• livetvänder

    Negerboll..

    Det här är fan skrämmande:(Idag hade min dotter fått skäll på skolan för att hon sa negerboll.Vad fan det har man sagt ialla tider och jag kommer att forsätta göra det med.I min bakbok så stor det negerboll inte chokladboll.Jag brukar säga det när jag är på cafe att jag skall ha en negerboll och svart kaffe;)


    Vad säger ni????

  • Svar på tråden Negerboll..
  • Godnatt

    Gjorde mig nöjet att översätta det till engelska där jag bor. Mycket populärt en fredagskväll. Speciellt om man har människor från olika delar från världen.


    Promota din sida, skriv en artikel på fria-katalogen.se
  • Jennie med ie

    Att man har gjort nåt i alla tider är ett rätt kasst försvar för många saker. Kvinnoförtryck, krig, barnamord..

    Chokladboll.

  • Ginnie

    För att vi idag till skillnad mot förr i världen har mer kontakt med främst USA, vilket gör att ordet associeras med ett engelskt ord med en ännu mer negativ betydelse.

  • bradfield

    jag säger chokladboll. Anser inte att jag har tolkningföreträde på hur det uppfattas och ser inte att min rätt att få säga negerboll är viktigare än folk kan bli ledsna.

  • aldrigmer

    Och här tar vi det hela ett varv till....TS är en bedrövlig förälder som inte hjälper sitt barn att klara sociala normer. En gång hette det negerboll, nu heter det chokladboll. Saker och ting - inklusive språket! - förändras. Så är det!

  • felix le chat
    livetvänder skrev 2013-02-28 15:07:40 följande:

    Det här är fan skrämmande:(Idag hade min dotter fått skäll på skolan för att hon sa negerboll.Vad fan det har man sagt ialla tider och jag kommer att forsätta göra det med.I min bakbok så stor det negerboll inte chokladboll.Jag brukar säga det när jag är på cafe att jag skall ha en negerboll och svart kaffe;)


    Vad säger ni????



    Eftersom detta bakverk har ett namn på svenska som i dag inte är acceptabelt så väljer jag
    att på cafe eller kondis köpa en mazarin istället.

    Att jag skulle ändra namn på bakverket för att vara politiskt korrekt finns inte i min värld.

    Mazariner är ochså jätte gott !  
Svar på tråden Negerboll..