• Äldre 11 Mar 15:15
    23382 visningar
    407 svar
    407
    23382

    Ingen stress- bara stöd, BIM 201?

    (Det finns så många fina bra BIM-listor här så detta är ju garanterat onödigt!)

    Men jag vill inte vara med i någon mer BIM-lista där man skall plussa den eller den månaden!
    Det va väl okej första halvåret, men nu är det inte roligt längre!

    Så i denna BIM listan så hjälper vi varann att ha koll på just BIM månadsvis,

    tips och råd som man läst om och kanske vill ta upp i en diskussion.

    Och såklart stöd.

    Om man har PCO, håller på med IVF eller bara inte fått något att fastna än spelar ingen roll!
    Vi ska inte stressa!
    Vi ska få fina kärleksbarn, hur de än blir till!

    (Så, varför vill inte jag stressa längre (det vill man väl aldrig) men det är för att min familj hamnade i kris förra året, flera olika saker.
    Det va skiljsmässa där,
    cancer där och där,
    diabetes där osv.
    Sedan blev min mans bror och hans sambo gravida, och jag kände bara:
    varför händer det inte mig något? Jag ville/vill så gärna ha barn, istället hände det mestadels skit omkring mig!
    Så jag mer eller mindre våldförde mig på mannen flera månader i streck (han sa ju inte nej direkt, men det va inte mysigt och fint).
    Och i januari kom ingen mens! Fast det blev inget Plus heller... Jag hade inte haft någon ägglossning pga STRESS!)

    Så här är jag!

    Någon mer som vill vara med?

  • Svar på tråden Ingen stress- bara stöd, BIM 201?
  • Äldre 11 Mar 17:09
    #1

    Hej! Precis vad jag behöver.

    Jag och min sambo har kört oskyddat sedan slutet av maj och försökt få barn sedan dess. Det vill sig inte.. Första månaderna hade jag en infektion som jag tror påverkade, andra månader har hans skiftgång försvårat försöken. Denna månad har vi varit så deppade över februarimensen så vi har inte ens försökt. Man orkar helt enkelt inte hela tiden, det tar på psyket och det värsta är att sexet inte känns lika roligt som förut..

    Så du har skapat tråden jag behöver, ingen stress utan bara stöd när det känns jobbigt och förståelse för det som känns tungt :)

    Mensen i februari varade knappt en dag, så jag är lite osäker på BIM, men enligt appen är det den 16/3. Vi får helt enkelt se.

    När beräknar du BIM? :)

  • Äldre 11 Mar 17:27
    #2
    Sokie skrev 2013-03-11 17:09:12 följande:
    Hej! Precis vad jag behöver.
    Jag och min sambo har kört oskyddat sedan slutet av maj och försökt få barn sedan dess. Det vill sig inte.. Första månaderna hade jag en infektion som jag tror påverkade, andra månader har hans skiftgång försvårat försöken. Denna månad har vi varit så deppade över februarimensen så vi har inte ens försökt. Man orkar helt enkelt inte hela tiden, det tar på psyket och det värsta är att sexet inte känns lika roligt som förut..
    Så du har skapat tråden jag behöver, ingen stress utan bara stöd när det känns jobbigt och förståelse för det som känns tungt :)

    Mensen i februari varade knappt en dag, så jag är lite osäker på BIM, men enligt appen är det den 16/3. Vi får helt enkelt se.

    När beräknar du BIM? :)
    Men usch vilken pers ni gått igenom! 
    Och det där med sexet förstår jag.
    Jag tror jag bestämde mig för att hitta tillbaka till min man och vårt förhållande och sexliv nu precis innan denna mensen satte igång.
    Det har liksom blivit ett jobb! 
    Jag funderar på att köpa hem lite extra gott till helgen (mat och vin) och pyssla om OSS verkligen!
    Kanske ta en tur till badhuset här och basta, bada bubbelpool och kramas!
    Alltså inget sex (fast händer det så händer det) men att ändå gå in med tanken att det bara skall lappas och lagas!

    Jag har en app som heter My Calendar (rosa logga med en vit blomma på) som jag använder att räkna med, eller den räknar åt mig! Så nu säger appen att min BIM är den 1/4.
    Men annars så räknar jag med hjälp av menscykeln, alltså antalet dagar från första mensdagen till nästa mens första dag - jag brukar ha 31 dagar emellan. 

    Har ni börjat testa äl och sådant? Vi försöker undvika det, men det kanske är dumt. Andra kör bisolvon och rosenrot och allt vad det heter. När borde man börja testa sådant?

  • Äldre 11 Mar 17:29
    #3

                HjärtaBIMHjärta


    Sokie - 16/3 EllinorE - 1/4
  • Äldre 11 Mar 17:50
    #4

    Jo men förra månaden var värst, jag har aldrig haft inbillade grav.symptom förut (inga riktiga heller för den delen, har inga barn) men förra månaden spökade kroppen rejält med mig, och det tog på. Jag trodde aldrig att kroppen kunde lura psyket så mycket, jag har hört om det, men det är en riktig käftsmäll att uppleva själv :P

    Så vi sa stopp, tankarna på barn får inte ta över allt annat. Och det känns klokt :) Som par måste man fokusera på varandra också, inte bara på längtan. Så ni gör helt rätt i att skämma bort er med god mat, lite vin och relax! :)

    Vi har inte heller kört med några ÄL-stickor. Jag tror att det skulle skapa mer stress. Jag försöker hålla koll på ägglossningen genom att ha koll på flytningar och räkna dagar. Jag har också en ganska lång cykel, snittar nog på 33 dar. Men den är regelbunden och det är skönt!

  • Äldre 11 Mar 20:08
    #5
    Sokie skrev 2013-03-11 17:50:02 följande:
    Jo men förra månaden var värst, jag har aldrig haft inbillade grav.symptom förut (inga riktiga heller för den delen, har inga barn) men förra månaden spökade kroppen rejält med mig, och det tog på. Jag trodde aldrig att kroppen kunde lura psyket så mycket, jag har hört om det, men det är en riktig käftsmäll att uppleva själv :P

    Så vi sa stopp, tankarna på barn får inte ta över allt annat. Och det känns klokt :) Som par måste man fokusera på varandra också, inte bara på längtan. Så ni gör helt rätt i att skämma bort er med god mat, lite vin och relax! :)

    Vi har inte heller kört med några ÄL-stickor. Jag tror att det skulle skapa mer stress. Jag försöker hålla koll på ägglossningen genom att ha koll på flytningar och räkna dagar. Jag har också en ganska lång cykel, snittar nog på 33 dar. Men den är regelbunden och det är skönt!
    Usch då, tänka att kroppen kan spöka så otroligt!

    I januari där så va jag så 100a på att jag va gravid.
    Tänkte först inte acceptera när barnmorskan sa att jag troligtvis inte hade ägglossning i dec.
    Hon kunde lika gärna sagt att jag hade missfall där och då! 
    Stackars dig verkligen!

    Jomen precis! ÄLstickor är inte min grej heller utan gör precis som du.
    Fast nu vet jag inte riktigt hur min cykel är, eftersom den blev 58 dagar i januari och så hamnade den i lite otakt nu. Men jag tror den håller på att räta till sig!
     
  • Äldre 11 Mar 20:36
    #6

    Nu är det fem dar till BIM och jag har inga övertydliga känningar. En stor aptit och sötsug bara :P Och slö, men det har varit mycket med jobbet som spelar in på det :)

  • Äldre 11 Mar 20:50
    #7

    Åh hoppas hoppas att det blir något för er. Har mens just nu så jag är ju i ett dö-läge just nu :-/
    I för sig avundas jag inte den nervositeten du har nu (gissar jag)!
     

  • Äldre 12 Mar 11:40
    #8

    Jag har haft mensvärk idag så jag väntar mensen inom kort..

  • Äldre 12 Mar 15:29
    #9
    Sokie skrev 2013-03-12 11:40:41 följande:
    Jag har haft mensvärk idag så jag väntar mensen inom kort..
    Åh säg inte bu eller bä än, din BIM är ju om 4a dagar! Du kan inte hitta på något med din man eller nått ikväll och tänka på annat i alla fall? Kram
  • Äldre 12 Mar 17:56
    #10

    Kunde jag så skulle jag! :D men han är borta några dagar så jag får sysselsätta mig med att jobba och träffa vänner istället :)

    Men tänk dig, den dagen vi får våra plus! Kan nog inte ens föreställa mig känslan :D

    Har du några barn?

    Du nämnde tidigare bisolvon och rosenrot.. Jag kör inte på det men jag har sedan januari varit noga med folsyra. Jag försöker också lära mig äta grapefrukt eftersom det ska vara bra för slemhinnorna, och mycket frukt ska man ju äta så jag tar hellre frukt än bisolvon ;)

Svar på tråden Ingen stress- bara stöd, BIM 201?