• beadlover

    Vad lyssnar era 10-13-åringar på för musik?

    Har en 10-årig kille som jag nu ska fixa musik spellista till...men vet inte riktigt vad jag ska lägga till för musik

    Har lagt till

    Darin, Danny Saucedo, Eric Saade, Anton Ewald, Robin Stjernberg, Justin Timberlake, Rihanna, Beyoncé...

    så har ni fler bra artister som passar barn i den åldern?         

  • Svar på tråden Vad lyssnar era 10-13-åringar på för musik?
  • JonteTheSon

    Jag skulle seriöst ge min lillebror stryk om han började lyssna på sån där äcklig musik som skapas av en liten dator.   

  • Aniiee

    Barn gillar det man låter dom lyssna på, så att säga. "mina" ungar i 10-årsåldern lyssnar på Roxette, Beatles, Nightmare, GazettE, Versailles, Pink Floyd, Vreeswijk, Ace of Base, Erik Saade, Spice Girls, BSB, Darin, Beethoven och musikaler.

    Allting passar och ingenting passar. Beror på vad man själv tycker och "matar" dem med. Musiksmak är i princip vad föräldrarna lyssnade på när man var liten + nyheter som man snappar upp + vad kompisarna lyssnar på.


    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • JonteTheSon
    Aniiee skrev 2013-08-10 03:13:27 följande:
    Barn gillar det man låter dom lyssna på, så att säga. "mina" ungar i 10-årsåldern lyssnar på Roxette, Beatles, Nightmare, GazettE, Versailles, Pink Floyd, Vreeswijk, Ace of Base, Erik Saade, Spice Girls, BSB, Darin, Beethoven och musikaler.

    Allting passar och ingenting passar. Beror på vad man själv tycker och "matar" dem med. Musiksmak är i princip vad föräldrarna lyssnade på när man var liten + nyheter som man snappar upp + vad kompisarna lyssnar på.
    Det är så jag fick min musik smak  :)
  • Silverplate

    Här är kanske ett litet otippat förslag. Detta är en låt som blivit väldigt populär bland ungdomar i min gamla hemstad. Alltid kul att när man hittar något nytt att lyssna in. Glad   




Svar på tråden Vad lyssnar era 10-13-åringar på för musik?