en tjej.  "Det ser det ut att vara sa hon".

  • Nattafnatta

    Tack för era svar :))) Fortsätt gärna svara på frågan! Har bm sagt någon gång att hon bara inte sett någon snopp när hon letat?

  • MamaPapa

    Gjorde 3 UL med mitt första barn: Nr såg de inte för bebisen knep med benen, Nr 2 sa de "ser ut som en tjej men måla inte rummet rosa", Nr 3 sa de "det ser ut som en kille" - varpå jag gick tillbaks med flickkläderna jag köpt . Och ut kom en kille

    Nr 2 bestämde jag mig att inte kolla för det var så rörigt med första, men så fick jag göra fostervattensprov och då kan de ju se helt säkert så då valde jag att få veta (en till kille).

  • Kul

    Jag har för mig att hon sa något om streck, men jag lyssnade mest till orden att det såg ut som en flicka.

Svar på tråden Ni som fått beskedet "Flicka" på RUL