• Anonym (Föräl­der)
    Äldre 21 Mar 13:06
    56535 visningar
    281 svar
    281
    56535

    Hjälp, min dotter vill skaffa kuksugarpiercing!

    Häromdagen berättade min dotter att hon vill skaffa en piercing i tungan. Jag blev naturligtvis förbannad och vi hade ett ordentligt bråk. Hon säger att hon struntar i vad ja säger och kommer skaffa en ändå! Jag hotade med "rumsarrest", men vet inte om det hjälper..

    Vad ska jag göra? Hur ska jag få henne på andra tankar? Bör jag vara orolig för vilka hon umgås med nu och andra saker? Hjälp!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-22 17:12
    Håller verkligen inte med om vad många här skriver. I alla fall så har jag gett dottern rumsarrest över helgen, eftersom jag är orolig. Vi pratade om detta och jag är orolig att hon kommer försöka göra det tillsammans med sina kompisar i helgen annars.

  • Svar på tråden Hjälp, min dotter vill skaffa kuksugarpiercing!
  • Anonym (Pierc­ad)
    Äldre 22 Mar 07:24
    Feltryck01 skrev 2013-03-21 22:30:15 följande:
    Jatack du skrev vad jag tänkte.
    Snorungar som tror att de är så himla duktiga för att någon helt random satt en nål igenom någon av deras kroppsdelar och säger åt någon annan att läsa på....
     
    Ja precis. Och sen är okunskapen rent skrämmande då många av dem tror att nålen är steril för att de har eldat på den eller kokat den i tio minuter. Usch.
  • Anonym
    Äldre 22 Mar 08:12
    Eerie skrev 2013-03-22 02:08:17 följande:
    Anonym (Piercad)

    gjorde du den på en seriös studio?
    korrekt utfört ska det vara en av de minst smärtsamma piercingarna.  

    Min kändes knappt och ja, det skulle jag nog beskriva som den lindrigaste av de som jag har gjort, förutom de följande tre veckorna av svullen tunga och allt som kommer med det. Definitivt något som jag aldrig skulle göra om och sammantaget den smärtsammaste piercingen för mig.
    Anonym skrev 2013-03-22 04:50:23 följande:
    Inte glad för det tal hon får och de tänder hon skadar.

    Vad ändras i talet menar du? Och tänder kommer aldrig i kontakt med en tungpiercing (förutsatt att man byter ut till en kortare barbell när tungans svullnad gått ner, som sig bör) efter att man har lärt sig hantera den. Tar väl ett halvår +
    Anonym (Piercad) skrev 2013-03-22 07:24:33 följande:
    Ja precis. Och sen är okunskapen rent skrämmande då många av dem tror att nålen är steril för att de har eldat på den eller kokat den i tio minuter. Usch.
    Att koka verktyg är tusan så effektivt och det litar jag hellre på än att komma till en liten studio med en sterilizer som ser ut som en blandning mellan en friteringsmaskin och en minibar (som förövrigt ångkokar verktygen)
      
  • Anonym (Kunsk­ap)
    Äldre 22 Mar 08:43
    Anonym (Piercad) skrev 2013-03-22 02:05:23 följande:
    Hej!
    Orkade inte läsa allt det andra.
    Men tog själv hål i tungan för ett halvår sedan (är18)
    Jag tog de för jag ville, jag tycker de e fint. Mina föräldrar och min pojkvän bad mig att inte ta den sedan att ta ut den.
    MIN POJKVÄN BAD MIG ATT INTE TA DEN ALLTSÅ ÄR DET EJ KUKSUGAR PIERCING.
    Ärligt så har jag ens inte gjort det när jag haft Piercing.
    Finns dock nackdelar med detta
    Det gör något djävulskt ont att ta, killen som va riktigt duktig gjorde fel och jag va tvungen att ta hålet två gånger, pissade blod, dräglade värre än en hund och svimmade
    Men gör om möjligt ännu ondare efteråt
    Jag hade allergier innan som efter piercigen blivit värre ( kan ej äta äpple mm)
    Att svälja kulan är ingen trevlig upplevelse
    Att bita i kulan gör ont! Mina tänder gick sönder
    Den "slår" mot tänderna och tänderna går sönder, slits, skavs

    Men vill din dotter ha det så låt henne de är ju hennes tunga och inget du ens behöver se, vill hon ha den får hon ingen stämpel de är bara vuxna,er generation så att säga, som har sådana trångsynta och dumma tankar (att döma personen efter stil). Vill hon ha de jätte gärna så säg åt henne att vänta ett halvår sedan ta den, vill hon fortfarande ha det då så är de ju något hon verkligen vill, själv väntade jag i 3år innan jag tog(fick inte för mamma)

    Men säg till din dotter att de gör riktigt ont! Hade aldrg gjort de igen om jg visste att de gjorde så ont
    Nu blir jag lite nervös, vart har du gjort din piercing?

    Ingenting här stämmer och låter bara väldigt konstigt. Det kan inte göra ont för du har bara bindvävnad i mitten av tungan då tungmusklerna är placerade utmed sidorna. 

    Pissar blod?! Vad gick snett där för jag har aldrig hört talas om det.
    Om den slår mot dina tänder så måste du byta ut staven till en kortare annars kommer den att skada dina tänder, men den ska absolut inte slå mot tänderna.  

    Att man dreglar kan höra till, svullnaden på tungan är en naturlig sak men oftast kan man hålla den nere genom att ex ha en isbit i munnen. 

    Nåväl, till dig TS. Bättre att låta dottern få göra det med din tillåtelse hos en riktigt studio än att hon gör det på egen hand, för hur det än är så kommer alltid tonåringar på sina egna vägar. Om man sköter den så minskar riskerna för infektion, det du däremot ska upplysa om är den stora risken som kan bli om man får en infektion och den inte sköts ordentligt. Men smärta kan man inte känna mer än ett litet stick då det bara är bindvävnad, svullnaden kommer att komma och i de värsta fallen så får man äta soppa i några dagar, jag personligen käkade en hamburgare efteråt.

    LYCKA TILL! 
  • Äldre 22 Mar 09:01

    Så jävla farligt är det inte.
    Jag var 16 när jag tog min i tungan. PÅ EN STUDIO. Inge om 18 där inte... Duktig är piercaren också :)
    Allt har gått finemang med min och jag känner en hel del med tung piercing och aldrig hört nån som haft problem med den. Låt henne ta den...

  • Surkär­ring
    Äldre 22 Mar 09:04
    Anonym (Piercad) skrev 2013-03-22 03:08:54 följande:
    TS, lugna ner dig lite.

    Jag var precis i samma sits som din dotter när jag var 15. Jag ville pierca tungan men fick inte för mamma. Det hela slutade med att jag förfalskade mammas namnteckning och telefonnummer, satte en kompis som telefonvakt som fick spela min mamma när piercaren ringde för att kolla. Bluffen funkade, jag fick min piercing och hade kvar den i ca 10 år innan jag tog ut den. Detta var dessutom en väldigt seriös piercingstudio (Barbarella).

    Kan tillägga att jag från början inte fick pierca mig i naveln heller, men efter att jag tagit en säkerhetsnål och gjort hål i naveln själv gick mamma med på att jag skulle få göra en riktig piercing hos en studio om jag lät min egengjorda piercing läka först.

    Jag gjorde INTE denna piercing för någon annans skull, det var helt och hållet för MIN egen skull eftersom jag tyckte att det var snyggt. Det var dessutom inget jag gick och visade för alla jag mötte eftersom jag hade den för min egen skull. Jag jobbade på ett ställe i ca 5 år innan mina kollegor fick reda på att jag hade den eftersom den inte direkt syntes när jag pratade med dem.

    Ang. killar som gillar tjejer med piercing i tungan så kan jag säga att jag inte har stött på någon än. De killar jag dejtatde under tiden jag hade piercingen var nyfikna till en början men kom ganska snabbt fram till att det var mycket skönare utan piercing.

    Din dotter kommer inte att bli en sämre människa bara för att hon piercar sig. För min del var det en fas jag var tvungen att gå igenom för att bli den jag är idag, dvs högskoleutbildad med bra jobb, vovve, villa, man och barn.

    Piercingar går att ta ur när man tröttnar på dem, de växer igen. Jag hade varit mer orolig om hon velat tatuera sig.
     Barbarella har betydligt hårdare regler idag. Min dotter (16 år)  pierca naveln där för en månad sedan och jag som mamma var tvungen vara med personligen samt att vi båda var tvungna att visa legitimation..

    Håller med att en piercing inte är så farligt och oftast bara en fas i livet..... Det går göra ogjort när man liksom växt upp och tröttnat på den......

    Bättre att  följa med ungdomen till någon riktigt seriös studio för att minska risken för komplikationer.. än att tonåringen går till mindre bra studio eller ännu värre piercar sig själv.
    Endast döda fiskar följer strömmen
  • Anonym (pierc­ad)
    Äldre 22 Mar 09:17
    Anonym skrev 2013-03-21 21:04:46 följande:
    Vad har du för utbildning?
    Jag ha en masterexamen i biokemi 
  • gertie
    Äldre 22 Mar 09:40

    Var det exakt det hon bad om att få, en "kuksugarpiercing"? Då hade jag nog också reagerat, var det en tungpiercing hon bad om hade jag inte flippat som du gör nu, däremot hade jag inte per automatik sagt ja, däremot hade jag diskuterat saken, tagit reda på mer info om piercings och tagit ett beslut efter det. 

    Folk som säger "de flesta seriösa piercare piercar inte barn under 18 år" har dessvärre ingen koll på hur många oseriösa "piercare" det finns som inte har några moraliska betänkligheter när det kommer till att pierca barn. De har dessutom inga planer på att pierca sterilt osv, och de är orsaken till att så många får problem med sina piercings.

    Det är ytterst få som piercar helt sterilt. 

  • Anonym
    Äldre 22 Mar 09:45
    Anonym (också piercad) skrev 2013-03-21 21:29:38 följande:
    Jag har både piercing i ansiktet och doktorsgrad.
    Det säger inte mycket. 

     
  • Anonym (30+)
    Äldre 22 Mar 10:01

    TS, ville säga att oberoende av var på kroppen din dotter vill ha sin piercing så rekommenderar jag att du inte bara rakt av förbjuder det för då kanske hon går ändå och då gör hon som jag gjorde i min ungdom, dvs går till de mindre nogräknade ställena som inte kollar ålder eller gör pirecingarna själv. Kanske ni kan komma till en överenskommelse, om hon väntar ett halvår och vill hon ännu då går du med henne till ett bra ställe. Kan ju säga att låte du henne ta den så är ju chansen den att hon tröttnar på den när hon blir lite äldre och tar hon i tungan så lämnar det inga synliga ärr. Själv har jag ansiktet fullt med små gropar och ärr efter piercingar, inte så snyggt.

  • Anonym (30+)
    Äldre 22 Mar 10:22

    Kan tillägga att jag aldrig förut hört en tungpiercing kallas kuksugarpiercing, kanske jag rör mig i fel kretsar? Precis som nån annan sa tidigare så är det enda jag hör killar säga gällande kuksugning och tungpiercing är att det är bättre utan

Svar på tråden Hjälp, min dotter vill skaffa kuksugarpiercing!