• Anonym (Diddi­)
    Äldre 1 Mar 23:19
    19670 visningar
    27 svar
    27
    19670

    ANR Adult Nursing Relations (vuxen-amning)

    Utomlands är begreppet ANR ganska vanligt där man öppet talar om relationer där kvinnan ammar sin man eller pojkvän. Amningen bygger ett starkt band och måste inte vara kopplat till sex i första hand. Det kan vara en del av en "vanlig relation" men kan även vara helt byggt kring just amningen.

    Är detta extremt tabu i Sverige?
    Finns det någon som vill dela med sig av erfarenheter? 

  • Svar på tråden ANR Adult Nursing Relations (vuxen-amning)
  • Philip­pa
    Äldre 1 Mar 23:21
    #1

    Låter onormalt och äckligt!

    Kan omöjligt vara så vanligt som du påstår! 

  • Anonym (Diddi­) Trådstartaren
    Äldre 1 Mar 23:27
    #2
    Philippa skrev 2013-03-01 23:21:06 följande:
    Låter onormalt och äckligt!

    Kan omöjligt vara så vanligt som du påstår! 
    Googla lite på ANR så får du se.
  • Philip­pa
    Äldre 1 Mar 23:28
    #3
    Anonym (Diddi) skrev 2013-03-01 23:27:05 följande:
    Googla lite på ANR så får du se.

    Det kommer jag INTE göra....Kräks
  • Anonym (Diddi­) Trådstartaren
    Äldre 1 Mar 23:32
    #4
    Philippa skrev 2013-03-01 23:28:20 följande:

    Det kommer jag INTE göra....Kräks
    Tråkigt med så dömande inställning särskilt i känsliga rummet.
  • Anonym (Herom­a)
    Äldre 1 Mar 23:42
    #7

    Hm, har jag aldrig hört talas om. Får mig att tänka på "bittie!" i Little Britain. Men, ts, du menar alltså att det är vanligare utomlands? T ex var?

  • Anonym (Diddi­) Trådstartaren
    Äldre 1 Mar 23:47
    #9
    Anonym (Heroma) skrev 2013-03-01 23:42:55 följande:
    Hm, har jag aldrig hört talas om. Får mig att tänka på "bittie!" i Little Britain. Men, ts, du menar alltså att det är vanligare utomlands? T ex var?

    Började läsa om det här på FL i en gammal tråd men googlade lite och såg att det är en ganska stor grej i USA där man särskild dejtingsidor just för ANR.
  • Äldre 1 Mar 23:50
    #10

    Men jisses människor. Vilka är ni att döma? Det skadar ju absolut ingen!!

    TS. Jag har hört talas om det. Här i USA kan en finna flera annonser (på Craigslist) om män som söker lakterande kvinnor, men i Sverige är det nog väldigt tabu fortfarande, tyvärr.
    Det är inget som intresserar mig, så jag kan tyvärr inte hänvisa dig vidare, men sannolikheten att du ska hitta rätt forum för dina funderingar här på FL är liten, även om den naturligtvis finns.

    Jag som vegan kan tycka att det är extremt märkligt att en kos kroppsvätskor går finfint att framställa i etiskt vidriga fabriker, men en kvinnas bröstmjölk anses vara vidrig. Skaffa er lie perspektiv på vad som är "naturligt" innan ni dömer.

  • Äldre 1 Mar 23:55
    #11

    Modesty, ifall du hade ett gäng vuxna män som sög på kossans spenar för att de tände på att känna sig som små kalvar så hade det också varit rätt vidrigt.

  • Anonym (Diddi­) Trådstartaren
    Äldre 2 Mar 00:02
    #12
    ModestyB skrev 2013-03-01 23:50:57 följande:
    Men jisses människor. Vilka är ni att döma? Det skadar ju absolut ingen!!

    TS. Jag har hört talas om det. Här i USA kan en finna flera annonser (på Craigslist) om män som söker lakterande kvinnor, men i Sverige är det nog väldigt tabu fortfarande, tyvärr.
    Det är inget som intresserar mig, så jag kan tyvärr inte hänvisa dig vidare, men sannolikheten att du ska hitta rätt forum för dina funderingar här på FL är liten, även om den naturligtvis finns.

    Jag som vegan kan tycka att det är extremt märkligt att en kos kroppsvätskor går finfint att framställa i etiskt vidriga fabriker, men en kvinnas bröstmjölk anses vara vidrig. Skaffa er lie perspektiv på vad som är "naturligt" innan ni dömer.
    Jag har förstått att det är en helt annan inställning till det i USA och att man inte alls har en generellt dömande inställning där, även om man som du inte är personligt intresserad av det.

    Intressant att det väcker så mycket känslor här i Sverige som är så liberalt i många andra frågor, eller hur? 
  • Äldre 2 Mar 00:16
    #13

    Sverige är absolut inte liberalt, snarare puritanskt, tyvärr.
    USA är inte heller så tillåtande, men kontrollsamhället är inte så omfattande (det sociala kontrollsamhället) och på Craigslist finns nog allt...

Svar på tråden ANR Adult Nursing Relations (vuxen-amning)