• Anonym

    Hittade konversation som min kille skrivit med en kompis

    Jag skulle stänga av min killes dator imorse som han bad mig göra igår men jag glömde, men när jag satte mig ner nu så är en konversation med hans kompis uppe. Jag ser då att han skrivit Hon är min, och fastnade på meningen. Så jag läste vidare.

    Hans kompis hade skrivit att han tyckte någon tjejs kompis var söt vi kan kalla tjejen för Anna, och då skrev min kille ok, men du låter bli Anna för hon är MIN. Kompisen skrattade som svar bara.

    Sen ser jag lite längre ner att han skrivit att kompisen borde bli medlem i hans spelgrupp, (han spelar online spel) för att det är så många brudar i gruppen. Kompisen frågar är den där störiga bruden med fortfarande, ja säger min sambo men har du sett henne irl (på riktigt) Hon är söt :), så man tolererar ;) Hon är asiat också, och sen skickade han en bild på henne.

    Jag ville inte se mer och stängde ner, vem vet vad han skriver till sina andra vänner? jag känner mig orespekterad. Min sambo är 26 år och jag väntar vårat första barn, vi har varit tillsammans i åtta år och min kille har varken tjejkompisar eller liknande så jag har aldrig riktigt känt mig orolig tidigare. Skriver man verkligen sådär till sina vänner när man är sambo och ska få barn? Om jag tänker efter antar jag att jag skulle kunna skriva något liknande till mina tjejkompisar, men samtidigt så skulle jag lika gärna kunna säga det till min sambo - han vet om alla jag tycker är snygga. Jag vet liksom inte ens vilka dessa tjejer är! Sen sitter han och pratar i sina hörlurar nästan hela dagarna med någon tjej, jag har dock antagit att de pratar om spel bara men vem vet?

    Vad tycker ni, bör jag oroa mig?

  • Svar på tråden Hittade konversation som min kille skrivit med en kompis
  • Anonym

    Vad är felet? Måste han sluta prata med kompisar om söta tjejer bara för att han lever i en relation?

  • ElinJansson

    Konfrontera han! så här är inte accepterat på min sida om de hade varit jag.
    Men allt kanske var på skoj? säg att du vill se vad du skrivit och varför han skriver så?
    & varför säger han inte till dig att han har tjej kompisar om han har det? "/
        

  • Anonym

    Näe jag hade nog inte tagit det för hårt. Jag skulle lätt kunna skriva till mina kompisar att den o den killen var skitsnygg men för den sakens skull älskar jag inte min man mindre eller skulle kunna tänka mig vara otrigen mot honom. Jag säger ifs till min man när jag ser någon som är snygg han däremot talar inte om för mig när han tycker någin ser bra ut

  • Anonym
    Anonym skrev 2013-03-05 09:59:54 följande:
    Vad är felet? Måste han sluta prata med kompisar om söta tjejer bara för att han lever i en relation?
    Nä men eftersom jag och sambon pratar varje dag kan han väl säga att han tycker de är snygga. Den ena tjejen har han nämnt för mig med hennes spelnamn, men han har endast sagt att hon är störig som fan och helt cp, och att han loggar ut när hon kommer in i chatten. han har inte sagt att han tycker hon är söt.

    jag och sambon pratar rätt öppet så om jag ser någon jag tycker är snygg, brukar jag säga det på en gång, eller när jag kommer hem. Jag trodde han gjorde det jämnt med. Känns sneaky att inte göra det när vi alltid gjort så.

    Sen känns det respektlöst att sitta och prata om snygga tjejer när jag ska ha hans barn, borde han inte säga åtminstone en kommentar om mig, vare sig det är att jag har lagat mat nu så vi ska äta eller vad som helst, bara jag finns.
  • Anonym
    ElinJansson skrev 2013-03-05 10:02:21 följande:

    Konfrontera han! så här är inte accepterat på min sida om de hade varit jag.
    Men allt kanske var på skoj? säg att du vill se vad du skrivit och varför han skriver så?
    & varför säger han inte till dig att han har tjej kompisar om han har det? "/
        


    Jag tror jag kommer säga någon casual kommentar bara som, va tycker du att hon störiga bruden är snygg?
    *han ser oförstående ut*
    ja jag såg din konversation med .....
    Jaha, ja hon är väl rätt söt
    Ok säger jag, och sen är det mer eller mindre glömt, för bara en sån kommentar borde väl få honom att veta att han inte kan skriva hur som helst?


  • Anonym

    Sen undrar jag lite över varför de skickar porr till varandra? Jag har sett många gånger tidigare att det skickas porr mellan kompisarna som min sambo har hela tiden, är det här normalt beteende? Jag har aldrig skickat porr till mina tjejkompisar.

  • ElinJansson
    Anonym skrev 2013-03-05 10:08:11 följande:
    Jag tror jag kommer säga någon casual kommentar bara som, va tycker du att hon störiga bruden är snygg?
    *han ser oförstående ut*
    ja jag såg din konversation med .....
    Jaha, ja hon är väl rätt söt
    Ok säger jag, och sen är det mer eller mindre glömt, för bara en sån kommentar borde väl få honom att veta att han inte kan skriva hur som helst?


    Han får väll skriva hur som helst men han får tänka på att han har dig & varför han är ihop med dig.
    självklart får han ju tycka att andra tjejer är söta/snygga men att han skrev (hon är min)? de är mitt ? i detta.
    menar han att han ska bara ha henne då eller vad menar han? 
  • ElinJansson
    Anonym skrev 2013-03-05 10:12:58 följande:
    Sen undrar jag lite över varför de skickar porr till varandra? Jag har sett många gånger tidigare att det skickas porr mellan kompisarna som min sambo har hela tiden, är det här normalt beteende? Jag har aldrig skickat porr till mina tjejkompisar.

    killar kollar porr fast vi tjejer vill eller inte.
    kolla porr med han ?
  • Anonym
    ElinJansson skrev 2013-03-05 10:14:33 följande:
    Han får väll skriva hur som helst men han får tänka på att han har dig & varför han är ihop med dig.
    självklart får han ju tycka att andra tjejer är söta/snygga men att han skrev (hon är min)? de är mitt ? i detta.
    menar han att han ska bara ha henne då eller vad menar han? 
    Jo men jag vill ju inte att hans vänner ska tro att han inte tycker att jag är snygg utan bara suktar efter andra tjejer hela dagarna... :(

    Jag antar att han skrev hon är min lite på skämt. Som att ta hennes kompis du men hon är min - för att han tycker hon är snygg eller nått. Jag vet faktiskt inte, jag vet inte ens vem hon är..
    Jag hade kunnat skriva så om typ Brad Pitt eller någon, om min kompis skriver han är snygg, nej du han rör du inte han är min hade jag kunnat skriva. men han är ju en kändis, känns konstigt att han skriver så om en brud jag aldrig hört talas om förut.

    Bör jag ta upp det med honom? Kan ju tillägga att senast igår så hittade jag honom med att snoka igenom min telefon när jag lånade ut den för att han skulle få ringa sin mamma. När jag fick tillbaka telefonen och backade ett steg så hamnade jag på en smskonversation med en gemensam kompis till oss (som också är ett ex till mig). Det här är första gången på år som jag har hittat att han snokat, jag bryr mig inte, kände mig lite smickrad tillochmed, men det gjorde mig förvånad.
  • Anonym
    ElinJansson skrev 2013-03-05 10:15:41 följande:

    killar kollar porr fast vi tjejer vill eller inte.
    kolla porr med han ?
    Det skulle han absolut vägra. Vi har aldrig gjort det under våra år tillsammans, han vill inte ens att jag ska veta vilka porrfilmer han ser på, även om det inte var så lätt att undvika förut när vi hade gemensam dator. Han tittar på vanlig porr bara, mkt teens och mkt anal. Det var väl typ vad jag visste redan.

    Jag tittar på porr minst lika mycket som honom, men han vill inte veta vad jag kollar på heller, han tycker det känns för privat. Men om han ska titta på porr kan han skriva till sina vänner, tips på bra porr, måste göra av med lite steam, eller nått sånt...


Svar på tråden Hittade konversation som min kille skrivit med en kompis