• Äldre 29 Mar 03:44
    3489 visningar
    5 svar
    5
    3489

    Vill så gärna!

    Jag vet inte vad det är med mig men jag har en sån otroligt stark längtan efter en bebis. Jag har inga barn. Men väldigt många i min omgivning har. Jag har velat ha en i så många år men nu är längtan extrem! Jag drömmer om "mitt barn" på nätterna nästan jämt och när jag är vaken tänker jag på det nästan hela tiden och kan bli jätteledsen. Otroligt jobbigt! Det känns som om jag väntar på ett barn som inte är påväg. Än iaf. Och jag känner mig ensam och saknar och längtar efter "mitt barn" som ännu inte finns. Min sambo har en liten bebis sen ett kort tidigare förhållande men vi får inte ha bebisen hos oss än. Vi har varit tillsammans i 4 månader men dejtat i ca 9 månader. Han är inte redo för ett till barn än säger han, även om han verkligen vill ha ett barn med mig. Själv kan jag knappt tänka på annat. Jag orkar inte vara ledsen över det här längre och vet inte riktigt vad jag ska ta mig till. Tips? Hjälp? Hur tar jag mig ur den här vill-ha-bebis-depressionen?


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-29 04:05
    Inlägget råkade hamna under fel kategori då jag skickade det från mobilen.
  • Svar på tråden Vill så gärna!
  • jackyy­ouknow
    Äldre 29 Mar 03:57
    #1
    underbaraSt skrev 2013-03-29 03:44:23 följande:
     Hur tar jag mig ur den här vill-ha-bebis-depressionen?
    Har ingen aning. Vill också ha barn, och ha velat det ett bra tag nu... Tänker på det typ varje dag, drömmer till och med om det. Vet inte om du någonsin kan ta ur dig "vill-ha-bebis-depressionen", såvida du inte får en bebis.
  • Äldre 29 Mar 04:02
    #2

    Otroligt jobbigt! Speciellt när alla andra pratar bebis och fixar dop och köper saker till sina bebisar och träffar andra föräldrar. Jag känner mig så utanför! Hoppas vi också får njuta av det när det väl är dags!

  • jackyy­ouknow
    Äldre 29 Mar 04:27
    #3
    underbaraSt skrev 2013-03-29 04:02:11 följande:
    Otroligt jobbigt! Speciellt när alla andra pratar bebis och fixar dop och köper saker till sina bebisar och träffar andra föräldrar. Jag känner mig så utanför! Hoppas vi också får njuta av det när det väl är dags!
    Vet hur du känner dig... <3
  • Äldre 29 Mar 23:06
    #4
    jackyyouknow skrev 2013-03-29 04:27:43 följande:
    Vet hur du känner dig... <3
    <3 Vi har vårat kvar, får försöka tänka så!
  • jackyy­ouknow
    Äldre 30 Mar 04:51
    #5
    underbaraSt skrev 2013-03-29 23:06:42 följande:
    <3 Vi har vårat kvar, får försöka tänka så!
    Precis :)<3 Någon gång är det väl våran tur.
Svar på tråden Vill så gärna!