• Martty

    Antibiotika mot akne

    Jag tar antibiotika mot akne och ska äta 2 kapslar per dag. Jag har tagit detta i en månad ungefär och smort in ansiktet med en kräm också utan några resultat. Ökade dosen idag och tog totalt 4 kapslar, kan detta på något sätt vara skadligt? Är medveten om att det utför mer påfrestning på levern men förutom det?

  • Svar på tråden Antibiotika mot akne
  • beccagranen

    Jag äter själv antibiotika och smörjer med två salvia dagligen, är inne på 3e månaden nu och här fått jätte bra resultat den senaste månaden. Det står i bicapsedeln att effekten i te ökar av högre dos, men organen påfrestande desto mer. Ha tålamod, efter

  • beccagranen

    * efter ca 6 veckor börja jag få mer synliga resultat, efter ca 10v vår min hy helt fri från ämnen. Det dumma med att dubbla dosen utnyttja är att du förbrukar den. Jag här ätit min förstå dos på hundra tabletter, och påbörjat min andra. Efter denna dis för jag inte äta fler, utan blir då remitterade till subklinisk om inte resultaten är bättre.

  • Paisley

    2 kapslar låter lite, vad är det för en antibiotika? Tetracyklin tex tar man 2x2 tabletter de första 2 veckorna, sedan trappar man ner. Den är mycket effektiv på acne och rosacea. Man måste ha den här kickstarten i början för att få effekt, och vara noga med att inte missa något. Man ska inte ta mjölkprodukter ett par timmar innan eller efter eftersom det påverkar upptaget.


    Detaljerna är helheten
  • DuTrorAttDuVet

    Förlåt för dum fråga, men när jag ändå hittade fler som äter samma penicillin som jag, men har ni fått några andra problem av penicillinet? 

  • LindaK

    Mitt tips är vitamin b5, det som behövs för att hämma talgproduktionen är en större dos en den man vanligtvis får i sig. Det tar några veckor och för mig märktes först att hyn vart mindre oljig, sen slutade de stora pormaskarna dyka upp. Så himla nöjd.. Kände mig som en prickig korv innan.. det tar tid för kroppen att ställa om, men att smeta på salvor hjälpte inte mig, kanske lite för stunden.. men i det långa loppet är detta det som hjälpt mig. kan rekommendera  http://www.acnemedel.se/ . Har jämfört lite och dom har väldigt bra priser! Hoppas du får bukt med dina problem!

  • Elmo2

    Jag testade vitaminb5 förra året (efter att ha testat nästan alla receptfria krämer). I början funkade det bra, finnarna försvann någorlunda, men jag kände ändå att min hud inte mådde helt bra. Den var lite stram, torr kanske fast jag smörjde med återfuktande.

    När jag hade ätit det i ett par/tre månader så blev det nåt galet i kroppen. Mensen höll på i över två veckor (mot i normala fall för mig tre dagar). Jag började få blåmärken jättelätt också. Först trodde jag att det var ngt annat fel men till slut slutade jag med b5:en och då blev mensen normal igen. Efter ca ett halvår ville jag prova b5:en igen men samma sak då, mensen ballade ur.

    Någon annan som har fått dom här biverkningarna av vitamin b5?

    Kan ju tillägga att min mage också blev helt ur balans.

Svar på tråden Antibiotika mot akne