• Shootman

    När tycker du det är OK att barn kollar på PORR

    När tycker du det är OK att barn kollar på PORR


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 16:22
    När jag menar porr menar jag att man t.ex går in på en porrsida
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När tycker du det är OK att barn kollar på PORR
  • Thaleya1
    Kattis O skrev 2013-03-01 10:05:58 följande:
    Hade du tittat lite till hade du upptäckt hur det hänger ihop ;)

    Varför man kollar är väl inte riktigt trådens ämne. Syftet va så klart inte sexuellt i början. Det va bara spännande för att det va hysch hysch. Men gillade att titta, av sexuella orsaker också, rätt fort. Och så va det ofta att man, i alla fall där jag kommer ifrån, gjorde det ihop med kompisar. Det blev en spännande och sexuellt laddad stämning.

    Va nog lite lättare att vara förälder förut när inte all värdens "synd" sköljer in i barnens rum med några knapptryckningar.
    Jo fast att se på porr när man är liten, kanske 5 år känns ju inte direkt bra, då kommer barnet kanske bli aggressivt eller utagera dessa sexuella akter med kompisar osv.

    Jag vet en kille som sög av en annan kille på dagis, och han får fortfarande pikar för det och han är 26 nu.
  • Curlie
    Thaleya1 skrev 2013-03-01 10:13:34 följande:
    Jo fast att se på porr när man är liten, kanske 5 år känns ju inte direkt bra, då kommer barnet kanske bli aggressivt eller utagera dessa sexuella akter med kompisar osv.

    Jag vet en kille som sög av en annan kille på dagis, och han får fortfarande pikar för det och han är 26 nu.
    Det är väldigt normal att små barn experimenterar, men det finns ingenting sexuellt bakom det på det sätt som vi vuxna tänker oss, när de är så små.

    Jag och en pojke försökte "ha sex" (utan att ha sett porr! Hör och häpna!) bakom ett berg på dagis när vi var 6 år gamla. Vi stod upp och han petade med snoppen på min "framstjärt" som man så vackert sa då. Busigt, men harmlöst. Har hört många liknande historier, och det är inte alls ovanligt att två flickor eller två pojkar utövar dessa "övningar" på varandra heller.

    Att din kompis blev retad beror ju på att människorna runt omkring honom är tomma i bollen - inte på att det han gjorde var fel. Otäckt hur moral kan styra människor...

    Sexualiteten finns i oss alla redan från födseln.

    Vad som är viktigt är väl att tala om för barnet att man ALDRIG ska göra något man inte vill, och att man ALDRIG får göra någonting på någon annan utan medtycke.
  • Thaleya1
    Curlie skrev 2013-03-01 10:24:32 följande:
    Det är väldigt normal att små barn experimenterar, men det finns ingenting sexuellt bakom det på det sätt som vi vuxna tänker oss, när de är så små.

    Jag och en pojke försökte "ha sex" (utan att ha sett porr! Hör och häpna!) bakom ett berg på dagis när vi var 6 år gamla. Vi stod upp och han petade med snoppen på min "framstjärt" som man så vackert sa då. Busigt, men harmlöst. Har hört många liknande historier, och det är inte alls ovanligt att två flickor eller två pojkar utövar dessa "övningar" på varandra heller.

    Att din kompis blev retad beror ju på att människorna runt omkring honom är tomma i bollen - inte på att det han gjorde var fel. Otäckt hur moral kan styra människor...

    Sexualiteten finns i oss alla redan från födseln.

    Vad som är viktigt är väl att tala om för barnet att man ALDRIG ska göra något man inte vill, och att man ALDRIG får göra någonting på någon annan utan medtycke.
    Jo fast det jag menar är att om ett barn ser en porrakt av kvinnor som piskas och skriker och får elektriska stötar och blir fasthållna och kissade på osv..då tror jag inte att det är helt friskt för ett barn om det barnet känner för att kopiera.

    Anledningen till att ni gjorde så när ni var små var väl för att ni var nyfikna på varandras kroppsdelar som ni själva inte har.

    Jo det är det viktigaste, det håller jag med om.
  • Curlie
    Thaleya1 skrev 2013-03-01 10:28:04 följande:
    Jo fast det jag menar är att om ett barn ser en porrakt av kvinnor som piskas och skriker och får elektriska stötar och blir fasthållna och kissade på osv..då tror jag inte att det är helt friskt för ett barn om det barnet känner för att kopiera.

    Anledningen till att ni gjorde så när ni var små var väl för att ni var nyfikna på varandras kroppsdelar som ni själva inte har.

    Jo det är det viktigaste, det håller jag med om.
    Alltså jag kan väl tycka att porr för så små barn inte är riktigt okej. Mitt svar riktade sig egentligen mer till att din kompis blivit retad för att han utforskat sin sexualitet som liten,
  • Anonym

    Typ aldrig men vet ju att det kommer hända så,min 16 åring har börjat och det va nog ett par år sen

  • Thaleya1
    Curlie skrev 2013-03-01 10:30:25 följande:
    Alltså jag kan väl tycka att porr för så små barn inte är riktigt okej. Mitt svar riktade sig egentligen mer till att din kompis blivit retad för att han utforskat sin sexualitet som liten,
    joo nu var det inte min kompis bara någon jag känner till och egentligen endast för den händelsen. han är liksom känd i stan som killen som sög av en annan på dagis. jag gick inte på hans dagis.

    Men det är ju sjukt ändå. Jag hade faktiskt två kompisar som hade sex när de var sju år gamla, i lekrummet på skolan. De var kära i varandra och tillsammans och fick idén någonstans ifrån, det var dock inte fullbordat sex, men in och ut var det iaf. Vi var typ fem barn och en fröken som gick in i rummet under tiden.
  • Arianrhod

    Jag skulle helst se att inte ens vuxna kollade på porr. Men om jag skulle komma på min son från 15 års-åldern med att kolla på "normal" porr - d.v.s. man-kvinna och inga sadistiska inslag eller annat konstigt, eller bara bilder på en naken tant rakt upp och ner - så skulle jag inte gå i taket.


     


    Min dotter hoppas jag att hon aldrig kommer att ha intresse av porr, i någon ålder. Jag har själv aldrig haft det. De få gånger jag sett lite på typ ett hotellrum när jag zappat runt med fjärrkontrollen, så har jag bara blivit illa berörd och funderat över hur speciellt kvinnorna hamnat i detta, och hur de blir behandlade, och hur de mår... Rynkar på näsan

  • shalse

    Ofräsch trådtitel, antar att man får sätta gränsen kring 15-18?! . Sedan att ungdomar kollar ändå betydligt tidigare än så på eget bevåg, må så vara och det gjorde man kanske själv. Inget ämne som snuskgubbar/snusktanter behöver sitta och grotta i iallafall..

  • Tom Araya

    Det beror alldeles på vilken typ av porr.

    Nakna kroppar ser jag ingen undre gräns för alls.

    Sexuell handling kanske kring 7-10.

    Mjukporr i nedre tonåren och grov porr efter 18 (men lär ske tidigare).

Svar på tråden När tycker du det är OK att barn kollar på PORR