• Anonym (me)
    Äldre 8 Mar 21:19
    1161 visningar
    0 svar
    0
    1161

    söva utan mamma m.m

    Hej!
    Har en dotter på 3 månader som vi har börjat lägga i sin egen säng ungefär samma tid varje kväll nu i ett par veckor. Det går för det mesta bra, ibland vill hon böka omkring lite innan hon kommer till ro, ibland blir hon ledsen en stund men ibland bara skriker hon vad vi än gör. Jag vill på sikt att det inte ska spela någon roll om det är jag eller min man som lägger henne. Ibland skriker hon om min man är där och blir lugn när jag kommer. Är hon för liten för att vänja bort att det måste vara jag som söver henne? Är det ok att min man är där fast hon skriker massor, eller ska jag gå in så att hon får lugn och ro. Hur ska vi göra för att han ska kunna söva henne?

    Är det ok att lämna henne ensam i sin säng om hon skriker och vi har försökt massor för att få henne lugn eller blir hon otrygg av det? Hon är inte hungrig eller har ont. Hon verkar mest övertrött.

    Ibland vaknar hon efter 30-60 min på natten och gråter. Då går man in till henne och klappar om henne så somnar hon oftast om ganska fort. Hon låter så ledsen och förtvivlad. Vad kan det bero på? Jag tycker så synd om henne. 

Svar på tråden söva utan mamma m.m