• Anonym
    Äldre 19 Mar 20:21
    2352 visningar
    2 svar
    2
    2352

    Vart går gränsen för otrohet?

    Hej

    Har varit tillsammans med min kille i snart 3 år. Sambo sedan ett år. Jag är skild sedan tidigare och har två barn liksom han.

    Jag tycker att vi har det fantastiskt bra och är så kär. Och han är en underbar kille och vi älskar varandra.

    Det har hänt en del konstiga saker, eller konstiga och kostiga, för mig fundersamma.

    Till saken hör att för ca ett år sedan upptäkte jag att han registrerat sig under en falsk profil på en dejtingsajt.
    Såg både det ena och det andra. Så klart blev det diskussion om detta.

    Till saken hör att han har ett enormt behov av sex. Och jag kan helt klart acceptera hans egna behov och låter honom vara ifred. Men därifrån till att i mägder porrsurfa samt ha ett stort behov att kontakta andra tjejer 
    Jag tror inte att jag kan ge honom vad han behöver helt enkelt.

    En massa tankar som rör sig i mitt huvud och jag vet inte vart jag ska ta vägen. Konstaterar också att vi båda är konflikt rädda. Gör inte saken lättare.              

    HAn har sagt att jag kan lita på honom men just nu kan jag inte detta då jag upptäckt nya saker.

    Jag behöver någon att parata med. Vet inte vad jag ska ta mig till?

    Detta kanske inte blev så bra skrivet. Jag är dålig på att uttrycka mina känslor. Men man måste ju börja någonstans.

    // L      

             

  • Svar på tråden Vart går gränsen för otrohet?
  • Äldre 7 Apr 16:49
    #1

    Hej!

    Gränsen för otrohet går när man upplever obehag av vad den andre gör och att det går ut över relationen eller hotar den. Det kan vara lite olika för olika personer. I det här fallet är det viktigt att du tar dina egna känslor och reaktioner på allvar. Det handlar om dig.

    Du skriver att du inte tror att du kan ge honom det han behöver. Lägg inte skulden på dig själv. Det här problemet kan handla mest om din pojkvän, hans behov och hur han hanterar det.

    Han måste förstå dina reaktioner och sluta med det som gör dig illa helt enkelt. Ni skulle kunna söka hjälp tillsammans på familjerådgivningen i er hemkommun.

    Hälsningar
    Gerd       

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 18 Apr 11:17
    #2

    Hej Gerd och tack för ditt svar.
    Mycket uppskattat.
    Jag är en person som är eller har varit duktig på att lägga skulen på mig själv.
    Vi har varit och träffat en familjerådgivare. Men det slutade med att i princip var jag som hade problem. Och jag lät det vara så. Eller jag lät det komma till den slutendan. Därför att han är så rädd för konfliketer och för att han är feg.
     Inte kul att sitta där att och prata om den andre inte vill.
    Jag har som sagt levt i 17 år med en och samma man. Träffades i yngre år. Och har alltid haft det tryckt och bra och vetat vart man har varandra. Har inte behövt att konfronteras med sådana här problem.  Inte helt lätt att hitta en ny partner som man ska lära känna med alla deras behov och så vidare.

    Min känsla är att han inte rent fysiskt varit otrogen med någon annan. Hoppas jag! Däremot tror jag att han har kontakter med andra tjejer. I hemlighet. Som han flörtar med och får någon slags bekräftelse ifrån.Kan mycket väl vara så att de skickar bilder. Han tittar gärna och ofta på porr. Vilket är okej för mig. Eftermiddagrna kommer han hem och har ett par timmar för sig själv när han tittar på porr och stimulerar sig själv. Men å andra sidan, är det ju hans sak. Tycker till viss del att man har sin rätt som egen perosn och invivid att göra vad som behagar än. Och det inkräktar inte dirket på vårt sexliv som är bra.

    Trots det kan jag inte låta bli att snoka, vilka sidor han har besökt på nätet osv.  
    Har han något slags sex missbruk brukar jag fundera på ibland? Hur vet man?      

    //L       

Svar på tråden Vart går gränsen för otrohet?