• Balansakt

    Min flickvän/ex kan inte se sin skuld

    Hej! Jag och min tjej/ex väntar barn. Jag har mått väldigt dåligt under hennes graviditet. Det är ibland ren mobbning. Som att hon sparkar omkull mej när jag ska sätta mej (om hon är arg). Hon hotar mej att jag aldrig ska få träffa mitt barn om hon är arg osv. Jag tolererar det inte och flyttade ut. Nu har det varit värre än någonsin. Vi förstår inte varandra och hennes mamma säger hur hon ska göra. Nu sms:ade hon mej i smyg för sin mamma och berättade massor om barnet. Som jag frågade. Jag blev jätteglad och hon förhörde mej om vad jag tänker säga till barnmorskan. Jag är rädd att om jag nu pratar med barnmorskan utan hennes vetskap att hon blir arg. Och det försvårar min insyn i barnets liv. Jag vill barnets bästa. Och det bästa för oss alla tre, även om det innebär att vi inte är ett par. Vad ska jag göra nu?

  • Svar på tråden Min flickvän/ex kan inte se sin skuld
  • Tommy parterapeuten

    Hej
    Spontant kan jag bara säga, sök hjälp. Ni har uppenbarligen fastnat i ett negativt mönster som  ibland kan vara svårt att ta sig ur på egen hand. När väl ert barn kommer går allt in i en annan fas så ni tjänar på att söka hjälp så fort som möjligt. Ni kan vända er till familjerådgivningen i den ort ni bor i eller en privat parterapeut.
    Hälsningar
    Tommy 

Svar på tråden Min flickvän/ex kan inte se sin skuld