• Anonym

    Har helt gett upp hoppet om kärlek.

    Jag är en kvinna närmare 35 som inte har några barn och är singel sedan mer än ett år tillbaka. Efter min senaste relation som varade under nästan 10 år har jag helt gett upp hoppet om kärlek. Jag levde med en man jag älskade över allting annat och tror att det blir svårt att toppa de känslorna, så därför söker jag inget nytt. 

    Jag umgås knappt med andra människor än mina kollegor idag och dem träffar jag aldrig privat. Jag går heller aldrig ut, finns inte på någon dejtingsajt och alla i min bekantskapskrets är i parförhållanden. Jag träffar så gott som aldrig några nya människor. På helgerna sitter jag mest hemma framför datorn, tittar på film eller tränar (ingen som pratar med mig på gymmet). 

    Jag känner att det behövs någon radikal förändring i mitt liv om jag ska träffa någon, men jag har som sagt gett upp hoppet. Behöver motivation och tro på kärlek. Men hur bär jag mig åt för att finna det? 

  • Svar på tråden Har helt gett upp hoppet om kärlek.
  • Anonym

    varför testar du inte nätdejting då, som alla andra?

  • Enter Sandman

    Ge inte upp.

    Jag var gift i femton år, fick två barn, det var inte ett bra äktenskap och det blev bara sämre, för att uttrycka det milt.
    Jag var övertygad om att jag skulle leva ensam med mina barn resten av livet.
    Jag var 39 ensamstående morsa, med en kronisk sjukdom, väldigt hett liksom.
    Och jag hade ingen lust heller, kärlek var inte för mig.
    För jag hade inte förstått vad kärlek var.
    Så träffade jag min fru och nu vet jag vad kärlek är, hon är min stora kärlek i livet, och jag har aldrig haft det så bra i en relation, jag har aldrig varit så älskad eller älskat såhär.
    Och jag var äldre än vad du är när jag träffade henne, så ge inte upp något, din kärlek kan vänta runt nästa hörn.         

  • Anonym
    Anonym skrev 2013-03-22 05:41:21 följande:
    varför testar du inte nätdejting då, som alla andra?
    Jag känner inte att jag orkar sitta och glo på andras profiler och maila med folk. Det verkar både tidskrävande plus att jag isf måste tvinga mig till att göra det. Jag har liksom ingen motivation till det. Att regga sig på en dejtingsajt känns som ett oöverskridligt tvång. 
  • elka9110

    Min mamma var runt 40 när pappa dog, jag var dryga 12. De hade levt tillsammans i 15 år och de var i alla fall bästa vänner. Jag vet att hon fortfarande har kvar pappas kärleksbrev i byrålådan så jag är säker på att de äskade varann mycket. Efter några försökte hon i alla fall att nätdejta och hon hittade en ny man som hon verkar vara oerhört lycklig med. De har varit tillsammans runt fem år. Jag vet att det går, du kan hitta lyckan igen!

  • MaxTurbo

    Du är inte ensam har gett upp helt på att träffa någon har varit singel i 17 år gav mer eller mindre upp hoppet om att möta någon för 10 år sedan har varit medlem på de flesta dating sidor som finns utan framgång blev bara blockad av tjejerna vars profil jag varit inne på och det var bara 60 taggare som visade intresse av en inte vad man förväntar sig när man var i 20 år åldern nu är jag 31 år och funderar på att bara göra slut på allt och bara ta livet av mig ingen som kommer sakna mig ändå

    Dating sidor funkar inte


    Livet funkar inte

    Döden FUNKAR antagligen bättre Bye

Svar på tråden Har helt gett upp hoppet om kärlek.