• Äldre 27 Feb 00:24
    3178 visningar
    3 svar
    3
    3178

    unika namn till pojke och flicka, kom gärna med fler förslag!

    Någon uttråkad kanske vill hjälpa mig att "förlänga listan"?

    Tycker om ovanliga namn med unik stavning. Samtliga namn går faktiskt att stava både enkelt och komplicerat med lite fantasi. Och jag föredrar namn med smak av lite fantasi :)

    Dessa namn är potentiella namn för vårt framtida barn, men ge oss gärna fler idéer! Listan kan aldrig bli för lång :)

    Boy: Boy:

    Million

    Milliam/Miliam

    Millian/Milian

    Milio

    Milleon

    Milton

    Matheo

    Mio

    Marley

    Marlon

    Kilian

    Kian

    Lias

    Nelias

    Nilas

    Nilo

    Noam

    Silas

    Semias

    Wilton

    Walton

    Wincent

    Alessio

    Esaias

    Elroy

    Iyaz

    Ilyas

    Isaiah

    Izayah

    Girl:

    Caylee

    Ciara

    Cayliah

    Baylee

    Nike

    Nethea

    Neila

    Mikaila

    Miyan/Mian

    Minéa

    Meekayla

    Melayiah

    Tiara

    Leia/Leya

    Keeziah

    Kaleyah

    Wilyah/Wilja

    Zindra

    Akira

    Aiylee

    Amaia/Amaya

    Eny


  • Svar på tråden unika namn till pojke och flicka, kom gärna med fler förslag!
  • Äldre 27 Feb 07:36
    #1

    Undis loke indra thea thyra milo nemo neo love eyla ayla Mirja marja Maya almina minnie Isa , bara för att nämna några till :)

  • Äldre 27 Feb 13:26
    #2
    Vampyrmamma skrev 2013-02-27 07:36:29 följande:
    Undis loke indra thea thyra milo nemo neo love eyla ayla Mirja marja Maya almina minnie Isa , bara för att nämna några till :)



    Maya har jag alltid gillat men tycker nu att det är lite kort? Skulle funka om man förlängde det lite. Neo går tyvärr bort liksom Hugo, Meya, Emmie, Nellie, Simon, Joel, Jonathan, William, Liam, Robin & Ella då dessa namn finns för nära i släkten.

    Thyra är ganska tufft och fint :) tycker av någon anledning om flicknamn som innehåller "Lee" (ev. "Mee") men inte de vanligaste såsom Haylee, Novalee osv.

    Tack! Fler namn någon? :)
  • Äldre 2 Mar 16:03
    #3

    Du har lagt din tråd under Adoption. Är det ett blivande adoptivbarn du tänker namnge? I så fall har barnet redan ett namn. Ofta är dessa namn mycket unika med svenska mått mätt.

Svar på tråden unika namn till pojke och flicka, kom gärna med fler förslag!