• Lindis1978

    Fortsättning på: IVF-are boende i eller kring Stockholm?!

    Söker er erfarna som nya IVF-kvinnor boende i Stockholmstrakten. Hoppas att vi kan stötta, peppa och ge varann råd här och kanske eventuellt ses också om vi skulle känna för det.

    Denna grupp startar jag som en fortsättning på tråden: "
    IVF-are boende i eller kring Stockholm?!". Eftersom det tyvärr var en person som förstörde för många av oss andra i den tråden så startar jag nu denna grupp där endast inbjudna kan vara med. 

    Min man och jag har nu påbörjat nedräkningen till vårt fjärde och sista FET i första IVF-omgången. Vi har kämpat i över två år mot barnlösheten.

    Kram! /Lindis

    meumvita.blogspot.se/
  • Svar på tråden Fortsättning på: IVF-are boende i eller kring Stockholm?!
  • Lindis1978

    Välkommen nya medlemmar i gruppen. Jag har även startat denna tråden i gruppen så vi kan fortsätta skriva till varann. Vet inte riktigt hur det funkar, men hoppas att ni ser detta. 

    Kram! 


  • Kelsson1

    Hej alla och tack för att jag får vara med även om vi just för närvarande inte gör några försök.
    Har hållit tummarna för alla under era försök men inte velat skriva i ursprungstråden på grund av Lillstoran. 

  • Lindis1978
    Kelsson1 skrev 2013-03-30 11:12:22 följande:
    Hej alla och tack för att jag får vara med även om vi just för närvarande inte gör några försök.
    Har hållit tummarna för alla under era försök men inte velat skriva i ursprungstråden på grund av Lillstoran. 
    Självklart är du välkommen Kelsson. Så trist att en person ska få förstöra får så många. Uppdatera mig gärna, vad har du gått igenom och vad har du framför dig. Jag har som sagt inte orkat läsa så mycket i ursprungstråden. 
    Kram! 
  • puffin

    Bra initiativ Lindis! hejhej Kelsson! :) Då vill jag önska er alla en riktigt glad påsk! Jag och sambon är på spa-hotell och njuter av simning och skidåkning förutom god mat. Kram på er! :)

  • Lindis1978
    puffin skrev 2013-03-30 18:19:45 följande:
    Bra initiativ Lindis! hejhej Kelsson! :) Då vill jag önska er alla en riktigt glad påsk! Jag och sambon är på spa-hotell och njuter av simning och skidåkning förutom god mat. Kram på er! :)
    Åh gud va kul att åka skidor! Och SPA låter ju inte heller helt fel. Njut och ha det bra
  • siolina

    Hej jag är ny här men det lät som att denna grupp skulle passa mig. Jag är inne på min tredje och sista ivf och är just nu på rd 10. Börjar bli nervös och nyfiken. Känns som jag har gjort allt denna gång. Om det inte funkar nu vet jag inte hur vi ska gå vidare. 

  • puffin

    Hej Siolina! Spännande med ruvning! Tumhållning för att ni lyckas denna gång.

    En kort resumé om mig: Sambon och jag närmar oss 40. Vi har gjort tre försök som inte gav något. Vårt fjärde, i mars, blev avbrutet vid ÄP då det inte fanns några ägg alls. :'( Men nu har vi lagt ivfandet åt sidan för vårt bröllop i sommar och så får vi se vad som händer i framtiden. Har haft höga doser och inte mått bra av dessa. Vi går på Karolinska sjukhuset i Huddinge. Nu i april ska vi få veta varför vi inte fick några ägg vid marsförsöket. Att jag är med i tråden är att jag fäst mig vid flera av de goa tjejer du kommer träffa här, vill följa dem och om jag kan tillföra ngt gör jag gärna det. Men som du ser riskerar mina inlägg bli lite OT. :)

  • isadora81

    Siolina: Välkommen! Jag hoppas verkligen att du lyckas nu! Du har mina tummar!

    Jag har pco och har precis gjort vårt första IVF-försök. Jag plussade på RD 10 och nu är jag i vecka 5+2 och hoppas att det lilla pyret har bestämt sig för att stanna. Jag har inga symtom alls än så länge. 

  • siolina

    Ska gå och lägga mig men fick plötsligt en så väldigt nervös oro, tänk om det inte gått vägen, tänk om resan är slut här? Vill testa imorgon men ändå inte. Som att jag skulle bli mer gravid av att dra ut på testet... Rd11, det är ju som ÄL13, det borde väl ge ett rätt säkert resultat?

Svar på tråden Fortsättning på: IVF-are boende i eller kring Stockholm?!