• Äldre 30 May 12:51
    2861 visningar
    7 svar
    7
    2861

    bor i mögel!! vad ska jag göra?!

    Jag kom inte på något bättre skrev 2013-03-20 09:45:19 följande:
    Hej, jag flyttade nyligen in i en lägenhet. Träffat några trevliga grannar osv, men en av dem berättade för mig att det är mögel i källaren, i trapphuset, och även att kvinnan som bodde i min lägenhet innan mig fick flytta pga att hon fick astma!

    Det har nu förklarat min huvudvärk, trötthet, andnöd, eksem, hosta och TILL OCH MED diarré o sånt hemskt..

    Vad kan jag göra? jag ska försöka få en ny lägenhet, men hur gör jag med de 3 månaderna som ska betalas innan man flyttar?
    Hej! ett råd som tyvär kanske inte är roligt, FLYTTA , kan låta drastiskt.  tills dess bör du direkt få en ersättningslägenhet,  om inte hyresvärden ger dig det så kontakta miljöenheten i din kommun,de hjälper dig genom att skriva till värden, mögel är inte att leka med och barn är extra känsliga, jag sitter själv här med svår astma efter attt bott 10 månader i en mögeldrabbad lägenhet. har flyttat ut nu och vart rejält sjuk, alla de symtom du skriver..  du kan och har rätt att kräva en ny bostad av din hyresvärd. de gjorde jag.  
  • Äldre 30 May 12:54
    #6
    Anonym (Flash) skrev 2013-05-30 12:53:14 följande:
    Gå lös med en eldspruta

    flash gordon, saviour of the universe
Svar på tråden bor i mögel!! vad ska jag göra?!