• Anonym (vad göra?)

    Vet inte vad jag ska göra?!

    Vet inte vad jag ska ta mig till. Frågade igår min sambo om han var otrogen, eller frågade och frågade, jag anklagade honom och anledning var att jag hittade en sexleksak gömd i hans garderob. (inte första gången detta händer) han saa som vanligt att den var till oss, och jag frågade varför han inte sagt något, men fick inge vettigt svar och kan tillägga att det inte är första gången jag anklagar honom heller.
    igår vart han less och gjorde slut, jag grät i flera timmar och jag kan lova att jag inte hade suttit här och skrivit om jag inte hade varit gravid, då ahde jag nog varit död eller intagen på psyket.
    Jag älskar honom och vill leva med honom, efter många om och men så sa han att vi akn försöka igen men trodde inte det skulle bli bättre. Han sa även att han inte rtyckt vi haft något bra förhållande de senaste året och att han inte ser någon lycka i vårt förhållande. Nu börjar jag själv tvivla, jag vet inte om jag kan leva ihop med honom när jag vet att han känner så. Men vet inte om jag klarar av att lämna honom, han är mitt allt och vi ska ha barn tillsammmans. Vet inte vad jag ska ta mig till.   

  • Svar på tråden Vet inte vad jag ska göra?!
  • Gerd parterapeuten

    Hej!

    Du beskriver mycket otrygghet i ert förhållande. Misstankarna om otrohet och ovissheten i om ni skall vara tillsammans eller ej. Ni väntar barn och i och med det kommer ni alltid att behöva ett bra samarbete oavsett hur det blir med er relation.

    Det faktum att du misstänte otrohet måste bottna i någonting. Du kan tänka igenom en del olika alternativ: Har er relation försämrats så att ni kommit ifrån varandra känslomässigt, har du erfarenheter att det är svårt att lita på människor i nära relationer eller har han ett undvikande beteende som kan leda till att han flyr till andra kontakter istället för att vara med dig. Dessa faktorer kan samverka och det kan finnas andra ingredienser också.

    Ni har ett stort ansvar för ert gemensamma barn. Det kan vara bra för er att söka hjälp på familjerådgivning för att få stöd.

    Hälsningar
    Gerd    

Svar på tråden Vet inte vad jag ska göra?!