• Sanna890

    FITLINE - nackdelar

    Jag är gravid i vecka 14, min mamma har börjat med ett preparat som heter fitline, hon tjatar och tjatar på att jag ska dricka det under graviditeten, men jag vill inte då det inte finns några studier på vad som händer med fostret. Det mesta man läser på internet om fitline är solskens historier, men det finns även några få sidor om människor som råkat väldigt illa ut, läste om en kvinna vars njurar blev utslagna, en man vars bukspott körtel tog skada, han har nu mer typ 2 diabetes. Fitline är ju ganska nytt i Sverige som jag förstår, pga det hittar man inte så mkt info. Det är även mkt prat om pyramidspel, vilket alla säljare total nekar! Men vad kallar man det när man tjänar mer och mer pengar ju mer dina kunder säljer, och mer pengar ju mer kundernas kunder säljer? Hmm, jag är väldigt fundersam.

    Det jag undrar nu är om det är någon här som inte tkr att fitline har fungerat?


  • Svar på tråden FITLINE - nackdelar
  • Sapato

    Skulle aldrig dricka det som gravid(inte annars heller)
    Testade på ett event för ett tag sen och fick nått som kallades flash och fyfan så jag mådde plus att jag blev helt röd över heeeela kroppen.
    Mådde rå dåligt och min sambo frågade om jag var full när jag kom hem.

    Hon som promotade det gav sin ett åring varje dag, fyyyfan!!

  • Noicka

    Hej! Som BM kan jag bara rekommendera dig att inte dricka detta. Alla gravid rekommenderas att avstå från naturpreparat ( ej järn) då precis som du säger det finns för få studier på ev effekter på fostret! Säg till din mamma att sluta tjata då ni är två om att dela på det du stoppar i munnen!

  • Hugful80
    Sapato skrev 2013-03-31 21:58:10 följande:
    Skulle aldrig dricka det som gravid(inte annars heller)
    Testade på ett event för ett tag sen och fick nått som kallades flash och fyfan så jag mådde plus att jag blev helt röd över heeeela kroppen.
    Mådde rå dåligt och min sambo frågade om jag var full när jag kom hem.

    Hon som promotade det gav sin ett åring varje dag, fyyyfan!!
    Det FitLinemänniskorna kallar "Flush" och påstår vara helt ofarligt är i själva verket en överdos Niacin. Vilket inte alls är ofarligt. Håll er borta från det här skitmedlet.

    http://www.livestrong.com/article/211948-the-effects-of-niacin-overdose/

     
    För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras
  • Carolinaengman

    Fitline är helt ofarligt! De som har "blivit" sjuka av det som du säger var redan på väg att att få det! för det finns inga studier på att det ska orsaka någon sjukdom mera allvarlig. Fitline ska hjälpa dig att få bort tex sjukdomen eller något annat dåligt i din kropp. Så det är inget dåligt med Fitline. Jag har druckit fitline i 3 år och jag har inte blivit sjuk sen dess. Mitt imunförsvar är på topp och jag mår mycket bättre nu en vad jag gjorde förut. Jag var också jätte allergisk mot pollen men den allergin försvann pga av att jag drack fitline! 

  • Sanna890
    Carolinaengman skrev 2013-05-26 12:07:39 följande:
    Fitline är helt ofarligt! De som har "blivit" sjuka av det som du säger var redan på väg att att få det! för det finns inga studier på att det ska orsaka någon sjukdom mera allvarlig. Fitline ska hjälpa dig att få bort tex sjukdomen eller något annat dåligt i din kropp. Så det är inget dåligt med Fitline. Jag har druckit fitline i 3 år och jag har inte blivit sjuk sen dess. Mitt imunförsvar är på topp och jag mår mycket bättre nu en vad jag gjorde förut. Jag var också jätte allergisk mot pollen men den allergin försvann pga av att jag drack fitline! 



    Det finns lika lite forskning på fördelar som nackdelar, ni som som säger att det är så överdrivet bra säger det för att sälja, pyramidspel även kallat. Så jäkla fake så det finns inte. Ät morötter så mår du oxå bra.
  • mamma71

    Det finns forskning på engelska men framförallt på tyska och den visar på mycket goda resultat.

    Pga av alla positiva effekter har jag nu själv påbörjat en prenumeration där man får tillbaka pengarna om man inte fått positiva effekter första månaden. Jag är ingen säljare utan bara köpare - jag  har inte riktigt tiden över till att sälja.

    Jag är diabetiker och har stora problem med min stressmage och jag har haft väldigt mycket senaste åren så jag har svalt kameran och fått prova en heldel olika magsår tabl. etc. För två veckor sedan börjafe jag med fitline och för en vecka sen slutade jag med alla magsårstabl. Jag är piggare, sover djupare, har fått finare hy, bättre hår och jag kan äta laktos igen. Har bara provat äta lite gluten och det gick bra. Tidigare gick jag på toa nästan 1 ggr/veckan nu är det varannan dag. Mitt blodsocker har blivet lägre och jämnare också. Jag är nöjd med produkterna och min son som har mycket trög tarm (toabesök 1 ggr/månaden om han inte tar alla olika och möjliga mediciner) har utan medicin fått gå på toa 2 ggr på 13 dagar och han har även börjat bli piggare och gladare och slutat med sina antidep.

    Eftersom fitline hjälper mig och min son har jag blivet nyfiken på hur den hjälpt andra och jag har varit skeptisk och därför tagit del av studier. I tyskland har man nu även gjort som så att man får bidrag från staten om man dricker detta då det visat på så bra resultat och att läkarbesöken minskat.
     Det jag äter innehåller vitaminer och mineraler och jag har aldrig hört talas om att det skulle vara farligt.   Vi kan behöva fylla på med extra vitaminer och mineraler i dag då ett äpple t.ex inte är lika innehållsrikt på nyttigheter idag som det var förr.

    Är du nyfiken på studier eller veta mer vad jag äter och du vill prova samma som jag så kontakta mig 
    fiaz(snabel-a)live.se   

  • mamma71

    Den så kallade FLUSHEN får vissa av ACTIVISERN men tar man portionpåsarna så får man inte den. Det är inte heller alla som får den av activisern heller. Det är när man börjar med produkten när medlet jobbar i kroppen med att rensa ut som vissa får en s.k flush, sen när man fyllt på med nyttigheter får man inte den där flushen, som jag förstått det.

    Jag har aldrig fått den, men jag tar portionspåsarna, min syster tar activisern för sig och hon fick flush början, men det höll bara i sig i 20 min och hon kände inget obehag av det, man kan undvika flushen genom att ta drycken efter man ätit och inte på fastande mage.

  • JohanJellstam

    Flushen är inte pga överdosering, det är en biverkning. Det är väldigt stor skillnad. Man får i sig 51mg Niacin av en drink activize. Det ligger inom ramarna för ODI (Optimalt Dagligt Intag) som är 25 - 300mg. En del gillar den en del inte. Men att påstå att det skulle vara farligt att äta vitaminer och mineraler är ju lika dumt som att säga att det är farligt att andas eller dricka vatten. Vi behöver få i oss vitaminer. Precis som någon som skrev innan, frukt och grönt innehåller inte lika mycket näring som det en gång gjorde. Allt snabbtproduceras idag och ska hålla så länge som möjligt, det är klart att det blir mindre näring när man låter tomater mogna på kvist på väg till butik, och bananer som man kallar solmogna när de i själva verket mognar i ett fuktigt rum. Så till alla negativa, läs på och pröva innan. Och sluta påstå att det skulle vara farligt med bra näring!

  • alicia05

    Jag har prenumererat på fitline i 10 månader. Var riktigt noga att ta produkterna som man skulle den första tiden men slarvig och stressad som jag är så glömde jag efter en tid. I början ganska sällan, men tillslut allt oftare. Det slutade med att jag idag har värsta förrådet och för några månader sen sa jag upp abonnemanget.

    Jag mådde faktiskt bättre (än innan) när jag började med fitline. Men jag mådde inte sämre när jag glömde, eller nu när jag i princip är utan fitline. I samband med att jag började med fitline så hade jag även precis börjat träna kontinuerligt. Så jag känner att det är svårt att veta om det var fitline eller träningen som gjorde att jag mådde bättre.

    Jag tar fortfarande fitlines "morgondrink" ibland om jag känner mig seg. Blir piggare av det.
     
    Jag tar i princip alltid med mig en flaska vatten med activice i med mig när jag tränar. Där kan jag säga att jag upplever att blir uthålligare med activice än utan. 

    Jag tar i princip aldrig "kvällsdrinken" restorate. Jag får halsbränna av den. 

    Jag brukar vara pollenallergisk men har knappt märkt av pollen denna sommar. Jag har undrat varför hela sommaren, såg nu carolinaengmans inlägg..kanske beror det på fitline? 

    Men, jag ogillar skarpt pyramidspel och har talat med en vän som sedan många år är en framgångsrik Partylite-säljare. Enligt hen så lurar Fitline sina återförsäljare. Hen har dock inga åsikter då det gäller själva produkten.

    Och jag sa som sagt upp mitt abonnemang. Jag kommer aldrig att gå med igen (om det inte blir subventionerat av staten) då jag tycker det är FRUKTANSVÄRT dyrt. 849 kr i månaden är väldigt mycket pengar för mig.           

Svar på tråden FITLINE - nackdelar