• Anonym (blöder)

    Jag blöder konstant. 24 timmar om dygnet alla dagar i veckan!

    För 1½ år sedan födde jag min dotter. Strax därefter tog jag en provera depot (p-spruta) och sedan dess har livet inte varit sig likt. Jag tog dock bara en spruta dvs den hade effekt i tre månader. Jag hade under hela den perioden oregelbunden mens med mycket mellanblödningar. Det var en av anledningarna till att jag inte ville ta den igen.

    Blödningarna har fortsatt och eskalerat. Jag har inte blivit undersökt då jag har gyn.fobi. Dock fick jag piller utskrivet för att kicka igång mensen och efter det så stannade blödningarna i någon vecka för att komma tillbaka igen. Detta kan ha varit ett halvår sedan.

    Jag är medveten om att detta är en biverkan av provera depot, men enligt tel.kontakt med gyn  så borde det upphört redan.

    Jag blöder konstant och får alltid ha skydd. Jag använder binda och trosskydd. Blödningarna är sällan röda, utan går från ljusbrun, till gråbrun till svart med hinnor i. Jag har inte ont, men det här gör att jag känner mig ofräsch och kan inte vara spontan med min man. Jag går runt och är olycklig på grund av detta. Jag har behandlat för underlivssvamp eftersom det gett mig blödning förr men det blev inte bättre.

    Snälla, snälla, hjälp mig. Vad ska jag göra, vad kan det vara? 

  • Svar på tråden Jag blöder konstant. 24 timmar om dygnet alla dagar i veckan!
  • Anonym (blöder)

    Hej. Det har jag inte. Eftersom läkemedlet jag nämnde inte är verksamt i kroppen längre.

Svar på tråden Jag blöder konstant. 24 timmar om dygnet alla dagar i veckan!