• Tik Tak

    Sverigedemokraterna det mest kvinnofientliga partiet

    I riksdagen SD ratar kvinnor tack vare sin patrikala tradtionalistiska konservatism. 

  • Svar på tråden Sverigedemokraterna det mest kvinnofientliga partiet
  • Tik Tak

    Det är bara att se på Sverigedemokraternas familjepolitik för att få en inblick i hur SD ser på kvinnor genom sin patriakala konservatism. 

  • PumpkinQueen

    Nja, det mest kvinnofientliga partiet är för mig FI, eftersom de generaliserar kring hur män och kvinnor "är" och anklagar alla tjejer som inte passar in i deras förklaringsmodell för att vara "lurade av patriarketet".

    På plats nummer två har vi SD och på plats nummer tre KD.


    Ja, det är jag på bilden
  • Tik Tak

    Sverigedemokraterna är dem svenska talibanerna då deras tradtionalistiska patriakaliska konservatism är något som dem delar med talibanerna.

  • Mentat

    Din argumentation skulle vinna mycket på att du t.ex. citerar (sd):s partiprogram för att illustrera din poäng i stället för att bara komma med svepande anklagelser om hur ruskigt (sd) är. Inte för att jag är någon större vän av dem men sådan här kritik tror jag slår tillbaka mot TS som mest framstår som en pajkastare som inte är värd att ta på allvar.

    Det går alldeles utmärkt att hitta sakliga grunder att kritisera (sd) (och andra) på. Hänvisa till något konkret i stället, det är mitt tips för att få bättre genomslag.

  • Tik Tak
    Mentat skrev 2013-04-01 16:39:19 följande:
    Din argumentation skulle vinna mycket på att du t.ex. citerar (sd):s partiprogram för att illustrera din poäng i stället för att bara komma med svepande anklagelser om hur ruskigt (sd) är. Inte för att jag är någon större vän av dem men sådan här kritik tror jag slår tillbaka mot TS som mest framstår som en pajkastare som inte är värd att ta på allvar.

    Det går alldeles utmärkt att hitta sakliga grunder att kritisera (sd) (och andra) på. Hänvisa till något konkret i stället, det är mitt tips för att få bättre genomslag.

    Sverigedemokraterna är auktoritärt bakåtsträvande konservativa traditionalister och deras förlegade kvinnosyn speglar det.
  • FMGA
    Tik Tak skrev 2013-04-01 19:59:16 följande:

    Sverigedemokraterna är auktoritärt bakåtsträvande konservativa traditionalister och deras förlegade kvinnosyn speglar det.
    Kan du utveckla detta påstående.

    Annars blir det ju bara som "Polly vill ha en kaka", dvs  fraser utan innebörd för avsändaren.

    På vilka sätt avspeglas SD:s förlegade kvinnosyn i deras politik?

    Hur är man om man är en autoritärt bakåtsträvande konservativ traditionalist?

    För mig låter det senare som  tauftologiernas tauftologi.
  • Bejje
    Mentat skrev 2013-04-01 16:39:19 följande:
    Din argumentation skulle vinna mycket på att du t.ex. citerar (sd):s partiprogram för att illustrera din poäng i stället för att bara komma med svepande anklagelser om hur ruskigt (sd) är. Inte för att jag är någon större vän av dem men sådan här kritik tror jag slår tillbaka mot TS som mest framstår som en pajkastare som inte är värd att ta på allvar.

    Det går alldeles utmärkt att hitta sakliga grunder att kritisera (sd) (och andra) på. Hänvisa till något konkret i stället, det är mitt tips för att få bättre genomslag.
    Tik Tak skrev 2013-04-01 19:59:16 följande:

    Sverigedemokraterna är auktoritärt bakåtsträvande konservativa traditionalister och deras förlegade kvinnosyn speglar det.
    Du bads att citera SD's partiprogram så att vi diskuterar korrekt information, men du fortsätter att babbla. Gör om gör rätt!

  • Tik Tak
    FMGA skrev 2013-04-02 00:06:53 följande:
    Kan du utveckla detta påstående.

    Annars blir det ju bara som "Polly vill ha en kaka", dvs  fraser utan innebörd för avsändaren.

    På vilka sätt avspeglas SD:s förlegade kvinnosyn i deras politik?

    Hur är man om man är en autoritärt bakåtsträvande konservativ traditionalist?

    För mig låter det senare som  tauftologiernas tauftologi.
    SD har bara runt 4 procent av kvinnorösterna och endast 15 procent av SD:s ledamöter är kvinnor SD är ett starkt mansdominerat parti och detta är resultatet av SD:s förlegade patriakaliskt traditionalistiska familje och kvinnosyn.
  • Bejje
    Tik Tak skrev 2013-04-03 16:10:41 följande:
    SD har bara runt 4 procent av kvinnorösterna och endast 15 procent av SD:s ledamöter är kvinnor SD är ett starkt mansdominerat parti och detta är resultatet av SD:s förlegade patriakaliskt traditionalistiska familje och kvinnosyn.
    Det är inget fel på SD's syn på kvinnor och män. Citera gärna något ur SD's partiprogram som du tycker är fel.
  • Tik Tak
    ingetförgivet skrev 2013-04-03 17:43:47 följande:
    Jag är kvinna och många av mina vänner med och vi skall rösta på SD
    SD är ett starkt mansdominerat parti.
  • ingetförgivet

    Hur vet dom att det är runt 4% som är kvinnoröster?Av hur många har dom frågat då`?Kan det vara så att många kvinnor kanske är lite rädda att sitta med i partiet??

  • Bejje

    ingen vet hur många kvinnor som sympatiserar för SD idag. Man kan gå på undersökningar, men det riktiga resultatet vet vi först valet 2014.

  • Björn M

    För er som ifrågasätter att SD skulle vara kvinnofientliga, de vill:

    -Inskränka aborträtten.

    -Minska anslagen till arbetet mot våld i nära relationer.

    -Avveckla anslagen till genusforskning på universiteten.

    -Avveckla anslagen till jämställdhetsarbetet i skolorna.

    -Återinföra sambeskattningen.

    Listan skulle kunna göras oändlig. Gång på gång gör SD-politiker utspelanden färgade av kvinnohat, exempelvis rörande kvinnans egen skuld vid våldtäkt.

Svar på tråden Sverigedemokraterna det mest kvinnofientliga partiet