• Anonym

    Är tydligen en sån där som ingen blir kär i :(

    Hej, 

    jag är snart 33 år och har levt som singel i ett par år nu. Har dejtat MASSOR med killar under den här perioden men nu börjar jag ge upp hoppet om att det finns nån för mig där ute.

    Det är alltid samma visa: Jag dejtar nån, får intresse för personen och så ses vi under en period och jag tror att det är på väg att bli ett förhållande, men när jag tar snacket med dem så vet de inte vad de vill och sen kommer det fram att de tycker att jag är en så bra tjej på alla sätt och vis men att de inte är kära i mig. :(((

    Jag börjar tro att det är nåt fel på mig. :( Nu komemr jag säkert få höra att jag dras till en viss TYP av män men det gör jag absolut inte. De har alla varit olika. Jättesnälla och rara killar oftast som inte alls vill såra mig, men som ändå inte kan fortsätta eftersom de inte känner "det". 

    Som sagt tror jag att det ligger hos mig. Kanske nåt jag inte sänder ut hormonellt? För jag är en snygg och trevlig tjej som har lätt för att få till dejter. Men nånting är det som får dem att inte falla och jag har funderat på VAD... 

    Jag har kanske en lite klurigare personlighet än de flesta. Är en person som tänker mycket, filosoferar om det mesta och behöver intellektuell stimulans för att inte bli uttråkad. Visst kan kan vara sprallig och så, men jag har väl kanske ett lite melankoliskt drag i min personlighet som jag tänker kanske kan avskräcka. De som bara vill ha en okomplicerad tös som bara gör saker utan att tänka och ser glad ut hela tiden kommer bli besvikna, för jag är inte hon. Jag är inte heller nån vårdande eller barnkär person, fast jag önskar mig barn i framtiden med rätt partner. Det känns som att de flesta män söker nån som är naivare, har lite mindre djup och är mer "vanlig" än vad jag är. Iaf när det kommer till kritan. Jag har ändå medvetet sökt killar som jag trodde kunde uppskatta mig som jag är, men nä... om det nu är där det brister. 

    Sen har jag ju mitt mående som jag brottas med hela tiden pga en väldigt svår period som jag har lagt bakom mig. Det kommer nog ta tid innan jag mår helt bra och det behövs lite trygghet på relationsfronten för att jag ska känna mig mer nöjd med tillvaron. Eftersom jag har blivit dumpad så många gånger nu har jag börjat ta förgivet att jag ska bli lämnad, det kanske skiner igenom? Jag försöker dölja det dock. 

    Det är över 11 år sedan jag fick höra att någon älskade mig senast. Jag börjar tro att jag aldrig kommer få höra de orden igen. Kanske är det så att det inte ens går att älska elelr bli kär i en sån som jag? Jag vet inte. Det är jättesvårt att fortsätta ha kvar tron på sig själv och kärleken när det alltid går åt pipan. 

    Som sagt... Jag är en bra person, så jag fattar inte. Ingen av mina vänner verkar heller fatta, för de anser att jag är ett kap som killarna borde bli kära i hur lätt som helst. För som sagt har jag inga problem med att få dem intresserade, jag har alltid varit poppis bland killarna, men när de blir ju aldrig kära i mig. 

    Inte hoppar jag i säng med dem på direkten heller. 

    Suck vad det här är jobbigt :( 

     

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 05:38
    Vill uppdatera med en sak.

    Kom på att det visst finns killar som blir "kära" i mig, eller snarare besatta.

    Det var en kille som gick i samma kurs som jag förut som jag bara hade pratat med en gång som började jaga mig som en galning. Han var riktigt obehaglig faktiskt.

    Sen har jag också jobbat på samma avdelning som en som började stalka mig som en idiot. Han kände inte heller mig utan hade gjort sig en drömbild av vem jag är.

    Detta har hänt flera gånger i mitt liv, att såna som skapar sig drömbilder av vem jag är blir besatta och beter sig som värsta stalkers. Men ingen av dessa har jag haft en relation med, varken på vänskapligt plan eller nåt annat. Det har bara varit killar som jag kanske utbytt nåt ord med och inte mer än så. Därför räknar jag det inte som kär på riktigt.

  • Svar på tråden Är tydligen en sån där som ingen blir kär i :(
  • shalse

    Ja, det är bara att lägga ner dessa inlagda makrillar. Nej men tror som så att män visst kan bli kära i dig, tror ändå att det ligger i den du väljer. Undermedvetet kanske någon som inte bekräftar dig fullt ut triggar dig, fungerar det inte så ska man ska byta fiskevatten. Inte för att jag egentligen är någon relationstipsguru här nu då.

  • Anonym (samma här :()

    Jag har precis samma problem :(  Skilde mig för snart två år sedan från ett tioårigt förhållande. Ett år senare visade det sig att han är gay. Vi har tre barn tillsammans. Sen har jag träffat några killar men det är ett problem, att behålla dem. Jag är precis som du, ser bra ut, har en trevlig personlighet, är en lugn och snäll person. Jag har börjat fundera på ifall jag är FÖR snäll. Kan man va det? Tycker killar det är tråkigt? Men jag känner att, jag är den jag är, jag vill inte vara ngn annan. Jag hoppas jag träffar nån som uppskattar mig snart.  PS. De där orden jag älskar dig....jag vet inte ens hur det känns att höra det från en man.....

  • JECJ

    Det finns massvis med kvinnor som är intellektuella och djupa och har partner, så det är inte där skon klämmer.

    Kanske om du endast letar efter och vill ha manliga bimbos ;)

    Du kallar dig djup osv.. Kan det vara att du ältar dina problem tidigt i relationen? Alla har ju gått igenom svåra saker, men det kanske är jobbigt att dejta någon som direkt drar upp varför det är synd om dem?

    Man söker efter en partner som kan bidra med något extra i ens liv. Du kanske bara utsrålar behov och krav istället för vad du kan erbjuda? (baserat utifrån vad du skriver)      

  • Anonym
    shalse skrev 2013-04-03 05:51:27 följande:
    Ja, det är bara att lägga ner dessa inlagda makrillar. Nej men tror som så att män visst kan bli kära i dig, tror ändå att det ligger i den du väljer. Undermedvetet kanske någon som inte bekräftar dig fullt ut triggar dig, fungerar det inte så ska man ska byta fiskevatten. Inte för att jag egentligen är någon relationstipsguru här nu då.
    Jag tror inte det är så för de här killarna har bekräftat mig bra och jag har verkligen trott att det skulle leda till nåt mer flera av gångerna ,men sen är det som att de ångrar sig. 

    Ja ja, jag vet inte. Kanske är det bara jag som haft otur också.Ibland känns det som att de bra redan är tagna. 
  • shalse

    Sedan är det väl som så att många män vill ha någon att ta hand om, som inte stör det manliga egot? Sedan är det tuffare att vara 30+ och singel, bra män i "lämplig" ålder är lika utrotningshotade som de sibiriska tigrarna.


    JECJ skrev 2013-04-03 06:00:00 följande:
    Det finns massvis med kvinnor som är intellektuella och djupa och har partner, så det är inte där skon klämmer.

    Kanske om du endast letar efter och vill ha manliga bimbos ;)

    Du kallar dig djup osv.. Kan det vara att du ältar dina problem tidigt i relationen? Alla har ju gått igenom svåra saker, men det kanske är jobbigt att dejta någon som direkt drar upp varför det är synd om dem?

    Man söker efter en partner som kan bidra med något extra i ens liv. Du kanske bara utsrålar behov och krav istället för vad du kan erbjuda? (baserat utifrån vad du skriver)      

  • JECJ
    shalse skrev 2013-04-03 06:08:41 följande:
    Sedan är det väl som så att många män vill ha någon att ta hand om, som inte stör det manliga egot? Sedan är det tuffare att vara 30+ och singel, bra män i "lämplig" ålder är lika utrotningshotade som de sibiriska tigrarna.
    En man som genast letar efter en kvinna som är iförd offerkofta för att boosta sitt ego är väl inte mycket att ha? Den typen av kvinnor är vad misshandlande män brukar föredra. (svaga offer som desperat vill ha kärlek, så desperat att dom inte lämnar när det hettar till)

    Jo visst är män över 30 som är bra och singlar svåra att hitta, men ts har letat i 11 år. 11 år med samma problem visar ju att problemet inte är enbart åldersrelaterat.  
  • Anonym
    shalse skrev 2013-04-03 06:08:41 följande:
    Sedan är det väl som så att många män vill ha någon att ta hand om, som inte stör det manliga egot? Sedan är det tuffare att vara 30+ och singel, bra män i "lämplig" ålder är lika utrotningshotade som de sibiriska tigrarna.
    JECJ skrev 2013-04-03 06:00:00 följande:
    Det finns massvis med kvinnor som är intellektuella och djupa och har partner, så det är inte där skon klämmer.

    Kanske om du endast letar efter och vill ha manliga bimbos ;)

    Du kallar dig djup osv.. Kan det vara att du ältar dina problem tidigt i relationen? Alla har ju gått igenom svåra saker, men det kanske är jobbigt att dejta någon som direkt drar upp varför det är synd om dem?

    Man söker efter en partner som kan bidra med något extra i ens liv. Du kanske bara utsrålar behov och krav istället för vad du kan erbjuda? (baserat utifrån vad du skriver)      
    Jag tror att ni båda har en del poänger 

    Jag brukar undvika att älta problem i början, men efter en massa törnar tror jag att jag utstrålar mer osäkerhet än innan. Tar inte längre dejtingen med en klackspark utan den känns mer kravfylld för mig vilket jag tror märks utan att jag säger det med ord. För att komma till bukt med det måste jag ändra känslan och det vet jag ärligt talat inte hur det ska gå till i dagsläget. Kanske behöver skita i allt sånt ett tag. 

    Håller också med dig shalse att många män söker efter nån som inte stör det manliga egot. Jag har ju levt singel väldigt länge och är inte direkt en sån som svansar runt killen och fånar mig som jag har märkt att väldigt många tjejer gör. Jag kan rätt mycket själv och behöver inte mannen til det. 

  • shalse

    Ok, men lås in dom då? Kanske du inte ska ta det där "snacket" för fort? Har du barn? Kanske vi 30 + kvinnor skrämmer, de tror kanske att ifall de bekräftar ens känslor så blir det så definitivt. Då ligger vi där och bresar med benen och vill skaffa barn så fort det bara går? Nej jag vet inte, antagligen så får man ändå titta på sig själv. Du är inte flyktig, för på, eller för av? Det man säger är en sak men man kan signalera något annat..


    Anonym skrev 2013-04-03 06:08:35 följande:
    Jag tror inte det är så för de här killarna har bekräftat mig bra och jag har verkligen trott att det skulle leda till nåt mer flera av gångerna ,men sen är det som att de ångrar sig. 

    Ja ja, jag vet inte. Kanske är det bara jag som haft otur också.Ibland känns det som att de bra redan är tagna. 

  • Anonym
    JECJ skrev 2013-04-03 06:19:36 följande:
    En man som genast letar efter en kvinna som är iförd offerkofta för att boosta sitt ego är väl inte mycket att ha? Den typen av kvinnor är vad misshandlande män brukar föredra. (svaga offer som desperat vill ha kärlek, så desperat att dom inte lämnar när det hettar till)

    Jo visst är män över 30 som är bra och singlar svåra att hitta, men ts har letat i 11 år. 11 år med samma problem visar ju att problemet inte är enbart åldersrelaterat.  
    Jag har inte letat i 11 år. Det är 11 år sen jag fick höra "jag älskar dig". 

    Mitt sista riktiga förhållande tog slut för 4 år sen. 
  • Anonym
    shalse skrev 2013-04-03 06:21:36 följande:
    Ok, men lås in dom då? Kanske du inte ska ta det där "snacket" för fort? Har du barn? Kanske vi 30 + kvinnor skrämmer, de tror kanske att ifall de bekräftar ens känslor så blir det så definitivt. Då ligger vi där och bresar med benen och vill skaffa barn så fort det bara går? Nej jag vet inte, antagligen så får man ändå titta på sig själv. Du är inte flyktig, för på, eller för av? Det man säger är en sak men man kan signalera något annat..
    Nej inga barn 

    Jag tror varken att jag varit för på eller för av, inte vad jag vet i alla fall. Men sånt är det svårt att själv se tror jag. Jag vet ju inte riktigt vad jag ska jämföra med heller för jag vet inte hur andra är.

     
Svar på tråden Är tydligen en sån där som ingen blir kär i :(