• Ladyhawk

    Jag är en häxa - fråga mig vad du vill!

    Fråga på och ska försöka svara så bra det går. Glad

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-17 18:31
    Skulle bara vilja skriva att jag kan tyvärr inte hjälpa med privata frågor såhär i ett forum. Jag behöver oftast träffa en person alternativ på distans, men då är ett foto och namn ett måste.

    Sedan är det en process att se in i en annan människas framtid, jag behöver oftast öppna upp mig förbereda mig och dylikt och det går inte så enkelt som att bara svara här.

  • Svar på tråden Jag är en häxa - fråga mig vad du vill!
  • Petite Chérie

    Häxa som i magiska grejer, eller häxa som i elak?


    Just because i'm smiling, doesn't mean I don't want to hit you in the face.
  • Ladyhawk
    Anonym (F) skrev 2013-03-17 00:07:15 följande:
    Vad innebär det att vara en häxa?
    För mig innebär det att leva nära naturen, fira häxans högtider, finns 8 stycken. Ha ett nära samtal med det jag ser som den högre makten. Ta hand om sig själv och andra mm.

    Jag lever ett helt normalt liv, men inkluderar det magiska. 
  • Blixtlås

    Häxa som i "spå-i-framtiden" eller häxa som "jag-trollar-dig-till-en-groda"?. Tycker det är spännande med sådant här. Min pappas mormor (eller ngt sådant) var en klok gumma och jag önska själv att jag fått en släng av det. Det enda jag märk av är en del sanndrömmar.

    Och varför anser du att just du är en häxa?

  • Ladyhawk
    AngieT skrev 2013-03-17 00:08:25 följande:
    Häxa som i magiska grejer, eller häxa som i elak?
    Häxa som i magiska grejer :D Jag utför ritualer och annat magiskt arbete. Dock tror jag inte riktigt på det goda/onda, vitmagi/svart magi, det är en gråzon. Jag skulle inte utföra arbete som skadade andra, mig själv eller naturen :)
  • Anonym (F)

    Okej. Kan vem som helst bli en häxa? :) Hur upplever du den högre makten? Är det någon du kan "ta på" eller är det en känsla?

  • Ladyhawk
    Frontline skrev 2013-03-17 00:10:50 följande:
    Kastar du poff bomber med?

     


    Söt bild! Tycker hon är en urcool häxa ;) Haha önska jag kunde, vore lite roligt, dock kanske jag kan sno ihop en mjölbomb eller nått, det har väl nästan samma effekt ;)
  • Ladyhawk
    Blixtlås skrev 2013-03-17 00:11:06 följande:
    Häxa som i "spå-i-framtiden" eller häxa som "jag-trollar-dig-till-en-groda"?. Tycker det är spännande med sådant här. Min pappas mormor (eller ngt sådant) var en klok gumma och jag önska själv att jag fått en släng av det. Det enda jag märk av är en del sanndrömmar.

    Och varför anser du att just du är en häxa?
    Ja jag kan till viss del sen in i framtiden, men det är under upplärling. Jag önskar att vi hade lärt oss mer av dessa klocka gummor! Mycket fantastisk kunskap har gått förlorad i tiden och det är synd. Det börjar komma tillbaka mer och mer då vi vill lära och leva av naturen.
    Sanndrömmar är mäktiga och jag tror nog att du har ärvt lite av din pappas mormor :)

    Oj, det är mer en livsstil, att jag gör det jag gör och har den relationen till allt. Jag skulle inte kalla mig häxa för att verka cool eller tuff, nej för mig är detta ett liv, ett kall kanske jag skulle säga. 
  • Ladyhawk
    Anonym (F) skrev 2013-03-17 00:12:55 följande:
    Okej. Kan vem som helst bli en häxa? :) Hur upplever du den högre makten? Är det någon du kan "ta på" eller är det en känsla?
    Ja om man vill, men jag skulle vilja säga att man måste arbeta på det, du kan säkert vara född häxa men jag tror att det är något man utvecklas till. Sen kanske inte alla är lämpliga att bli häxa heller, men det är något man får bestämma själv.

    Jag ser, hör, får in känslor mm det är så olika från gång till gång. 
Svar på tråden Jag är en häxa - fråga mig vad du vill!